avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 830 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs defect, vanzatorul refuza inlocuirea
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs defect, vanzatorul refuza inlocuirea

Buna seara!

Am nevoie de un sfat.
Am achizitionat si achitat online un produs. Livrarea sa a fost efectuata 3-4zile mai tarziu. Produsul livrat are un defect major, fiind inutilizabil. Am solicitat vanzatorului inlocuirea produsului defect.
Vanzatorul refuza inlocuirea, motivand ca politica sa nu include schimbul de produse. Vanzatorul doreste sa returnez produsul, urmand ca in 14 zile sa imi fie returnati banii.
Solutia aceasta nu este acceptabila pentru mine. Produsul imi este necesar, iar in acest moment nu mai am nici timpul, nici banii necesari pentru a achizitiona un alt produs similar. Mentionez ca banii mei sunt blocati la vanzator pana la finalizarea returului.
Cum ar trebui sa procedez? Exista vreo posibilitate de a-l trage la raspundere pe vanzator pentru inconvenientul creat? Il pot cumva determina sa inlocuiasca produsul defect (in locul returului si rambursarii)?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Bianca-Alexe , utilizator 13:22, 18 Februarie 2023
Sesizati protectia consumatorului
~ Conținut șters la cerere ~
Pt ce sa sesizeze mai exact?

Nu puteti obliga vanzatorul sa va inlocuiasca produsul.
Accepta returul, deci, totul legal si corect.
Am intrebat aici tocmai pentru a ma sfatui daca exista o cale de actiune. Stiam ca in conformitate cu legea 449/2003 vanzatorul are obligatia sa inlocuiasca sau sa repare produsul defect. Cand nu poate fi reparat, cum este cazul acum, trebuie inlocuit.

Returul e un mare inconvenient pentru ca banii mei sunt blocati la vanzator, iar eu nu am produsul necesar. El nu “accepta” returul, ci ma “obliga” sa urmez procedura de retur.

gi-jane2 a scris:

Pt ce sa sesizeze mai exact?

Nu puteti obliga vanzatorul sa va inlocuiasca produsul.
Accepta returul, deci, totul legal si corect.

Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Februarie 2023
Bianca-Alexe, utilizator
Cand nu poate fi reparat, cum este cazul acum, trebuie inlocuit.



Ce spuneti dvs inseamna sa il trimiteti sa constate ca e defect, ca nu mai poate fi reparat si asta dureaza 2 saptamani.
Si e vb de inlocuit sau banii inapoi.
Cert e ca nu ii puteti obliga sa va dea alt produs si asta acum.
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Februarie 2023
gi-jane2, moderator

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)
Refuz returnare produs defect EniMihai EniMihai Buna seara, in data de 10 noiembrie am achizitionat o tableta pe firma de la un magazin de electronice. Am folosit-o o singura zi pentru ca era defecta, nu ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)