avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restituire plata in caz de comportament abuziv care ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restituire plata in caz de comportament abuziv care incalca termenii si conditiile siteului

Buna ziua,

Întâmpinam o situație inedita. Un utilizator a achitat prin sms 10 euro pentru un serviciu de acces la corespondenta online, valabil o luna. Procesatorul platii retine un comision de 1.2 euro iar restul vor fi transferați pe contul firmei dupa 40 de zile.

Utilizatorul a primit automat acces dupa efectuarea plații, însa în mod constant jignește ceilalți membri. A fost raportat de alți membri. L-am contactat și i-am cerut să-și reconsidere atitudinea și limbajul, altfel vom fi nevoiți sa-i blocam accesul pe site.

A răspuns la mesaj spunând ca lui nu-i pasa ce spunem noi, chiar daca încalcă regulamentul siteului, ca el vorbește cum vrea cu acești "sub oameni"... "alienați mintali" iar daca cumva ne permitem sa-i blocam accesul înainte de expirarea de drept a accesului ( o luna) vrea diferența de bani înapoi, altfel ar fi un abuz din partea noastră ... încheind prin : " în final nu ma suportați? luați un scaun și așteptați sa-mi pese".

In paralel a trimis noi mesaje private ofensatoare altor membri înscriși.

Consideram ca a folosit abuziv serviciile siteului.

In Termenii si condițiile noastre, citez:

"Rambursarea platilor efectuate pentru serviciile siteului este conditionata de neaccesarea site-ului, implicit nefolosirea abonamentului de la efectuarea platii. Rambursarea se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale imperative in materie care completeaza prezentul Regulament, respectiv OUG34/2014. Utilizatorii au dreptul să notifice în scris administratorul site-ului că renunţă in mod unilateral la abonamentul ales, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data achizitionarii ori prelungirii unui abonament. (...)

In caz de utilizare abuziva precum (...) jigniri repetate adresate fără motiv unor membri, se sistează restituirea plații pana la pronunțarea unei hotărâri judecătorești."

I-am blocat accesul.

Ce trebuie sa facem cu privire la restituirea plații ?

Putem refuza restituirea plații ? Sau ...

Suntem obligați sa procedam la restituirea integrala (sau parțiala) în cazul unui asemenea abuz cu atât mai mult cu cat a utilizat serviciile siteului? Daca da, cine suporta comisioanele de plata ?

Mulțumim pentru răspunsuri.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2020
rombest, utilizator
Cel mai recent răspuns: Emilika40 , utilizator 16:24, 21 Iunie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dacă aș fi în locul dvs. i-aș restitui suma parțial - proporțional cu durata de utilizare și fără comisionul procesatorului.

Și aș modifica acest paragraf din Termeni și condiții de utilizare:
In caz de utilizare abuziva precum (...) jigniri repetate adresate fără motiv unor membri, se sistează restituirea plații pana la pronunțarea unei hotărâri judecătorești."

cu ceva care sună cam așa:
In caz de utilizare abuziva precum (...) jigniri adresate sau comportament nepotrivit/ofensator față de ceilalți membri, accesul la site va fi restricționat, iar plata serviciului se va restitui proporțional cu durata de utilizare și fără comisionul procesatorului de plăți.

Să menționați că o veți restitui doar condiționat de existența unei hotărâri judecătorești este abuziv. Nu aveți voie să faceți asta. Practic îl amendați pentru limbaj și îl puneți să facă o contestație ca să își recupereze banii. Nu aveți acest drept și, dacă vă reclamă la ANPC, amenda pe care o puteți primi ar fi mult mai mare decât cei câțiva euro pe care corect e să-i dați înapoi.
Ultima modificare: Duminică, 21 Iunie 2020
Emilika40, utilizator
Mulțumesc pentru opinia dumneavoastră. Am urmat sfatul și am modificat termenii și condițiile însă cred ca mai lipsește ceva cu privire la procedura și la durata.

In cazul suspendării serviciului pentru comportament ofensator, restituirea ar trebui sa se realizeze de la sine sau este necesar ca utilizatorul sa ne trimită o cerere ?

Plata ajunge pe contul nostru dupa 40 de zile. Atât timp cat plata nu a ajuns la noi, nu cred ca putem fi amendați în acest timp de ANPC chiar daca ar depune o plângere.

