avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Sunt obligați elevii să facă de serviciu pe ...
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Sunt obligați elevii să facă de serviciu pe școală, dacă nu doresc asta?

Bună ziua!
Am și eu o întrebare și poate măcar de data asta o să-mi răspundă și mie careva?!
Am aflat ieri la ședința cu părinții, că fiecare elev, trebuie în mod obligatoriu să facă de serviciu în școală. I-am spus dirigintei cum este posibil așa ceva? Dacă fiul meu nu vrea să lipsească de la ore ca să facă de serviciu în școală, ce se întâmplă? Mi-a spus că i se va scădea nota la purtare cu un punct. Că așa prevede regulamentul intern al școlii. Vi se pare normal?
Totuși, anul trecut când i-a venit rândul și a făcut de câteva ori de serviciu în școală, s-a întâmplat ca să dea lucrare (fără să fie anunțată lucrarea) imediat a doua zi (la lecția ce a fost predată atunci când el era de serviciu în școală), fiind luat prin surprindere. Nu mi se pare normal să obligi elevul să facă acest serviciu în școală, dacă el nu vrea.
De ce temei legal m-aș putea agăța ca să-i fac dreptate fiului meu?
~ Conținut șters la cerere ~
Avem un agent de pază pe care-l plătim noi, părinții. Dar domnul acela nu are atribuțiile elevului de serviciu. El stă afară în curte și păzește poarta de la intrarea elevilor. Elevii însă, trebuie să stea în grupe de câte doi, de pază în interiorul școlii. Doi stau la intrarea profesorilor în școală și alți doi, stau la intrarea profesorilor în cancelarie, ca să nu intre alți colegi de-ai lor neinvitați în cancelarie și să deranjeze profesorii.
Și da, regulamentul intern al școlii, prevede ca fiecare elev să facă de serviciu în școală, atunci când îi vine rândul. Cine nu se supune acestui regulament, va putea avea nota scăzută la purtare, ori de câte ori refuză să facă de serviciu în școală.