avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 392 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Probleme cu consumul la apa - plata pierdere 600 mc ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Probleme cu consumul la apa - plata pierdere 600 mc cauzata de o defectiune

Bună seara. Mă numesc [editat] și as avea nevoie de un sfat din partea dvs. Am o problema cu consumul la apa. Locuiesc la bloc și apa îmi este contorizata sa construit un cămin unde au fost instalate apometrele și în urma cu ceva timp în zona căminului sa construit o parcare iar exact pe cămin se afla trotuarul accesul în cămin se face printr gaura ca și de canal obișnuită unde poate ridica oricine vrea capacul deoarece nu este închis cu lacăt sau o alta metoda prin care sa nu poată intra nimeni...ieri am aflat ca mia fost fisurata conducta de apa exact după apometru și mi sa creat un consum de 600 de metri cub de apa care este evaluat la aproximativ 4200 de lei. Când am observat paguba iam sunat automat pe cei de la vital firma care se ocupa de apa din Baia mare...au venit mi au reparat conducta și au plecat iam întrebat ce se întâmplă cu apa care sa consumat în urma fisuri și mia explicat frumos ca sunt bun de plată. Nu mi se pare corect sa plătesc așa multa apa din moment ce nu a fost vina mea și nu am știut de aceasta problema. Am fost azi la relații cu publicul al firmei vital și doamna respectivă mia spus clar ca nu se poate face nimic...nu știu ce sa fac deoarece nu dispun de acești bani sa plătesc o suma destul de mare pentru mine....as dori o informare cu ce as putea sa fac și Cum sa fac sa rezolv problema...
Va mulțumesc cu stima și respect.
Ultima modificare: Marți, 12 Ianuarie 2016
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Ionita Loredana Avocat , Avocat 10:26, 14 Ianuarie 2016
Relatati ca locuiti la bloc. De regula apometrele se afla in apartamente iar in caminul de langa bloc se afla contorul de bransament din care se alimenteaza toate apartamentele din bloc..

Ceilalti proprietari nu se alimenteaza din acelasi camin? Intreb pentru a ne face o idee de ce aveti apometrul inafara blocului.

Adica ptr a lamuri daca conducta este o "parte comuna" sau alimenteaza numai apartamentul dvs.

Ati identificat cauza fisurarii conductei sau cel putin reprezentantii furnizorului au identificat-o?
Cand a fost montata conducta si de catre cine? Are o vechime considerabila, cativa ani, cateva luni, zile?

Cei care au montat-o au dat vreo garantie?

Din ce material este teava (metal, PPR)?

Sunt multe intrebari la care trebuie sa gasiti un raspuns.
Poate sa fie un defect ascuns al conductei.

Parerea mea este ca ar trebui facuta o expertiza tehnica ptr a identifica cauza si a va putea indrepta ptr recuperarea prejudiciului impotriva firmei care a montat conducta defecta (eventual).
Toti proprietarii se alimenteaza din acelasi camin unde se afla contorul de apa al tuturor nu doar al meu....acel camin a fost construit de noi proprietari acum aproximativ 12 ani. Dar recent de un an de zile sa construit o parcare in fata blocului iar trotuarul trece exact peste caminul de apa sa pus in capac de canal dar care nu a fost inchis cu lacat sau o alta metoda prin care sa nu poata intra oricine vrea...am intrebat azi la relatii cu publicul cand sa schimbat contorul de apa mi sa comunicat ca in 2012....problema este ca atunci cand se vine la citire sa citeasca apa ei trebuie sa calce pe conductele de apa...conducta de apa care vine de la furnizorul de apa este din metal in camin sau facut 14 (gauri ca sa ma exprim asa si sa montant contoarele la toti locatarii conducta care urmeaza dupa contor este din ppr culoare neagra la toti nu doar la mine) din cauza ca e prost facut se calca pe ea deoarece nu au cum sa citeasca din aer apa....contorul ei lau schimbat conductele sunt de cand sa facut caminul am identificat cauza era exact dupa contor a fost fisurat si se vedea clar ca in urma calcarii sa fisurat prostia a fost ca nu am facut poza deoarece eram ocupat cu inchiderea apei....robinetul de inchidere fiind vechi era ruginit nu am reusit sa inchid apa in acel moment mi sa rupt conducta cu totul si iam sunat repede pe cei de vital sa vina sami opreasca apa si sa constate problema....au venit au reperat miau facut un proces verbal cu ce au schimbat ei si miau legat conducta inapoi la apa automat am mers rapid sa cumpar robinet nou ca sa imi poata lega apa....au rezolvat problema si atat iam intrebat de pierdere au spus ca o suport din propriu buzunar...Incerc sa fiu cat mai explicit dar sunt cu nervi si stresul la pamant
Notificati in scris furnizorul cu privire la cele intamplate si la cauza care dus la fisurarea tevii, calcarea tevilor de catre cei care citesc indecsii contoarelior ( inteleg ca nu exista alta posibilitate).
Uitati-va si la celelalte conducte daca prezinta semne ca urmare a calcarii pe ele si care pot duce la fisurare. Faceti fotografii daca este posibil.
In notificare solucitati prezenta furnizorului ptr constatarea starii de faor, de preferat impreuna cu cineva din conducerea asiciatiei de prooprietari (daca exista) sau cu alti vecini care se alimenteaza din caminul respectiv si care cunosc modalitatea de citire a contoarelor. Implicati-i si pe cei din conducerea asociatiei, eventual solicitati-le sprijinul altor proprietari care sa confirme prin semnatura (faceti o lista) posibila cauza a fisurarii conductei. Ii sensibilizati spunandu-le ca in vuutor o pot pati si ei daca nu se schimba modul de citire. Solicitati ca la citirea contoarelir sa fie prezent cineva cu responsabilutati din departamentul tehnic ptr a putea vedea cum se citesc contoarele calcandu-se pe conducte.
Acesta este modelul standard de contract perfectat de SC VITAL SA cu utilizatorii. Verificati va rog daca si contractul perfectat de dvs cu aceasta firma are forma pe care v-o redau subsecvent:
"
nr. ……din data ..................
CONTRACT
de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare

CAPITOLUL I
Părţile contractante

S.C. VITAL S.A. cu sediul în Baia Mare, str. Gh. Şincai nr. 21, judeţul Maramureş, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J24/542/1997, cod fiscal R9710087, cod IBAN: RO78 RNCB 0182 0341 4757 0001, deschis la B.C.R. Sucursala Baia Mare, reprezentată de ing. Gasparik Geza -Director General- şi de ec. Bal Lucia -Director Economic, numită în continuare OPERATOR
şi
_____________________________________domiciliat/cu sediu în _______________, str. ___________________, nr.___, bl.___, sc. ____, et.___, ap. ____, jud. _________________________, înmatriculată la Registrul Comerţului cu Nr. _____________, CUI ________________________, cont _____________________________________ deschis la banca _________________________ reprezentată de ___________________________________________________ şi de ______________________________, adresa de corespondenţă_____________________________________________ tel./fax. ________________________e-mail__________________________, numită în continuare UTILIZATOR.

CAPITOLUL II
Obiectul Contractului


Obiectul prezentului contract îl reprezintă furnizarea/prestarea serviciilor de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare, în condiţiile prevăzute de prezentul contract.
Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflată pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă, respectiv căminul de racord pentru sistemul de canalizare.
Punctul de delimitare între operator şi utilizator este căminul de apometru, pentru alimentarea cu apă şi căminul de racord pentru preluarea apelor uzate la canalizare.
Prestarea altor activităţi conexe serviciului, dincolo de punctul de delimitare vor face obiectul altor contracte de prestări servicii. Prevederile unor astfel de contracte nu pot prevala, faţă de prevederile prezentului contact.
Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare se încheie între operator şi utilizator pe durată nedeterminată.

