Sesiunea, susținută de EY România, își propune să cartografieze informațiile esențiale despre implementarea celor două noi sisteme informatice care vor deveni obligatorii pentru companii începând chiar din 2022.
Acești doi mari piloni ai digitalizării ANAF vor restarta sistemul fiscal și vor marca o bornă uriașă în relaționarea mediului de afaceri cu autoritățile fiscale, iar contribuabilii trebuie să înceapă deja pregătirile tehnice care să le permită ajustarea fluxurilor de lucru pentru a respecta noile coordonate.
Aplicarea SAF-T începe de anul acesta pentru marii contribuabili și va continua pe parcursul următorilor ani, când treptat și restul de companii vor trebui să implementeze noile tipuri de raportări. Vom prezenta informații detaliate despre procesul de transmitere a datelor financiar-fiscale către ANAF, precum și problemele ce pot să apară în construirea fluxurilor de raportare.
Facturarea electronică devine și ea obligatorie începând cu luna iulie în relațiile comerciale dintre companii pentru produsele cu risc fiscal ridicat, astfel că vom analiza cum trebuie folosit noul sistem de facturare, dar și care va fi impactul lui în activitatea operațională a contribuabililor și în relaționarea lor cu ANAF.