Bună seara. Am următoare întrebare, daca nu mai avem administrator, si președintele amenință că si ar da demisia, daca nu sunt doritori, pt cele doua funcții,cum procedam? Președintele dorește sa plece, deoarece trebuie sa tina locul administratorului, si apar probleme la listele de întreținerea, arunci oferă drept răspuns amenințarea cu demisia. De asemenea, nimeni din asociatie nu răspunde la nicio solicitare, de reparatii, de diferențe nejustificate la intretinere etc Mulțumesc
Conform legii 196/2018, presedintele poate fi si administrator numai in structurile cu maxim 10 unitati de proprietate imobilara si numai dacă adunarea generală hotărăște în acest sens.
Deci, daca aveti mai mult de 10 apartamente in bloc, presedintele nu poate fi legal si administrator, indiferent daca el vrea sau nu si aceasta functie.
De asemenea, tot conform legii. administrarea condominiului poate fi realizată de către persoane fizice, persoane fizice autorizate, sau persoane juridice specializate, autorizate conform legii. Deci nu oricine poate ocupa aceasta functie, ci numai persoanele care au obtinut un atestat in acest sens de la primarie.
Multe asociatii aleg sa incheie contracte cu firme specializate care au ca obiect de activitate si administrarea condominiilor. Asta e cea mai simpla varianta in cazul dvs. Evident, asta inseamna un cost suplimentar pentru fiecare proprietar.
Legat de activitatea presedintelui, daca nu sunteti multumiti de el, puteti sa il schimbati prin adunare generala a proprietarilor.