CAPITOLUL III
Drepturile şi obligaţiile operatorului

Operatorul are următoarele drepturi:
să factureze şi să încaseze lunar contravaloarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare furnizate/prestate conform tarifelor aprobate de autoritatea publică locală;
sa factureze tarife suplimentare conform principiului: „poluatorul plateste”, pentru costul epurarii apelor uzate, aplicat in cazul in care utilizatorul deverseaza ape uzate ale caror indicatori nu se incadreaza in limitele prevazute de actualul contract la anexa 3A.
să aplice penalităţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitării facturilor la termen;
să asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestări servicii;
să iniţieze modificarea şi completarea contractului de furnizare/prestare a serviciului sau a anexelor acestuia ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;
să aibă acces la instalaţiile de utilizare a apei aflate în folosinţa sa de pe proprietatea utilizatorului, pentru verificarea respectării prevederilor contractuale, a funcţionării, integrităţii sau pentru debranşare, în caz de neplată sau pericol de avarie, a acestora, precum şi la contor, dacă se află pe proprietatea utilizatorului, în vederea citirii, verificării metrologice sau integrităţii acestuia. Accesul se va efectua în prezenţa delegatului împuternicit al utilizatorului;
să stabilească condiţiile tehnice de branşare şi/sau de racordare a utilizatorului la instalaţiile aflate în administrarea sa, cu respectarea normativelor tehnice în vigoare şi a reglementărilor elaborate de autoritatea de reglementare competentă;
să desfiinţeze branşamentele sau racordurile realizate fără obţinerea avizelor legale şi să sesizeze autorităţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradări intenţionate ale componentelor sistemului public de alimentare cu apă şi de canalizare;
să întrerupă furnizarea apei, numai după 5 zile lucrătoare de la primirea de către utilizator a unei notificări constând în comunicarea scrisă făcută de operator şi transmisă prin curier sau prin scrisoare recomandată adresată utilizatorului, în următoarele situaţii:
utilizatorul nu achită factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadentă;
neachitarea obligaţiilor de plată pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcţii sau instalaţii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localităţilor, aflate în administrarea lor;
împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalaţiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de măsurare-înregistrare, sau de a remedia defecţiunile la instalaţiile administrate de operator, când acestea se află pe proprietatea utilizatorului;
să sisteze serviciul de alimentare cu apa si canalizare în cazul în care se deversează, în reţeaua publică de canalizare, ape uzate care depăşesc concentraţiile maxime admise pentru impurificatori, valori care sunt prevazute in anexa 3B;
să suspende contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă în situaţiile în care timp de 3 luni de la data întreruperii alimentării cu apă prevăzute la pct. litera a) si /sau b), nu sunt îndeplinite condiţiile de reluare a furnizării serviciului. Pentru reluarea serviciului după acest termen, operatorul va factura, pentru toată durata de întrerupere, contravaloarea preluării apelor pluviale la canalizare pentru toată această perioadă.
să limiteze sau să întrerupă furnizarea serviciului de alimentare cu apă, dar nu mai mult de 48 de ore, în următoarele condiţii:
când este periclitată viaţa sau sănătatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;
pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apă;
pentru executarea unor manevre şi lucrări care nu se pot efectua fără întreruperi;
să stabilească lucrări de revizii, reparaţii şi de întreţinere planificate la reţelele şi la instalaţiile de distribuţie/furnizare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, realizarea lucrărilor se va programa astfel încât perioada şi numărul de utilizatori afectaţi să fie cât mai mică.
Operatorul are următoarele obligaţii:
să asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apă la parametrii fizici şi calitativi prevăzuţi de legislaţia în vigoare;
să aducă la cunoştinţa utilizatorului, cu cel puţin 24 de ore înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice, în cazul unor lucrări de modernizare, reparaţii şi întreţinere planificate;
să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor apărute la instalaţiile sale. Constatarea defecţiunilor la reţeaua publică de apă şi de canalizare se efectuează în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrărilor pentru remedierea defecţiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odată cu demararea lucrărilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depăşirea limitelor de timp prevăzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;
pentru întreruperile, din culpa operatorului, în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depăşesc limitele prevăzute în contract, operatorul va suporta despăgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depăşesc 24 de ore, operatorul este obligat să asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apă ale utilizatorului care solicită o astfel de prestaţie;
să evacueze, pe cheltuiala sa, apa pătrunsă în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor, din culpa operatorului, la sistemul public de alimentare cu apă şi de canalizare. Evacuarea apei nu exonerează operatorul de plata unor despăgubiri stabilite în condiţiile legii;
să exploateze, să întreţină, să repare şi să verifice contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator. Verificarea periodică se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportă de către operator. Contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, se demontează de operator şi se supun verificării în laboratorul metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de către operator, dacă sesizarea a fost întemeiată; de către utilizator, dacă sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiată;
să schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la branşamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat că este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecţiunii se face în termen de cel mult 72 ore de la sesizare;
să aducă la cunoştinţa utilizatorului modificările de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin afisare la operator, respectiv prin mass-media;
în cazul în care cu ocazia citirii se constată deteriorarea contorului sau inundarea căminului de apometru, operatorul va lua măsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv să solicite utilizatorului remedierea defecţiunilor la reţeaua interioară, în cazul în care inundarea căminului se datorează culpei acestuia;
să nu deterioreze bunurile utilizatorului şi să aducă părţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţială, dacă au fost deteriorate din vina sa;
să acorde despăgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;
să furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalităţi plătite de acesta;
să anunţe utilizatorul în cazul în care este afectat de limitările sau întreruperile planificate în modul stabilit prin contract şi să comunice durata planificată pentru întreruperile necesare executării unor lucrări de întreţinere şi reparaţii;
să plătească toate daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacă:
nu anunţă utilizatorul din timp cu privire la limitările sau la întreruperile programate;
după întreruperea furnizării apei potabile nu reia furnizarea acesteia în maximum 5 zile lucrătoare după îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizării;
să acorde bonificaţii utilizatorului în cazul furnizării/prestării serviciilor sub parametrii de calitate şi cantitate prevăzuţi în contract:
nu livrează apa potabilă în condiţiile stabilite în contract;
nu respectă parametrii de calitate pentru apa potabilă furnizată la branşament, conform prevederilor din contract;
în cazul în care furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare a fost întreruptă pentru neplată, reluarea acestora se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii; cheltuielile justificate aferente sistării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului se suportă de utilizator.
1) la fiecare citire a contorului de branşament, cu excepţia cazurilor când citirea se face de la distanţă, să lase o înştiinţare scrisă din care să reiasă:
data şi ora citirii;
indexul contorului;
numele şi prenumele cititorului;
cauza care a dus la imposibilitatea citirii(daca este cazul);
În cazul în care citirea nu s-a putut efectua din cauza inundării căminului de apometru, din culpa operatorului, are obligaţia ca până la data limită de emitere a facturii să:
golească căminul de apă;
citească contorul de apă;
să emită factura pe baza citirii efectuate;
În cazul în care operaţiile prevăzute la pct. conduc, din motive justificate, la emiterea facturii după data de 15 a lunii, se admite emiterea acesteia pe baza unui index estimat, fapt ce va fi obligatoriu menţionat în factură, regularizarea efectuându-se în factura următoare.
CAPITOLUL IV
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

Utilizatorul are următoarele drepturi:
să utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare în condiţiile prevăzute în contract;
să conteste facturile când constată diferenţe între consumul facturat şi cel realizat si indicat de contor;
să beneficieze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificaţii în valoare de 30%/lună din valoarea facturii curente, în următoarele situaţii:
nefurnizarea apei conform prevederilor pct. ;
neanunţarea întreruperilor, conform prevederilor pct. 4.2 sau depăşirea limitelor de timp comunicate;
să primească răspuns, în termen de maxim 30 zile calendaristice, la sesizările adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;
să solicite operatorului remedierea defecţiunilor şi deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la branşament;
să solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe branşamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, în condiţiile pct.
să solicite şi să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de către operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;
să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale competente orice deficienţă constatată în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestea, îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciilor;
să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;
să primească şi să utilizeze informaţii privind serviciile de utilităţi publice care îl vizează;
să se adreseze, individual sau colectiv, autorităţilor administraţiei publice locale sau centrale, ori instanţelor judecătoreşti, în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct sau indirect.
Utilizatorul are următoarele obligaţii:
să respecte normele de exploatare şi funcţionare a sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare prevăzute de legislaţia în vigoare;
să accepte limitarea cantitativă sau întreruperea temporară a furnizării/prestării serviciului pentru execuţia unor lucrări prevăzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;
să respecte în punctul de descărcare în reţeaua de canalizare, condiţiile de calitate a apelor, potrivit normelor şi normativelor în vigoare;
în cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii;
să nu execute manevre la robinetul/vana de concesie. Izolarea instalaţiei interioare se va face prin manevrarea robinetului/vanei de după contor;
să nu folosească în instalaţia interioară pompe cu aspiraţie din reţeaua publică, direct sau prin branşamentul de apă;
să ia măsuri pentru prevenirea inundării subsolurilor, prin montarea de clapete de reţinere sau vane pe coloanele de scurgere din subsol;
să aducă la cunoştinţă operatorului, în termen de 15 zile lucrătoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa 1 la contract şi a datelor de identificare a imobilului la care sunt prestate serviciile contractate, precum şi a adresei la care operatorul urmează să trimită facturile;
să asigure pentru apele uzate şi meteorice condiţiile de descărcare prevăzute de operator în avizul de branşare/racordare;
să solicite rezilierea contractului şi încetarea furnizării serviciului în termen de 15 zile de la înstrăinarea imobilului.
să nu construiască sau să amplaseze obiective în zona de protecţie sau care nu respectă distanţele de siguranţă faţă de construcţiile şi instalaţiile operatorului aferente activităţii de distribuţie, iar pe cele construite sau amplasate ilegal să le desfiinţeze;
CAPITOLUL V
Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua de canalizare

Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua publică de canalizare se va face astfel:
Cantitatea de apă furnizată se stabileşte:
pe baza înregistrărilor contorului de apă montat în căminul de branşament.
în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare.
Cantitatea de apă preluată în reţeaua publică de canalizare se stabileşte:
pentru utilizatorii casnici, în procent de 95% din volumul de apă potabilă înregistrate de contorul de apă pentru utilizatorii din blocurile de locuinte, si 75% din volumul de apa potabila inregistrate de contorul de apa, pentru utilizatorii casnici (HCL Baia Mare Nr. 8/1999).
pentru operatorii economici care nu folosesc apa in procesul tehnologic, ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată.
pentru operatorii economici care folosesc apa in procesul tehnologic ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată din care se scade cantitatea de apă rămasă înglobată în produsul finit, care se stabileste conform prezentului contract.
Cantitatea de apa meteorica preluata de reteaua publica de canalizare se determina prin inmultirea cantitatilor din anul precedent facturarii cu suprafetele construite si neconstruite, declarate de fiecare utilizator. Cantitatile specifice, pe categorii de utilizatori sunt: 0,2 mc/mp si an , pentru suprafetele detinute de persoanele fizice; 0,3 mc/mp si an, pentru suprafetele apartinind domeniului public; 0,5 mc/mp si an, pentru suprafetele detinute de operatorii economici. In cazul unor spatii cu destinatii mixte (locuinte si spatii de productie, desfacere, institutii, etc.) se considera cantitatea specifica de 0,3 mc/mp si an.
În cazul defectării contorului de branşament din vina dovedită a utilizatorului cantitatea facturată se considera a fi media ultimelor 3 luni de functionare a contorului, la care se adaugă, separat, cheltuielile justificate aferente înlocuirii acestuia.


