avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale radiere din oficiu dupa expirarea perioadei de ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

radiere din oficiu dupa expirarea perioadei de suspendare a activitatii.

Buna ziua,

Detin o firma pe care de curand am decis sa o suspend.
Suspendarea e temporara pe 3 ani. As dori sa stiu sau sa-mi propuneti cea mai ieftina si cea mai putin consumatoare de timp varianta pentru desfiintarea/radierea ei:
- e mai bine ca dupa acesti 3 ani sa astept ca radierea sa se faca din oficiu ? In acest caz ce taxe ar fi de platit ?
- In acest rastimp de 3 ani ma pot prezenta la ONRC pentru a cere dizolvarea/radierea acesteia ? Ce suma presupune aceasta operatiune?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Marius Zaharia , Avocat 10:50, 26 Decembrie 2009
Buna ziua !
Cel mai uşor de desfiinţat sunt societăţile de tip SRL. De regulă, procesul presupune parcurgerea a două etape, şi anume cea de dizolvare şi cea de radiere. Excepţii de la aceste reguli sunt SRL-urile care au un singur asociat şi cazurile în care asociaţii nu se înţeleg în privinţa împărţirii bunurilor. În acest din urmă caz se apelează la un lichidator autorizat.
Pentru a-şi închide firma, asociatul unic trebuie să se prezinte la sediul Registrului Comerţului în raza căruia firma îşi are stabilit sediul social, cu un dosar care va include o cerere de radiere în original, o decizie a asociatului prin care se ia act de dizolvarea de drept a societăţii ca urmare a expirării durate de fucţionare şi se decide radierea societăţii, certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la cel de contribuţii sociale, certificate de rol fiscal de la Primărie din care să rezulte că firma nu are datorii la bugetul local, situaţia financiară de lichidare şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale (taxa de timbru, timbre judiciare şi taxa de registru).
Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, numărul şi data, semnătura persoanei abilitate. În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau card bancar la sediile Oficiului Registrului Comerţului, precum şi cu mandat poştal sau ordin de plată. Taxa de timbru costă aproape 40 lei, cea de registru 30 de lei şi timbrul judiciar mai puţin de un leu.
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal.
Cu stima !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obtinerea actelor pentru lichidare srl-urgent va rog ana_lov3s_u ana_lov3s_u Buna ziua. Daca stie cineva si doreste sa ma ajute, ce acte/certificate trebuie sa obtina lichidatorul pentru lichidarea firmei? Si de unde anume le obtine? ... (vezi toată discuția)
Plec din tara. ce fac cu firma? mishums mishums Buna ziua. Vreau sa plec din tara pentru o perioada nedeterminata, si sunt administratorul unei firme. Nu are angajat. Are datorii si de recuperat bani. Care ... (vezi toată discuția)
Unde se depune cererea de dizolvare a srl? Sorin_mn Sorin_mn Unde poate solicita dizolvarea societatii, la registrul comertului sau la tribunal? Multumesc (vezi toată discuția)