Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul
Din toamna acestui an, comercianții de băuturi, indiferent de tipul acestora, ar trebui, teoretic, să aplice un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor primare nereutilizabile, prin care să le oprească consumatorilor, la vânzarea băuturilor ambalate, o garanție în bani, sumă pe care vor trebui să le-o restituie la returnarea recipientelor. Printr-un proiect de hotărâre pus în dezbatere de la finele lui mai și adoptat abia săptămâna trecută de Guvern, vom vedea în sfârșit ales în mod oficial și administratorul SGR, deși asta ar fi trebuie să se întâmple deja de ceva vreme. Acum, hotărârea a apărut și în Monitorul Oficial. Citește articolul
Teoretic, din 1 octombrie, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii ar trebui să fie obligați să lase la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui sistem care va fi implementat în baza unei recente hotărâri de Guvern. Acum, termenul legal pare nerezonabil, întrucât Guvernul abia a oficializat numirea administratorului sistemului de garanție-returnare a ambalajelor nereutilizabile (SGR), cu care comercianții vor trebui să semneze acorduri, teoretic, tot până la 1 octombrie. Pentru comercianți, implementarea SGR, că se va face din octombrie, că mai târziu, va însemna, automat, numeroase obligații noi de îndeplinit. Citește articolul
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Comercianții cu spații de vânzare mai mari de 400 de metri pătrați trebuie să asigure, începând de la finele lui martie, aplicarea sistemului garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, potrivit modificărilor aduse anul trecut Legii privind gestionarea ambalajelor. Pe lângă informarea consumatorilor despre cum se aplică acest mecanism, marile magazine vor trebui să pună la dispoziție puncte de preluare și rambursare a garanției bănești pentru aceste ambalaje și să asigure cumpărătorilor posibilitatea de a scăpa de ele la cumpărarea unor produse și nu numai. Citește articolul
Comercianții vor trebui să asigure, începând de la finele acestei luni, informarea cumpărătorilor cu privire la sistemul de garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, dacă vând produse în astfel de ambalaje, potrivit unor modificări făcute în domeniu încă de anul trecut. Și micii comercianți care vând astfel de produse vor trebui să primească la schimb ambalajele reutilizabile și să le dea cumpărătorilor înapoi garanția de 0,5 lei prevăzută de lege, în baza bonului fiscal. Nerespectarea obligațiilor le va putea aduce amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul
În anul ce tocmai s-a încheiat, autoritățile din țara noastră au făcut mai multe schimbări unor acte normative ce vizează consumatorii. Astfel, românii ar trebui să știe că nu mai pot obține sume prea mari în raport cu veniturile lor de la bănci sau că vor plăti o garanție pentru ambalajele reutilizabile, printre altele. Citește articolul
Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul