avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Pensie de urmas si angajare.
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Pensie de urmas si angajare.

Buna seara.Sunt studenta in anul II,am 22 de ani si am pensie de urmas de la tatal meu de 400 de lei.Ma pot angaja pe un salariu de 700 de lei si sa iau si pensia?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:55, 24 Martie 2015
Doar soţul supravieţuitor are condiţionată cumularea pensiei de urmaş, nu şi copiii.

Art. 84 Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;
c) pe toată durata invalidităţii de orice grad, dacă aceasta s-a ivit în perioada în care se aflau în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b).

(În cazul copiilor de peste 16 ani, pensia de urmaş se acordă dacă aceştia urmează studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, indiferent de nivelul ei, fără a depăşi vârsta de 26 de ani. )

Art. 90. Cuantumul pensiei de urmaş, în cazul orfanilor de ambii părinţi, se stabileşte prin însumarea drepturilor de pensie de urmaş, calculate după fiecare părinte.

Art. 118. (1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limită de vârstă;
b) nevăzătorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum şi copiii, pensionari de urmaş, încadraţi în gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).