avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Asigurari Sociale
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Asigurari Sociale

Buna ziua,

Am cautat pe forum dar nu am gasit un raspuns clar.

Vreau sa imi infiintez un PFA pe sistem real.
Mentionez ca sunt angajat cu norma de 4 ore la un SRL si firma plateste CAS si CASS.

Intrebarea mea este daca e obligatoriu sa platesc :

5.5% la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
31.3% la Casa Judeteana de Pensii

daca sunt si angajat la norma de 4 ore? sunt obligatorii aceste asigurari sociale?

Si a 2-a intreabare in caz ca este obligatoriu sa platesc asigurarile sociale :
Din ce se scad cele 31.3% ?
Probabil nu voi castiga la inceput mai mult de 200RON pe luna din PFA.
Pot declara o suma minima de ex. 50 RON din care sa deduca cele 31.3%?

As vrea sa mai adaug ca sunt si student.

Am gasit urmatorul comentariu pe un blog nu stiu cat este de adevarat.

* Esti asigurat pe perioada cand faci facultate sau master si cand lucrezi.

Fiind student nu mai trebuie sa platesc asigurarile sociale?
Sunt scutit si de alte taxe?
Multumesc.
Ultima modificare: Luni, 28 Decembrie 2009
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: Crissa C , Consilier juridic 13:46, 4 Ianuarie 2010
-impozit 16%
- contributia la asigurari sociale de sanatate e optional
PFA -urile sunt obligate la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate.
Conform OUG 93/24.06.2008, contributia se calculeaza asupra tuturor veniturilor, daca sunt realizate din salarii, pfa, venituri din agricultura, venituri neimpozabile.
Angel 2007 a scris:

-impozit 16%
- contributia la asigurari sociale de sanatate e optional


Sa inteleg ca e doar optional? .. sanatatea si pensia in cazul meu.


PFA -urile sunt obligate la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate.