avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 695 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Uniforma obligatorie/Mersul la baie in timpul orelor
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Uniforma obligatorie/Mersul la baie in timpul orelor

Buna seara!
Sunt elev in clasa a X-a la un liceu teoretic din Iasi, la profil stiintific. (Nu are vreo relevanta doar am vrut sa ma prezint)
In scoala, suntem obligati sa purtam uniforma: sacou+ecuson. Voiam sa stiu daca exista vreo prevedere legala in legatura cu aceasta problema nesemnificativa care ma frustreaza pe mine si pe colegii mei. (Primavara si vara ne este extrem de cald in sacou. Nu ar fi o problema daca nu am fi avut trei ore de chimie cu directoarea...)
A doua frustrare de adolescent revoltat se refera la mersul la baie in timpul orelor. Inteleg ca pentru asta sunt acele 10 minute de pauza si inteleg ca este riscant sa lasi elevul sa plece din clasa in timpul orelor, dar daca am o nevoie fiziologica? Are profesorul voie sa ma tina in clasa si sa nu ma lase sa merg sa ma "eliberez"?
Va multumesc anticipat!
P.S: Cu toate ca am doar 16 ani, de cand am descoperit site-ul acesta, pierd cate o ora in fiecare zi citind lucruri pe care sper ca intr-o zi sa le stiu pe de rost.
Cel mai recent răspuns: Popescucatalin567 , utilizator 22:51, 17 Noiembrie 2021
Purtarea uniformei compus din sacou + ecuson, a fost stabilit de catre consiliul profesorilor din liceul unde inveti. Ei au stabilit acest lucru pentru ca portarul si profesorii sa identifice elevii din liceu, ca nu cumva sa intre in acel liceu si alte persoane straine care pot provoca incidente in liceu. (Cred ca trebuie sa intelegeti ca este bine spre siguranta elevilor, inclusiv a ta).
Vara va este cald in sacou, asa spui, dar in instante, judecatorii, avocatii, procurorii sunt obligati sa poarte robe cu maneci lungi. Pentru ei nu mai este cald? Si totusi trebuie sa respecte legea, chiar sa indure si caldura. Altii lucreaza pe santier, poarta casca pe cap pe caldura, nu mai zic de mascatii, jandarmii care trebuie sa iasa in strada cand exista mitinguri.

Legat de mersul la toaleta in timpul orelor, sa fim seriosi, ora de lectie dureaza 50 min. Poti sa faci nevoile fiziologice dinainte sau dupa ora, te poti abtine. La toaleta ai putea sa mergi daca ti se face rau.
Sunt alti oameni care lucreaza ca si soferi pe curse ce dureaza peste 90 min de la o statie la alta, sunt medici care sunt in timpul operatiei care dureaza chiar si peste 2-3 ore o operatie, si, totusi acestia se abtin pana cand vor termina lucrarea pe care o fac.

Poate ar trebui sa va mutati la alt liceu daca nu va convine, cautati un liceu care sa va indeplineasca dorintele.
SperSaAjungJudecator a scris:

P.S: Cu toate ca am doar 16 ani, de cand am descoperit site-ul acesta, pierd cate o ora in fiecare zi citind lucruri pe care sper ca intr-o zi sa le stiu pe de rost.

Nu e chiar pierdere de timp... ii zicem consum? :)

Art. 3. - (1) Între clădirea unităţii şi accesul în curtea acesteia va fi prevăzut un spaţiu verde cu lăţimea de minimum
25 m, cu rol şi în reducerea influenţei zgomotului stradal.
Art. 5. - (1) Numărul maxim de copii admişi la o grupă în unităţile de antepreşcolari şi
preşcolari sau într-o clasă pentru elevi se va stabili în funcţie de normele specifice de
cubaj şi de particularităţile tipului de unitate şi nu va depăşi,(...) 25 de elevi în ciclul primar şi 30 de elevi în ciclul gimnazial, învăţământul
liceal şi profesional.

Art. 8. - (1) Dotarea cu mobilier va fi asigurată corespunzător vârstei şi dezvoltăriifizice a copiilor şi tinerilor, având în vedere numărul acestora, caracterul activităţii şidestinaţia încăperilor. Tipurile de mobilier vor fi avizate obligatoriu de către Ministerul Sănătăţii.
(2) Conducerile unităţilor au obligaţia de a repara imediat orice defecţiuni ale mobilierului.

