avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 121 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical neplatit
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical neplatit

Am o problema grava! Nu mi se plateste Concediul Medical pentru ca n-am destule zile de munca lucrate?

Mentionez ca nu am avut un Contract de munca in ultimele 6 luni si la firma la care sunt angajat acum am inceput pe 2 decembrie si am lucrat pana pe 22 decembrie si am revenit la birou pe 7 ianuarie, zilele nelucrate dintre Craciun si Anul Nou au fost zile de concediu de odihna care trebuiesc recuperate in 2016.

In 8 ianuarie mi-am rupt glezna alunecand pe gheata si m-am i nternat in spital pe 10 ianuarie si de atunci si pana in momentul de fata sunt in concediu medical cu exceptia ca ultimul concediu medical l-am luat de la medicul de familie cu o intarziere de 2 zile, deci doua zile nu ar trebui platite.

Care este solutia si daca se poate face ceva?

Va multumesc!
Gabriel
Cel mai recent răspuns: Gabriel01022016 , utilizator 11:46, 3 Februarie 2016
1 Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate:

ART. 7
Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.

ART. 9
Asiguraţii au dreptul la concediu şi indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă, fără condiţii de stagiu de cotizare, în cazul urgenţelor medico-chirurgicale, tuberculozei, bolilor infectocontagioase din grupa A, neoplaziilor şi SIDA. Lista cuprinzând urgenţele medico-chirurgicale, precum şi bolile infectocontagioase din grupa A este stabilită prin hotărâre a Guvernului.


2. Din Normele de aplicare a OUG 158/2005:

ART. 12