CAPITOLUL VI
Tarife, facturare şi modalităţi de plată

Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, vor practica preţurile şi tarifele aprobate potrivit prevederilor legale în vigoare, consemnate în anexă la prezentul contract.
Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantităţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.
Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, se emite cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadentă de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenţă se înscriu pe factură.
Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadenţei atrage după sine penalităţi de întârziere, după cum urmează:
penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare
penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadentei;
valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.
Nerespectarea de către utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descărcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementărilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalităţi şi despăgubiri pentru daunele provocate.
Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin următoarele modalităţi:
în numerar la casieria operatorului;
cu filă CEC;
cu ordin de plată;
alte instrumente de plată convenite de părţi.
În cazul în care pe documentul de plată nu se menţionează obiectul plăţii, se consideră achitate facturile în ordine cronologică.
În funcţie de modalitatea de plată, aceasta se consideră efectuată, după caz, la una dintre următoarele date:
data certificării plăţii de către unitatea bancară a utilizatorului pentru ordinele de plată;
data certificată de operator pentru filele cec sau celelalte instrumente de plată legale;
data înscrisă pe chitanţa emisă de casieria operatorului.
În cazul în care se constată că utilizatorul, la care anterior a fost sistată furnizarea apei potabile, a beneficiat de furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, fără acordul operatorului, se va proceda la facturarea acestora începând cu data de la care există dovada că a beneficiat de serviciu.
CAPITOLUL VII
Răspunderea contractuală

Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract părţile răspund conform prevederilor legale.
Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plăti o factură emisă de operator va fi comunicat acestuia prin adresă scrisă care va conţine şi motivul refuzului, în termen de 10 zile de la data primirii facturii. Reclamaţiile ulterioare efectuării plăţii facturilor se conciliază între părţi în termen de 10 zile lucrătoare de la data formulării scrise a pretenţiilor de către utilizator. În cazul în care, ca urmare a unor recalculări conciliate între părţi, se reduce nivelul consumului facturat, nu se percep penalităţi.
În cazul în care, ca urmare a unor recalculări ale consumurilor, se reduce nivelul consumului facturat, nu se vor încasa penalităţi.
Operatorul este obligat să plătească despăgubiri în cazul deteriorării instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorului sau îmbolnăvirii utilizatorilor colectivi sau individuali, în situaţia în care au apărut presiuni în punctul de delimitare, mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare, sau calitatea apei nu corespunde condiţiilor de potabilitate. Plata despăgubirilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data producerii sau constatării deteriorării pe baza expertizei efectuate de un expert autorizat angajat de operator şi agreat de utilizator. În cazul în care în urma expertizei se constată că operatorul nu este în culpă, plata expertizei va fi suportată de utilizator.
Pentru nerespectarea de către operator a prevederilor pct. 4.1, utilizatorul beneficiază de o reducere a valorii facturii în concordanţă cu gradul de neasigurare a serviciului şi durata cât acesta nu a putut fi asigurat. Criteriile de stabilire a cuantumului reducerii vor fi aprobate de autorităţile administraţiei publice locale.
În cazul nerespectării prevederilor pct. , , şi , operatorul va fi obligat la plata de despăgubiri care să acopere prejudiciul creat.
În cazul apariţiei unor situaţii de forţă majoră partea care o invocă este exonerată de răspundere în condiţiile legii.
Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termenul de 48 de ore, despre producerea evenimentului, apreciind perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea autorităţilor competente de la locul producerii evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.

CAPITOLUL VIII
Litigii

Părţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.
În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti române competente.

CAPITOLUL IX
Alte clauze

Utilizatorul (cind are calitatea de operator economic care utilizeaza apa in procesul tehnologic) are obligatia sa-si asigure o rezerva de apa pentru o perioada de 48 ore, pentru situatiile in care operatorul intrerupe furnizarea serviciului cu alimentare cu apa, pentru executarea unor lucrari programate si neprogramate pe retelele de apa.
Prezentul contract se completeaza corespunzator cu prevederile regulamentului serviciului de alimentare cu apa si canalizare al Municipiului Baia Mare pe care partile semnatare sunt obligate sa-l respecte.

