Buna ziua! Am avut un contract de chirie cu un cetățean străin pe o perioadă de 1 an. In baza acestui contract , cetateanu străin a obținut Certificatil de rezidenta de la IGI (pe Certificat apare adresa din contractul de chirie). Certificatul de rezidenta este eliberat pe o perioadă de 5 ani, iar între timp contractul de chirie a încetat. Îmi puteți spune cum as putea solicita fostului chiriaș schimbarea adresei din certificat (am avut discuții cu el dar până acum nu a făcut nimic). Trebuie sa comunic eu la IGI că acel contract a încetat? Va mulțumesc anticipat.
IGI nu emite certificate de rezidenta. Eventual ANAF intradevar elibeareaza certificat de rezidenta fiscala. Pemisul de sedere/ cartea de rezidenta cu care se legitimeaza cetateanul strain avand o valabilitate de 5 ani emis de IGI se preschimba la expirarea acesteia eventual anterior in cazuri speciale si expres prevazute de lege. Schimbarea locuintei declarate la emiterea cartii de rezidenta obliga cetateanul strain conform art.13 alin 1 lit a din OUG nr 194/2002 să declare la formațiunea teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări, care le-a acordat dreptul de ședere, următoarele:
orice modificare intervenită în situația personală, în special schimbarea numelui, a cetățeniei, a domiciliului sau reședinței...etc.