Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 8346 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: garantie legala de conformitate
Subiect: garantie legala de conformitate
ACCES PREMIUM

Cei care pun la dispoziție aplicații mobile, cărți electronice sau jocuri vor avea obligații mai stricte față de consumatori

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2020 | 0 | 858

Autoritatea pentru protecția consumatorului (ANPC) a propus, în dezbatere publică, un proiect de lege specială care să reglementeze activitatea de vânzare de conținut  și servicii digitale (articole online găsite pe diferite platforme, cărți în format electronic, jocuri și programe care vor fi actualizate constant etc.), astfel încât să le fie asigurat consumatorilor un grad sporit de protecție. Posibilele modificări ce ar putea fi aduse prin proiectul de lege nu trebuie înțelese ca asigurând, pentru prima dată, protecția celor ce cumpără conținut sau servicii digitale. Dreptul consumatorului o face deja. Însă o lege specială, în acest domeniu, va asigura un nivel minim și predictibil de protecție. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Probleme și nemulțumiri cu produsele cumpărate de Black Friday? Ce opțiuni au cei nemulțumiți

Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, se va schimba cadrul legal al vânzărilor de bunuri către consumatori: Garanția legală va fi extinsă și alte schimbări

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a publicat un proiect de lege prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, de către profesioniști. Noua lege, la fel ca actuala (Legea nr. 449/2003) va reglementa, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile (legale și/sau comerciale). Mai jos, voi prezenta principalele schimbări. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Soluții pentru probleme cotidiene

Probleme legate de retururi și garanții și soluții pentru ele: Ce trebuie să știi despre actele necesare și păstrarea ambalajului original

Atunci când cumpără un produs, consumatorul se așteaptă ca acesta să corespundă anumitor caracteristici. În cazul în care produsul cumpărat nu corespunde acelor caracteristici, legea îi oferă posibilitatea de a obține remedierea acestui lucru, aspect cunoscut ca garanție legală de conformitate. În plus, comerciantul poate el însuși să acorde o garanție mai favorabilă decât cea legală. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect aproape de adoptarea finală: Dacă ți se strică frigiderul sau aragazul, cât sunt în garanție, vei primi altele, pe perioada reparației

Consumatorii cărora li se strică un produs complex, ce are o durată de utilizare medie (cum e mașina de spălat, de exemplu) și se află în garanție, vor primi de la vânzător un produs de schimb, pe care să îl utilizeze cât timp primul este reparat. Propunerea urmează să primească votul decisiv în curând. Proiectul îi va ajuta, în special, pe acei consumatori care ar putea aștepta și timp de o lună repararea unor produse cum sunt frigiderele, mașinile de spălat sau alte electrocasnice de acest fel. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday: Ce drepturi au cumpărătorii în baza garanției legale a produselor

În situația nefericită în care produsul cumpărat prezintă un defect, cumpărătorul are dreptul, după cum stabilește legislația din țara noastră, la repararea ori înlocuirea produsului și, în anumite situații, chiar la returnarea banilor plătiți comerciantului. Tocmai de aceea, în condițiile în care mai mulți comercianți importanți din România au anunțat reduceri mari ale prețurilor de Black Friday din acest an, ne-am gândit să prezentăm toate detaliile legate de garanția legală de conformitate și de drepturile cumpărătorilor în raport cu această garanție. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce acte îți trebuie ca să beneficiezi de garanția unui produs

Cetățenii care cumpără produse de la comercianți au dreptul de a beneficia de garanție pentru acestea, conform legislației în vigoare. În situația în care produsele au probleme și nu pot fi folosite cum trebuie, cumpărătorii trebuie doar să facă dovada achiziției acestora pentru a se bucura de reparații, înlocuire sau returnarea banilor. Citește articolul