avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi

Controlul fiscal de la distanță: Cum se derulează un desk-audit și care sunt limitele și condițiile de respectat pentru inspectorii ANAF

Eveniment online cu lectori

Dată eveniment

27 Octombrie 2022

Invitați

Moderatori

Datele ANAF pentru 2022 arată că, în primul semestru, 35% din totalul verificărilor fiscale de la companii au fost efectuate de la distanță, prin verificare documentară, intenția autorităților fiind ca, până în 2025, acest tip de control să fie folosit și mai extensiv, astfel încât să ajungă să reprezinte 60% din numărul total de verificări. Desk-auditul a fost activat de ANAF de la finalul anului trecut, însă regulile și limitele acestui tip de verificare ANAF sunt insuficient de transparente pentru companii, ceea ce poate genera o mulțime de riscuri fiscale. Spre deosebire de inspecțiile clasice, verificările prin desk-audit nu sunt anunțate obligatoriu prin avize de inspecție, iar delimitarea obiectului și perioadei controlului nu se face întotdeauna foarte precis, deși și aceste controale fiscale de la distanță se pot finaliza cu decizii de impunere.

Prin această sesiune, ne-am propus să detaliem și să explicăm împreună cu echipa de consultanți din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații Tax, toate aspectele esențiale care guvernează controlul fiscal de la distanță, modul în care el se derulează, precum și limitele și condițiile care trebuie respectate de inspectorii ANAF. Consultanții vor veni cu explicații practice și recomandări utile astfel încât companiile să poată face față cu succes unei asemenea verificări, dar și să poată reacționa corect la eventualele decizii de impunere primite.