avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 664 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Alocatia in Italia
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Alocatia in Italia

Buna ziua! Sunt student in anul 2 in Bucuresti si am un frate de 15 ani . Tatal meu lucreaza cu contract de munca in Italia de 6 ani. Scriu acest mesaj cu scopul de a primi informatii in legatura cu alocatia primita de copiii,tinerii romani de la statul italian. Am un prieten in acelasi an la facultate cu tatal plecat in Belgia care primeste de la statul belgian o alocatie de 200 de euro pe luna pentru el iar pentru fratele lui 100 fiind al doilea copil. Vreau sa stiu daca eu,student fiind mai pot accesa aceasta alocatie de la statul italian si ce demersuri trebuie facute in acest sens. Orice raspuns de la o persoana in masura mi-ar fi de mare ajutor. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:29, 17 Noiembrie 2016
Pentru obţinerea “alocaţiei europene” tatal dvs trebuie să se adreseze instituţiei competente cu plata prestaţiilor familiale din România (AJPS) şi din statul în care lucrătorul migrant îşi desfăşoară activitatea.

Pentru Italia, trebuie să mearga la Institutului Naţional de Protecţie Socială (INPS).