Art. 10. - (1) Toate încăperile destinate copiilor şi tinerilor vor fi ventilate natural.
Mijloacele de ventilaţie trebuie să asigure o primenire a aerului de cel puţin 1,5 schimburi
de aer pe oră în încăperile de grupă din unităţile pentru antepreşcolari şi preşcolari, 3
schimburi pe oră în sălile de clasă şi de cursuri pentru elevi şi studenţi şi 5 schimburi pe
oră în grupurile sanitare. Eficienţa ventilaţiei se va aprecia prin metode de laborator
(nivelul aeromicroflorei).
(2) Viteza curenţilor de aer din încăperile destinate copiilor şi tinerilor nu va depăşi 0,3
m/s.
(3) Ventilaţia prin deschiderea ferestrei se va realiza în aşa fel, încât să se evite
disconfortul termic şi să se asigure înlăturarea continuă a aerului viciat.
(4) Pentru asigurarea unei ventilaţii naturale permanente, oberlihturile vor avea o
suprafaţă totală de cel puţin 1/50 din suprafaţa încăperii; sensul de deschidere a acestora
va fi spre interior şi în sus.
(5) Încăperile destinate copiilor şi tinerilor se vor ventila în pauzele din timpul
programelor de activitate prin deschiderea ferestrelor. În aceste perioade copiii şi tinerii
vor părăsi obligatoriu încăperea.
(6) Aerisirea largă a dormitoarelor şi a sălilor de mese se va efectua în perioadele în
care copiii nu se află în aceste încăperi.
(7) La calcularea cubajului, în încăperile destinate pentru copii şi tineri, nu se va lua în
calcul (cu excepţia sălilor de educaţie fizică) o valoare a înălţimii mai mare de 3 m.
(8) Pentru prevenirea accidentelor prin căderea copiilor de la nivelul încăperilor situate
la etaj se vor lua măsurile de protecţie necesare.
Art. 12. - Nivelul de zgomot (acustic-echivalent continuu Leq) în încăperile pentru
activitatea teoretică a copiilor şi tinerilor nu va depăşi 35 dB (A), curba de zgomot 30.
Art. 20. - Conducerile unităţilor pentru copii şi tineri răspund de menţinerea stării de
igienă şi confort în unitate, îngrijindu-se de:
a) întreţinerea igienică permanentă a terenului, localurilor, instalaţiilor şi mobilierului;
b) măturarea umedă sau aspirarea mecanică a prafului, zilnic sau ori de câte ori este
nevoie, precum şi dezinfecţia periodică şi după necesitate a mobilierului şi a jucăriilor;
c) întreţinerea permanentă a stării de curăţenie generală şi a grupurilor sanitare din
unităţi prin dotarea şi folosirea corespunzătoare a materialelor de curăţenie şi a
substanţelor dezinfectante şi prin spălare şi dezinfectare zilnică şi la necesitate;

Art. 25. - În unităţile şcolare şi studenţeşti:
a) în sălile de clasă şi cursuri se va asigura un cubaj de aer de 5-8 m3
pentru o persoană(..) .
b) microclimatul în sălile de clasă şi de cursuri va asigura o temperatură de 18-20▫C, o
umiditate relativă de 20-60% şi o viteză a curenţilor de aer de 0,2-0,3 m/s. În dormitoare
se va asigura o temperatură de 18-19▫C, o umiditate relativă de 30-60% şi o viteză a
curenţilor de aer de 0,2-0,3 m/s.
În sălile de educaţie fizică temperatura va fi de 16-18▫C;
c) în sălile de clasă, de cursuri, de lectură, de meditaţii, în bibliotecă şi în laboratoare
iluminatul artificial fluorescent va asigura minimum 300 lucşi (pentru iluminatul
incandescent 150 lucşi sau minimum 24 W/m2
).
În sălile de desen se vor asigura 400-500 lucşi (pentru iluminatul incandescent
minimum 40 W/m2
).
În sălile de gimnastică şi de festivităţi va fi asigurat un iluminat artificial de 200 lucşi;
d) obiectele sanitare pentru unităţile şcolare şi studenţeşti vor fi asigurate în
conformitate cu prevederile STAS 1478-90 (tabelele nr. 7 şi nr. 8);
e) sălile de educaţie fizică vor fi prevăzute cu vestiare şi grupuri sanitare, separate pe
sexe;
f) în fiecare sală de clasă (de curs) se vor asigura trei dimensiuni de bănci aşezate "în
amfiteatru" pentru evitarea apariţiei deformărilor de coloană vertebrală la elevi şi
studenţi.
Sunt de acord cu uniforma școlară dar cu mersul la baie pai mie dacămi vine atunci și chiar nu ma pot aptine poate trebuie sa fac treaba mica sunt copil bine nu în fiecare ora asta ar însemna o nesimțire foarte. Mre dar na uni copi nai chef de școală lor nu li se pare in portanta finca iei nu conștientizează ca le va trebui în viata și pana la urma nici școală nu te așează pe ceia ce vrei tu sa fi în viata dar nai ce face


Narcisa_ a scris:

Purtarea uniformei compus din sacou + ecuson, a fost stabilit de catre consiliul profesorilor din liceul unde inveti. Ei au stabilit acest lucru pentru ca portarul si profesorii sa identifice elevii din liceu, ca nu cumva sa intre in acel liceu si alte persoane straine care pot provoca incidente in liceu. (Cred ca trebuie sa intelegeti ca este bine spre siguranta elevilor, inclusiv a ta).
Vara va este cald in sacou, asa spui, dar in instante, judecatorii, avocatii, procurorii sunt obligati sa poarte robe cu maneci lungi. Pentru ei nu mai este cald? Si totusi trebuie sa respecte legea, chiar sa indure si caldura. Altii lucreaza pe santier, poarta casca pe cap pe caldura, nu mai zic de mascatii, jandarmii care trebuie sa iasa in strada cand exista mitinguri.

Legat de mersul la toaleta in timpul orelor, sa fim seriosi, ora de lectie dureaza 50 min. Poti sa faci nevoile fiziologice dinainte sau dupa ora, te poti abtine. La toaleta ai putea sa mergi daca ti se face rau.
Sunt alti oameni care lucreaza ca si soferi pe curse ce dureaza peste 90 min de la o statie la alta, sunt medici care sunt in timpul operatiei care dureaza chiar si peste 2-3 ore o operatie, si, totusi acestia se abtin pana cand vor termina lucrarea pe care o fac.

Poate ar trebui sa va mutati la alt liceu daca nu va convine, cautati un liceu care sa va indeplineasca dorintele.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii de munca Radamante Radamante 1. Norma juridica precizeaza ca la locul de munca \"se va asigura un cubaj de aer de 5-8 m3 pentru o persoană\". 2. Prin HG 857/2011 s-a stabilit ca se ... (vezi toată discuția)
Scindare clasa in 2 clase alina_25 alina_25 Clasa IV care anul viitor va trece in clasa V are in total 37 elevi cu toate ca legistlatia prevede ca la peste 30 elevi clasa sa se scindeze in 2 cei ... (vezi toată discuția)