avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 184 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajatorul nu vrea să îmi mai plătească concediul ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajatorul nu vrea să îmi mai plătească concediul medical în urma unui accident de munca nedeclarat. Ce soluții am, și ce demersuri pot face?

Buna ziua. Am suferit un accidenr de munca in Octombrie 2017, sunt in concediul medical pana in iulie 2018. Problema este ca angajatorul nu mai vrea sa plateasca CM si nu a declarat accidentul la ITM. A fost o intelegere verbala ca va plati CM pana la vindecarea mea dar sa nu declar modul cum mi-am fracturat piciorul. Ce solutii am sa pot beneficia de CM chiar daca el nu vrea sa mai plateasca si ce demersuri pot face in aceste conditii.
Ultima modificare: Joi, 3 Mai 2018
Manuela Rășină, administrator
OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;
…..

1. Pentru neplata concediului medical de catre angajator , va puteti adresa Casei de asigurari de sanatate

Art. 47 OUG nr.158/2005
.....
(2) Constituie contraventii urmatoarele fapte, savarsite prin incalcarea obligaţiilor prevazute la art. 36 alin. (3):
a) refuzul nejustificat de plată a indemnizatiilor;
b) calculul şi plata eronata a indemnizatiilor;