Filtrează articole după
Explicăm Legislația
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Accept la plata returnat catre service

buna ziua, am un dosar de dauna auto rca si am primit acest mesaj pe mail de la firma de asigurare a celui vinovat : Acceptul de plata solicitat pentru dosarul de dauna nr. 10171679 a fost returnat catre unitatea reparatoare. Argumentele care au condus la aceasta decizie sunt: Discutii tehnice service. Pentru informatii suplimentare poti suna la 021.9669, O fi vreo problema ? (mentionez faptul ca am masina in service din 10 iunie am depus documentele necesare 'amiabila' cu decontarea la service , piesele vin foarte greu s fost intocmit procesul verbal de constatare si unul de reconstatare, dupa care pe 27 august a fost refacut procesul verbal de reconstatare si au mai adaugat o piesa care inca nu a sosit .
Ultima modificare: Duminică, 12 Octombrie 2025
Adytzu72, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adytzu72 , utilizator 08:58, 15 Octombrie 2025
Am sunat la service, si mai aveau ceva de transmis (au transmis) si urmatoarea zi le-a transmis cei de la Asigurari acceptul la plata !
Am gasit asta pe site la o firma de asigurari :

Atunci când acceptul de plată pentru un dosar de daună este returnat către unitatea reparatoare, aceasta indică faptul că documentul nu a fost procesat sau finalizat de asigurator și urmează să fie verificat sau reînregistrat. Ce semnifică returnarea acceptului de plată Returnarea poate apărea din mai multe motive administrative: date incomplete pe accept, verificări suplimentare necesare de către asigurator, neconcordanțe între costul estimat al reparațiilor și suma aprobată, sau documentație lipsă. Aceasta nu înseamnă neapărat că reparația nu va fi plătită, ci doar că este nevoie de o corectare sau confirmare adițională. Pași recomandați Contactați unitatea reparatoare pentru a confirma primirea acceptului de plată și pentru a afla motivul returnării. Verificați documentația: asigurați-vă că toate datele dosarului și semnăturile sunt corecte și complete. Contactați asiguratorul pentru clarificări suplimentare sau instrucțiuni despre cum se poate reînregistra acceptul de plată. Urmăriți termenele legale: de obicei, există termenei interne în care asiguratorul trebuie să proceseze documentele returnate. Asigurarea că acceptul ajunge din nou la procesare poate grăbi plata reparațiilor. Recomandări suplimentare Păstrați copii ale tuturor documentelor de comunicare cu unitatea reparatoare și asiguratorul. Verificați dacă există posibilitatea de plată directă la unitatea reparatoare, în funcție de politica asiguratorului, pentru a evita întârzieri suplimentare. În cazul unor întârzieri nejustificate, este recomandat să solicitați un punct oficial sau un termen concret de procesare de la compania de asigurări. Întotdeauna este bine să comunicați proactiv cu unitatea reparatoare și cu asiguratorul pentru a clarifica cauza returnării și a asigura continuarea cât mai rapidă a reparației și plății. www.grawe.ro Daună RCA | GRAWE România Vizualizare totală

Atunci când acceptul de plată pentru un dosar de daună este returnat către unitatea reparatoare, aceasta indică faptul că documentul nu a fost procesat sau finalizat de asigurator și urmează să fie verificat sau reînregistrat.

Ce semnifică returnarea acceptului de plată

Returnarea poate apărea din mai multe motive administrative: date incomplete pe accept, verificări suplimentare necesare de către asigurator, neconcordanțe între costul estimat al reparațiilor și suma aprobată, sau documentație lipsă.

Aceasta nu înseamnă neapărat că reparația nu va fi plătită, ci doar că este nevoie de o corectare sau confirmare adițională.

Pași recomandați

Contactați unitatea reparatoare pentru a confirma primirea acceptului de plată și pentru a afla motivul returnării.
Verificați documentația: asigurați-vă că toate datele dosarului și semnăturile sunt corecte și complete.
Contactați asiguratorul pentru clarificări suplimentare sau instrucțiuni despre cum se poate reînregistra acceptul de plată.
Urmăriți termenele legale: de obicei, există termenei interne în care asiguratorul trebuie să proceseze documentele returnate. Asigurarea că acceptul ajunge din nou la procesare poate grăbi plata reparațiilor.

Recomandări suplimentare
Păstrați copii ale tuturor documentelor de comunicare cu unitatea reparatoare și asiguratorul.
Verificați dacă există posibilitatea de plată directă la unitatea reparatoare, în funcție de politica asiguratorului, pentru a evita întârzieri suplimentare.
În cazul unor întârzieri nejustificate, este recomandat să solicitați un punct oficial sau un termen concret de procesare de la compania de asigurări.
Întotdeauna este bine să comunicați proactiv cu unitatea reparatoare și cu asiguratorul pentru a clarifica cauza returnării și a asigura continuarea cât mai rapidă a reparației și plății. (am gasit asta pe site la o firma de asigurari )

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul de retentie mariusvladut mariusvladut Buna ziua.Am rugamintea sa ma ajutati cu un raspuns la problema pe care am sa o descriu mai jos.Este vorba de o reparatie pe o polita rca.Clientul a adus ... (vezi toată discuția)
Probleme asigurare casco firma nu vrea sa plateasca ioshi ioshi Motivul invocat de asigurator (Aliantz Tiriac) este acela ca la inspectia de risc automobilul era deja avariat si din acest motiv nu se poate deconta o parte ... (vezi toată discuția)
Sa imi explice si mie cineva..........cum e cu acceptul de reparatie donigao donigao Buna ziua, As dori sa ma ajute cineva in intelegerea unor termeni, sau bine bine zis a unor interpretari. Sunt intr-un proces cu un asigurator ptr o ... (vezi toată discuția)