Filtrează articole după
Explicăm Legislația
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

produs electronic nou defect


Buna ziua , am achizitionat o tableta resigilata -garantie 24 luni . Produsul l-am achizitionat in 17.06.2015 .Ulterior am constatat cu indignare mari probleme la tableta, fapt pentru care imediat , in ziua urmatoare 18.06.2015, m-am prezentat la unitatea respectiva pentru retur. Aici m-am izbit de refuzul categoric al reprezentantului firmei care mi-a vandut produsul motivand ca produsele electronice comandate online cu ridicare din magazin , nu pot fi returnate !!!!! Pe site este specificat ca produsele comandate online prin curier cat si ridicate personal din magazin pot fi returnate in acelasi termen de 30 de zile , realitatea fiind cu totul diferita. Am depus o reclamatie inregistrata la unitatea respectiva insotita de produsul achizitionat, specificand ca doresc recuperarea sumei achitate , refuzand orice alta alternativa din neancrederea instaurata in privinta informatiilor false primite despre calitatea produsului achizitionat. Vanzatoarea mi-a pus in vedere ca nu exista lege care sa imi dea drept de recuperare a sumei respective, iar Protectia Consumatorului nu are nici o putere. Atunci cine ma protezeaza ? si cum imi pot recupera banii ? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 18:55, 19 Iunie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vă puteți adresa cu o reclamație către ANPC, care poate aplica o sancțiune magazinului. În vederea recuperări sumei și eventual pentru a primi despăgubiri pentru neplăcerile pricinuite de achiziționarea unui produs defect, puteți demara procedura medierii, apelând la un mediator autorizat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca a fost resigilata nu cred ca garantia este de 24 luni, poate cel mult 12 luni.

In cazul produselor resigilate vanzatorul acorda o garantie mai redusa decat cea oferita de producator.

Comertul online este reglementat de OG nr. 130/2000 actualizata la data de 27/12/2008
privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă
[ link extern ]

iar garantiile si lipsa de conformitate de Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
[ link extern ]

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Prin urmare, nu puteti solicita restituirea banilor decat in cazul vanzatorul nu poate repara sau inlocui produsul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnarea unui produs RobertSerban RobertSerban Buna ziua, acum 2 saptamani am achizitionat o imprimanta dintr-un magazin de electronice. Am ajuns acasa, am instalat-o si surpriza, nu functiona ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)