Subiect: facturi utilitati
ACCES GRATUIT
Care sunt informațiile pe care consumatorii trebuie să le găsească în facturile de energie electrică și gaze naturale
Clienții casnici trebuie să primească de la furnizorii de energie electrică sau gaze naturale, odată cu factura, o serie de informații importante, potrivit Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). De pildă, factura trebuie să lămurească perioada pentru care s-a facturat energia, cantitatea consumată, dar și detalii legate de scadența facturilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce pot face firmele, după ce expiră plafonarea facturilor de electricitate sau chiar înainte, pentru a ține costurile sub control pe termen lung
Schema de stat pentru plafonarea prețurilor pentru energia electrică este programată să se aplice până în martie 2025, însă, după cum s-a văzut în lunile recente, lucrurile se pot schimba destul de brusc prin lege sau ordonanță. În aceste condiții, companiile care vor să evite să stea la mâna autorităților sau cele care vor să se pregătească pentru expirarea schemei pot lua în calcul așa-zisele contracte de tip „power purchase agreement” pentru a ține costurile sub control pe termen lung, potrivit specialiștilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Regulile pentru reducerea facturilor de energie ale companiilor se schimbă din nou din ianuarie
La doar câteva luni de la cele mai recente ajustări ale schemei de sprijin prin care se mențin reduse facturile de energie pentru companii, Parlamentul vine cu noi modificări privind plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale. Măsurile sunt într-o lege oficializată marți. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Electricitate: Firmele care vor în continuare facturi reduse trebuie să ceară asta până sâmbătă. Solicitările pot fi depuse și ulterior, dar se reduce perioada de sprijin
Începând din septembrie 2022, schema de sprijin a Guvernului prin care firmele beneficiază de facturi reduse la energia electrică se aplică numai la cererea expresă a acestora. Astfel, solicitările trebuie depuse la furnizori până sâmbătă, altfel firmele vor ieși din schema de sprijin. Solicitările pot fi depuse și ulterior termenului amintit, dar asta înseamnă reducerea perioadei în care se aplică sprijinul de stat. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reducerea facturilor la energie a fost prelungită pentru firme, dar pentru electricitate trebuie depusă o cerere pentru a beneficia în continuare de facilitate
Schema de sprijin prin care Guvernul menține reduse facturile de energie pentru companii (energie electrică și gaze naturale) a fost prelungită prin OUG cu cinci luni, fiind valabilă până în august 2023. Totuși, măsura acoperă, începând din septembrie 2022, numai 85% din consumul de energie electrică, iar firmele pot continua să beneficieze de facilitate numai dacă depun o cerere la furnizor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Analiză Noua plafonare a prețurilor la energie aduce incertitudini suplimentare pentru piață, dincolo de beneficiile temporare pentru consumatori
Presiunile apărute pe piața energiei în 2021, care au generat creșterea accelerată a prețurilor, au dus la implementarea unor măsuri specifice în majoritatea țărilor europene, în principal pentru protecția consumatorilor. Și România a adoptat astfel de măsuri, în toamna anului trecut, cum ar fi plafonarea prețurilor la energie, compensarea parțială de către stat a facturilor la energie electrică și gaze naturale, însă acestea au fost gândite ca soluții temporare, pentru depășirea iernii, aplicabile până la sfârșitul lunii martie 2022. Dar conflictul izbucnit la sfârșitul lunii februarie în Ucraina a adus noi provocări și a prelungit tensiunile în piața de energie. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Starea de alertă, eliminată
Începând de azi, rău-platnicii la apă, canalizare și salubritate pot fi debranșați din nou
Pe perioada stării de alertă, așa cum s-a stabilit acum aproape doi ani, furnizorii de utilități nu puteau debranșa clienții, chiar dacă aceștia nu-și plăteau facturile. Pentru că s-a decis ca starea de alertă să nu se mai prelungească dincolo de 8 martie, ea s-a încheiat oficial azi-noapte. Astfel, odată cu ridicarea stării de alertă, interdicția de debranșare de la apă, canalizare și salubritate a dispărut. În cazul datornicilor la curent și gaze, debranșarea de la aceste utilități este posibilă din noiembrie 2021. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Proiect adoptat de Senat
Inclusiv firmele, PFA-urile și profesioniștii care sunt chiriași vor beneficia de facturi reduse la gaze și electricitate
Noua schemă de ajutor pentru clienții noncasnici, ce implică reducerea facturilor de energie prin plafonarea prețurilor aplicate de furnizori, va fi ajustată de parlamentari pentru a include și clienții noncasnici care sunt chiriași. Schema veche se aplica numai la cerere și numai titularilor contractelor de furnizare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Confirmare: În februarie și martie, firmele, PFA-urile și profesioniștii beneficiază din oficiu de reducerea facturilor la energie
După trei luni de aplicare a schemei inițiale de reducere a facturilor la energie, Guvernul a schimbat regulile începând cu data de 1 februarie 2022, iar clienții noncasnici beneficiază din oficiu de noua schemă, fără să mai fie nevoie să depună cereri la furnizori. Acest lucru reiese indirect din noile norme procedurale oficializate marți de Ministerul Energiei. Concret, de la o schemă ce prevede exceptarea, la cerere, de la plata unor dări se trece la o schemă de plafonare a prețurilor, ce se aplică automat. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Ianuarie 2022 | 7 | 18053 | Timp de citire: 2 min.
Utilități 2022: Ce modificări au apărut de la începutul anului la furnizarea de electricitate, gaze naturale și la serviciile de canalizare
15 Ianuarie 2022 | 7 | 18053 | Timp de citire: 2 min.
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul








