avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Dreptul de a NU servi un anumit client
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Dreptul de a NU servi un anumit client

Va salut.

Se da un spatiu comercial - comert cu amanuntul - in care un client care a cumparat un produs revine cu el cum ca vanzatorul l-a inselat, ca nu este ceea ce pretinde vanzatorul a fi, face scandal, ameninta ca vine cu varul de nu stiu unde, ca apeleaza OPC-ul, ca sa i se returneze banii banii pe produs si pe taxi. Magazinul nu este prevazut cu sistem de supraveghere.

Mentionez ca produsul vandut este din categoria "igiena personala", marcat gresit de producator (nu stiu daca e rebut din acest motiv) ca avand anumite proprietati care nu se regasesc inscriptionate pe produs, doar pe ambalaj. In momentul cand produsul a fost cumparat, clientului i s-a explicat ca produsul este inscriptionat gresit din fabrica, produsul fiind conform cu inscriptionarea corecta de pe ambalaj. Bineinteles, cumparandu-l, a acceptat acest lucru.

In acest caz, vanzatorul are dreptul sa NU il mai serveasca acest client, din motive personale, in cazul revenirii acestuia, fara a suferi repercusiuni de ordin legal?
Cel mai recent răspuns: mottofreee , utilizator 21:59, 11 August 2015
Dacă este persoane fizică, nu prea aveți dreptul. Vedeți că există o prevedere legală în acest sens.
Ctt privește reclalația, mi se pare extrem de întemeiată. Dacă vindeți produse neconforme, vă asumați astfel de riscuri și trebuie să returnați banii.
Ultima modificare: Luni, 3 August 2015
IMicro Bucuresti, Consilier juridic
Da, este persoana fizica.

Produsul este conform cu ambalajul dar marcat gresit (imprimarea de pe produs este gresita). Clientului i-a fost explicat acest aspect si a acceptat.
Ultima modificare: Luni, 3 August 2015
cris2d2, utilizator
DECAT o amenda si un control mai bine va multumiti 100 de clienti :)) fara clienti inchideti si scoateti din raft produsul , sa l vanda PRODUCATORUL in OBOARE , INSELACIUNE .
Ultima modificare: Marți, 4 August 2015
olden, utilizator
olden a scris:

DECAT o amenda si un control mai bine va multumiti 100 de clienti :)) fara clienti inchideti si scoateti din raft produsul , sa l vanda PRODUCATORUL in OBOARE , INSELACIUNE .


Magazinul are peste 95% clienti multumiti, dar din cand in cand mai apar cativa cu capsa pusa, care gasesc nod in papura la diverse produse DUPA ce le-au cumparat, DUPA ce li s-a explicat de ce produsul lor nu este cu galben ci cu verde si DUPA ce au acceptat ce cumpara.

Magazinul este franciza a unei firme romanesti care importa produsele din diverse tari. Exista contract de franciza, exista clauze, francizatul nu poate face ce il taie capul, vinde doar produsele comandate de la francizor si nimic altceva. Nu este vina magazinului ca produsul respectiv nu este marcat corespunzator (pe el) ci doar pe ambalaj. Cateodata se primesc asa, dar in majoritatea cazurilor produsele sunt conforme 100%.

Asadar, nu am pus problema la modul general, ci la modul concret, cand exista un client anume care este recalcitrant, care acuza vanzatoarea si, mai ales, o ameninta.
poate ar fi bine sa faceti un efort financiar si sa echipati magazinul macar cu o camera video indreptata catre locul unde clientilor li se explica chetiunea culorilor produsului si acceptul acestora de a cumpara in aceste conditii.
cu stima, cassy

Alte discuții în legătură

Ce lege se aplică în cazul furtului la cântar din supermarket-uri? Numby Numby Buna ziua, Nu gasest in dreptul civil nici o lege privind produsele neambalate sau fara o cantitate fixa. De exemplu: Daca un individ este descoperit ca ... (vezi toată discuția)
Etichetare gresita produs in benzinarie gabidonose gabidonose Buna ziua, Apelez la dumneavoastra in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat in urmatoarea problema. La finele saptamanii trecute, am dorit sa ... (vezi toată discuția)
Produse puse gresit la raft Cadexium Cadexium Buna, ieri am cumparat un calculator de buzunar științific, la pret era trecut 52,90 lei la casa am achitat 119,90. Cand am reclamat acest fapt am fost rugat ... (vezi toată discuția)