Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Comercianții cu spații de vânzare mai mari de 400 de metri pătrați trebuie să asigure, începând de la finele lui martie, aplicarea sistemului garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, potrivit modificărilor aduse anul trecut Legii privind gestionarea ambalajelor. Pe lângă informarea consumatorilor despre cum se aplică acest mecanism, marile magazine vor trebui să pună la dispoziție puncte de preluare și rambursare a garanției bănești pentru aceste ambalaje și să asigure cumpărătorilor posibilitatea de a scăpa de ele la cumpărarea unor produse și nu numai. Citește articolul
Comercianții vor trebui să asigure, începând de la finele acestei luni, informarea cumpărătorilor cu privire la sistemul de garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, dacă vând produse în astfel de ambalaje, potrivit unor modificări făcute în domeniu încă de anul trecut. Și micii comercianți care vând astfel de produse vor trebui să primească la schimb ambalajele reutilizabile și să le dea cumpărătorilor înapoi garanția de 0,5 lei prevăzută de lege, în baza bonului fiscal. Nerespectarea obligațiilor le va putea aduce amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul
În anul ce tocmai s-a încheiat, autoritățile din țara noastră au făcut mai multe schimbări unor acte normative ce vizează consumatorii. Astfel, românii ar trebui să știe că nu mai pot obține sume prea mari în raport cu veniturile lor de la bănci sau că vor plăti o garanție pentru ambalajele reutilizabile, printre altele. Citește articolul
Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul