avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1391 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Plata CASS pentru un an intreg?
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Plata CASS pentru un an intreg?

Buna ziua.
Am o foarte mare dilema.Am lucrat ca angajat in Italia,iar cu banii economisiti ,am facut investitii in Romania,pe Bursa de Valori Bucuresti.
Pentru a evita plata CASS ,am solicitat,in martie 2022,de la autoritatile competente italiene,un document S041 ,in care se specifica faptul ca ,din 2011 ,"a Tutt oggi " ,adica "si in ziua de astazi" (adica 10 martie 2022) ,sunt asigurat medical in Italia,document tradus si prezentat ANAF ,drept dovada.
Bazandu-ma pe acest fapt, am completat formularul 603 si nu am mai facut nicio Declaratie Unica ,avand in vedere ca toate veniturile mele din Romania ,din investitii si pentru care as fi trebuit sa platesc CASS ,pentru ca au depasit pragurile necesare ,aveau impozitare cu retinere la sursa si fara obligatia declararii .
In septembrie 2025 ,din proprie initiativa,am solicitat un nou formular S041 ,de la autoritatile italiene,unde nu mica mi-a fost surpriza sa constat ca ,de fapt,asigurarea mea de sanatate ,a expirat in 01.12.2021. Desigur,m-am grabit sa anunt aceasta "descoperire "ANAF-ului ,drept pentru care am depus Declaratia Unica pentru anii 2022,2023 si 2024.
Am solicitat o lamurire cu privire la restul de o luna neasigurata din decembrie 2021.Nu mica mi-a fost mirarea sa primesc un raspuns ,prin care mi se solicita plata pe INTREGUL an 2021,desi am fost asigurat ,in Italia,practic,11 luni din 12 !