Totusi..., o firma concurenta renumita cu sediul in Luxemburg care ofera servicii si in Romania si care spune ca aplica legislatia romana pentru consumatorii romani, precizeaza urmatoarele in Conditiile de utilizare, si ma intreb daca nu putem proceda si noi la fel, citez:

" (6) ***(firma)*** îşi rezervă dreptul să blocheze accesul unui client la serviciul siteului, dacă acesta utilizează serviciul în mod ilegal sau prin încălcarea obligaţiilor stabilite în prezentele Condiţii Contractuale Generale. Blocarea accesului din motivele premenţionate nu modifică totuşi nimic la obligaţia de plată a clienţilor blocaţi pentru prestaţia comandată. O plată deja efectuată către ***(firma)*** nu este restituită în acest caz până la o sumă de 350,00 EUR, ci este reţinută ca şi sancţiune contractuală. ***(firma)*** îşi rezervă totodată în mod expres dreptul, de asemenea şi faţă de clienţii, care nu au prestat nicio plată sau o plată mai mică de 350,00 EUR, să pretindă o sancţiune contractuală până la suma de 350,00 EUR. Revendicarea unei pagube mai mari, efectiv apărută, nu este exclusă prin aceasta. "

Este legala aceasta "sancţiune contractuală" ?


Multumesc.

Ultima modificare: Duminică, 21 Iunie 2020
rombest, utilizator
In cazul suspendării serviciului pentru comportament ofensator, restituirea ar trebui sa se realizeze de la sine sau este necesar ca utilizatorul sa ne trimită o cerere ?

Pentru că dvs. suspendați accesul, consider că ar trebui să restituiți banii fără alte formalități. Nu am cum să argumentez asta și nu știu dacă restituirea doar la cerere ar putea fi considerată abuzivă/ilegală, doar că așa mi se pare 100% corect.

Altfel, ca să rețineți banii celor care încalcă regulamentul site-ului ar trebui să aveți precizate foarte clar cazurile în care le suspendați accesul la platformă, nu doar jigniri și comportament ofensator, și riscați plângeri.
Trebuie să se vadă că nu e o limitare pe care ați stabilit-o în interesul dvs. și că nu abuzați de banări.

Plata ajunge pe contul nostru dupa 40 de zile.

Scrieți că restituirea se face în max. 3 zile lucrătoare după ce plata a fost virată de procesator în contul firmei. Se poate verifica asta și n-ar trebui să fie o problemă nici dpdv ANPC.

Legat de sancțiunile contractuale, sunt de părere că trebuie să consultați un specialist înainte de a vă arunca la așa ceva. Trebuie văzut ce pagube suferiți ca să le puteți pretinde și să fie stabilite proporțional. În plus, clauzele de acest gen trebuie să pună și clientul în aceeași poziție față de dvs., deci să scrie și când are el dreptul la despăgubiri.

Încercați mai bine să vă educați clienții care au comportament nepotrivit. Stabiliți sancțiuni care să meargă gradual: atrageți-le atenția, încercați să aveți un dialog cu ei și suspendați-i mai puțin inițial (câteva zile).
Redați-le accesul și dacă se comportă tot așa suspendați-i din nou și tot așa, până trece luna plătită, caz în care nu mai au dreptul să își ceară banii înapoi. Un programator bun poate face suspendarea doar parțială, adică le poate restricționa doar dreptul de a scrie și de a trimite mesaje private, nu și pe acela de a citi. Ați putea lua în calcul și asta. Ar avea acces pe platformă, dar nu ar putea crea conținut.

Bineînțeles, asigurați-vă că aveți toate dovezile încercărilor pe care le-ați făcut ca să îi faceți să respecte termenii și condițiile site-ului, care trebuie să fie cât mai complete.

Cam asta aș face dacă aș fi în locul dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comision abuziv sau nu vincze vincze Buna ziua, Va deranjez si eu cu o mica nelamurire. In prezent, logodnicul meu are un credit pentru nevoi eprsonale la Brd a carui rata se plateste pana pe ... (vezi toată discuția)
Reziliere unilaterala contract servicii telefonie orange hdanny hdanny Am 4 contracte de abonament de telefonie la societatea de telefonie Orange Romania S.A. In data de 15.02.2016 am depus la societatea Orange cererea de ... (vezi toată discuția)
Recuperare comision acordare credit augustinsavescu augustinsavescu Buna ziua! Va solicit ajutorul in doua probleme pe care le intimpin cu un Banca: Am contractat in anul 2008 un credit ipotecar pt achizitia unui imobil dupa ... (vezi toată discuția)