avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... procedura de infiintare a unui compartiment
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

procedura de infiintare a unui compartiment

o primarie doreste infiintarea unui compartiment de achizitii publice deoarece asa prevede legea.In cadrul acestui compartiment functioneaza o singura persoana cu statut de functionar public.
Se poate ca aceasta persoana sa fie incadrat un jurist ?pe care treapta? sau ce grad?
se poate ca acest post sa fie scos la concurs ca functionar public?
Spuneti-mi care este procedura in astfel de caz .Multumesc
Cel mai recent răspuns: Kyandra , moderator 23:24, 6 Iulie 2009
Prin Hotarare a CL si Dispozitia Primarului, in functie de statutul de functiuni treapta si gradul cel mai mic.
Poate fi angajat un consilier juridic, chiar este recomandat acest lucru.
sunt jurist grd IV, AM VORBIT LA ANFP SI IMI TREBUIE AVIZUL LOR DE INFIINTARE A COMPARTIMENTULUI DUPA CARE HCL,
cum este mai bine?
Concursul nu poate fi organizat decat cu conditia respectarii prevederilor art. 22 din O.U.G. nr. 34/2009:

ART. 21
"Prevederile prezentului capitol se aplică autorităţilor şi instituţiilor publice a căror finanţare se asigură astfel:
a) integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, după caz;
b) din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, după caz;
c) integral din venituri proprii.
ART. 22
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 21. Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum pot fi ocupate în condiţiile legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget. (...)
(3) Ocuparea posturilor prevăzute la alin. (2) se va face prin concurs sau examen, în condiţiile legii, pe răspunderea ordonatorilor principali de credite."


LATER EDIT

Art. 22 din O.U.G. nr. 34/2009 a fost modificat prin O.U.G. nr. 90/2009, act normativ publicat in M.O. din 01 iulie 2009:

ART. VI
Articolul 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 14 aprilie 2009, aprobată prin Legea nr. 227/2009, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. După alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
"(2^1) Încadrarea în procentul de 15% prevăzut la alin. (2) nu se aplică în situaţia în care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea numărului total de posturi ocupate, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, la nivelul ordonatorului principal de credite, în cazul ocupării posturilor vacante corespunzătoare:
a) categoriei înalţilor funcţionari publici;
b) funcţiilor publice de conducere, funcţiilor publice de conducere cu statut special şi posturilor militare de conducere;
c) funcţiilor prevăzute la art. III alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009 privind unele măsuri de îmbunătăţire a activităţii publice."
2. Alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Ocuparea posturilor prevăzute la alin. (2) şi (2^1) se va face prin concurs sau examen, în condiţiile legii, pe răspunderea ordonatorilor principali de credite."

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Ultima modificare: Luni, 6 Iulie 2009
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Multumesc tare mult.Dar cu ce incep acum cu anfp-ul sau cu HCL SAU DISPOZITIEA PRIMARULUI
Incepeti cu ANFP, la care adaugati Proiectul HCL si Avizele comisiei de specialitate.

Alte discuții în legătură

Deblocare ocupare functie publica de conducere irina1980 irina1980 Buna ziua, Am o problema cu OUG 90/2009 privind reglementarea unor masuri in domeniul adm publice, si anume la art. VI alin 1 spune ca \"incadrarea in ... (vezi toată discuția)
Poate avea loc un concurs pentru ocuparea unui post in domeniul institutiior ? somitca somitca Sunt interesat daca poate avea loc un concurs in domeniul Medico-social(pentru postul de manager), avand in vedere ca fostul angajat a renuntat la post in ... (vezi toată discuția)
Angajare la primarie laluca laluca In ce conditii se mai pot face angajari la o primarie? Daca o primarie nu are contabil paote angaja? Multumesc mult. (vezi toată discuția)