CAPITOLUL X
Dispoziţii finale

În toate problemele care nu sunt prevăzute în prezentul contract părţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi a altor acte normative incidente.
Prezentul contract se poate modifica cu acordul părţilor, prin acte adiţionale.
Anexele 1,2 si 3A fac parte integrantă din prezentul contract (daca este cazul si 3B).
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intră în vigoare la data semnarii lui.
Operator Utilizator
Director General
Director Economic
Oficiul Juridic
Data
"
Daca si contractul dvs are aceeasi forma si continut, puteti solicita firmei printr-o cerere scrisa exonerarea dvs de plata sumei de 4200 lei, dat fiind ca defectiunea la instalatia de alimentare cu apa nu s-a datorat vreunei culpe din partea dumneavoastra. In acest sens, va puteti prevala de prevederile art. 7 si 8 din Cap IV - Drepturile utilizatorului - " să solicite şi să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de către operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;
să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale competente orice deficienţă constatată în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestea, îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciilor;"; art 3, 4, 5, 6, 7 si 11 din Cap III - Obligatiile operatorului : "să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor apărute la instalaţiile sale. Constatarea defecţiunilor la reţeaua publică de apă şi de canalizare se efectuează în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrărilor pentru remedierea defecţiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odată cu demararea lucrărilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depăşirea limitelor de timp prevăzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;
pentru întreruperile, din culpa operatorului, în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depăşesc limitele prevăzute în contract, operatorul va suporta despăgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depăşesc 24 de ore, operatorul este obligat să asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apă ale utilizatorului care solicită o astfel de prestaţie;
să evacueze, pe cheltuiala sa, apa pătrunsă în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor, din culpa operatorului, la sistemul public de alimentare cu apă şi de canalizare. Evacuarea apei nu exonerează operatorul de plata unor despăgubiri stabilite în condiţiile legii;să exploateze, să întreţină, să repare şi să verifice contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator. Verificarea periodică se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportă de către operator. Contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, se demontează de operator şi se supun verificării în laboratorul metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de către operator, dacă sesizarea a fost întemeiată; de către utilizator, dacă sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiată;
să schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la branşamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat că este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecţiunii se face în termen de cel mult 72 ore de la sesizare;să acorde despăgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;".
De asemenea, va recomand sa faceti o sesizare si la Primarie, dat fiind ca amenajarea unei parcari care obstructioneaza accesul in incinta caminului si care este de natura sa deterioreze instalatia de alimentare cu apa reprezinta un factor determinant al prejudiciului pe care l-ati suferit.
Faceti referire in aceste adresa ca, in cazul in care nu veti fi exonerat de plata sumei de 4200 lei, veti actiona in justitie pe calea unei actiuni in raspundere civila contractuala.

Va doresc succes in demersuri ! Inarmati-va cu multa rabdare si perseverenta ! :)
Ultima modificare: Miercuri, 13 Ianuarie 2016
Ana ., Consilier juridic
Incercati sa notificati furnizorul de apa si sa ii comunicati cele scrise pe forum, poate gasiti intelegere avand in vedere faptul ca pentru citirea contoarelor se calca pe conducte.

In cazul in care veti demara o actiune in instanta, puteti sa solicitati administrarea probei cu interogatoriul celor care fac cititea contoarelor prin care sa ii intrebati cum are loc citirea(daca se calca conductele). Puteti sa ii inregistrati cand fac citirea si sa depuneti inregistrarea in instanta. Eventual sa fie prezente si alte persoane si sa solicitati sa fie audiate in calitate de martori in dosar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Mentenanta instalatie publica apa potabila alexandrust alexandrust Salutare, Am nevoie de un sfat/idee legat de administrarea, intretinerea si mentenanta instalatiei publice de alimentare cu apa potabila dintr-o ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa cunoasca proprietarii despre individualizarea consumului de apa rece ? AIUREA AIUREA trebuie sa cunoasca legea 241 /2006 reactualizata in 2015 art 3 j si art31(20) ! trebuie sa cunoasca ca REPARTITOARELE DE COSTURI nu fac parte din ... (vezi toată discuția)
Administrator cu practici abuzive sevastia sevastia În urma refuzului de a-mi introduce-n apartament surse suplimentare de radiaţii electromagnetice, prin apometrele cu unde radio impuse de asociaţie fără a ... (vezi toată discuția)