Se da un spatiu comercial - comert cu amanuntul - in care un client care a cumparat un produs revine cu el cum ca vanzatorul l-a inselat, ca nu este ceea ce pretinde vanzatorul a fi, face scandal, ameninta ca vine cu varul de nu stiu unde, ca apeleaza OPC-ul, ca sa i se returneze banii banii pe produs si pe taxi. Magazinul nu este prevazut cu sistem de supraveghere.
Mentionez ca produsul vandut este din categoria "igiena personala", marcat gresit de producator (nu stiu daca e rebut din acest motiv) ca avand anumite proprietati care nu se regasesc inscriptionate pe produs, doar pe ambalaj. In momentul cand produsul a fost cumparat, clientului i s-a explicat ca produsul este inscriptionat gresit din fabrica, produsul fiind conform cu inscriptionarea corecta de pe ambalaj. Bineinteles, cumparandu-l, a acceptat acest lucru.
In acest caz, vanzatorul are dreptul sa NU il mai serveasca acest client, din motive personale, in cazul revenirii acestuia, fara a suferi repercusiuni de ordin legal?
Vanzatoarea e reprezentanta magazinului pana una alta .
La momentul reclamatiei ,cumparatorul nemultumit trebuia indrumat spre ANPC (numar de tel) si chemata o persoana care are caderea sa discute asemenea aspecte (sef magazin ,patron/a ,etc) .
Degeaba a-ti explicat ca etichetarea e gresita ,cumparatorul nu a semnat ca a luat la cunostinta de aceasta si nici ca a inteles explicatia ,faptele ulterioare achizitiei au confirmat aspectul .
Acum ,clientul e unul inselat .
Daca a-ti pastrat produsul pe raft ulterior reclamatiei ,asta inseamna ca comiteti inselaciune cu buna stiinta .
Clienti trebuie serviti fara discriminare altfel produceti evaziune prin neplata darilor catre stat pt produsul/-ele cumparate(potential) de client ,deoarece o parte a banilor incasati sunt ai statului .De exemplu ,pt orice se plateste TVA ...
cred ca din start nu era normal sa bagati la vanzare un produs etichetat gresit! de ce nu l-ati returnat producatorului? ptr ca era un rebut, deci ieftin si s-ar fi vandut? clientii sunt suspiciosi si gandindu-se mai bine si-o fi zis ca poate il fraieriti! si uite asa, multumita dvs, e inca unul care o sa zica de acum incolo ca vanzatoarele inseala clientii!
L-am bagat la vanzare fiindca, pana la acel client, nimeni nu a avut ceva de obiectat legat de acest produs, toti au fost multumiti, au inteles ca e problema de marcare gresita si nu numai ca au inteles, dar produsul isi face treaba dupa caracteristicile marcate pe ambalaj, s-au convins ca ceea ce scrie pe produs e gresit fiindca l-au folosit. Clientul care a s-a intors nervos nici macar nu l-a folosit.
Noi, ca franciza, nu putem sa returnam un produs producatorului, doar francizorului, DACA accepta ca acel produs sa fie returnat. Acest produs de care este vorba in topic NU este acceptat de francizor pentru returnare.