avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 271 soluții astăzi
Acasă Subiect: ambalaj garantie
Subiect: ambalaj garantie
ACCES PREMIUM

UPDATE Deși termenul de 1 octombrie n-a fost amânat, sistemul garanţie-returnare, cu tot cu obligațiile comercianților, n-are cum să se aplice acum

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Septembrie 2022 | 0 | 2530 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SGR: Administratorul mecanismului ce ar trebui să fie funcțional din toamnă a fost, în sfârșit, desemnat în mod oficial

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 August 2022 | 2 | 2749 | Timp de citire: 4 min.

Din toamna acestui an, comercianții de băuturi, indiferent de tipul acestora, ar trebui, teoretic, să aplice un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor primare nereutilizabile, prin care să le oprească consumatorilor, la vânzarea băuturilor ambalate, o garanție în bani, sumă pe care vor trebui să le-o restituie la returnarea recipientelor. Printr-un proiect de hotărâre pus în dezbatere de la finele lui mai și adoptat abia săptămâna trecută de Guvern, vom vedea în sfârșit ales în mod oficial și administratorul SGR, deși asta ar fi trebuie să se întâmple deja de ceva vreme. Acum, hotărârea a apărut și în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Sistemul de garanție-returnare pentru sticle: Cum vor aplica mecanismul comercianții

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 August 2022 | 5 | 7563 | Timp de citire: 6 min.

Teoretic, din 1 octombrie, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii ar trebui să fie obligați să lase la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui sistem care va fi implementat în baza unei recente hotărâri de Guvern. Acum, termenul legal pare nerezonabil, întrucât Guvernul abia a oficializat numirea administratorului sistemului de garanție-returnare a ambalajelor nereutilizabile (SGR), cu care comercianții vor trebui să semneze acorduri, teoretic, tot până la 1 octombrie. Pentru comercianți, implementarea SGR, că se va face din octombrie, că mai târziu, va însemna, automat, numeroase obligații noi de îndeplinit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Pentru ce vor putea fi amendați comercianții ce nu vor respecta regulile sistemului de garanție-returnare pentru sticle și cu cât

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
8 Octombrie 2021 | 1 | 2616 | Timp de citire: 3 min.

Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE E oficial: De anul viitor, consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Octombrie 2021 | 11 | 16198 | Timp de citire: 3 min.

Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Garanția pentru ambalaje reutilizabile: Ce obligații le revin marilor magazine, de la finele lunii

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Martie 2019 | 0 | 3623 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții cu spații de vânzare mai mari de 400 de metri pătrați trebuie să asigure, începând de la finele lui martie, aplicarea sistemului garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, potrivit modificărilor aduse anul trecut Legii privind gestionarea ambalajelor. Pe lângă informarea consumatorilor despre cum se aplică acest mecanism, marile magazine vor trebui să pună la dispoziție puncte de preluare și rambursare a garanției bănești pentru aceste ambalaje și să asigure cumpărătorilor posibilitatea de a scăpa de ele la cumpărarea unor produse și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Garanția pentru ambalaje reutilizabile: Ce obligații vor avea, de la finele lunii, micii comercianți

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Martie 2019 | 0 | 5504 | Timp de citire: 3 min.

Comercianții vor trebui să asigure, începând de la finele acestei luni, informarea cumpărătorilor cu privire la sistemul de garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, dacă vând produse în astfel de ambalaje, potrivit unor modificări făcute în domeniu încă de anul trecut. Și micii comercianți care vând astfel de produse vor trebui să primească la schimb ambalajele reutilizabile și să le dea cumpărătorilor înapoi garanția de 0,5 lei prevăzută de lege, în baza bonului fiscal. Nerespectarea obligațiilor le va putea aduce amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Consumator în România în 2019: Ce schimbări sunt în relația ta cu comercianții, băncile și nu numai

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2019 | 0 | 2773 | Timp de citire: 1 min.

În anul ce tocmai s-a încheiat, autoritățile din țara noastră au făcut mai multe schimbări unor acte normative ce vizează consumatorii. Astfel, românii ar trebui să știe că nu mai pot obține sume prea mari în raport cu veniturile lor de la bănci sau că vor plăti o garanție pentru ambalajele reutilizabile, printre altele. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ziua drepturilor consumatorilor

Reminder Fii informat: Ce drepturi ai când cumperi de la comercianții români și străini

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Martie 2018 | 3 | 21389 | Timp de citire: 5 min.

Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul