avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 452 soluții astăzi
Acasă Subiect: portal onrc
Subiect: portal onrc
ACCES PREMIUM

e-Factura: ONRC transmite facturi în sistem doar pentru activitățile din afara domeniului său specific, nu și pentru activitatea sa de bază

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2024 | 0 | 5376 | Timp de citire: 1 min.

În contextul aplicării obligației generale de folosire a e-Factura, în relația B2B, de la 1 iulie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a clarificat recent în ce situații folosește sistemul și în ce situații nu-l folosește. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ONRC: S-a schimbat formatul numărului de ordine din Registrul Comerțului. Acesta se modifică treptat și la profesioniștii ce solicită înregistrarea de mențiuni

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2024 | 0 | 11108 | Timp de citire: 1 min.

În același timp cu trecerea la noul său sistem informatic, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță că s-a modificat formatul numărului de ordine din Registrul Comerțului, ce este alocat profesioniștilor, potrivit unui comunicat recent. Noul format este aplicat treptat și profesioniștilor care solicită înregistrarea de mențiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Soluția care face probleme – Coșmarul digital al noii platforme a Registrului Comerțului

Biriș Goran în Aspecte juridice
29 August 2024 | 5 | 5010 | Timp de citire: 6 min.

În data de 1 august 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat noua sa platformă online, menită să revoluționeze modul în care se înființează și gestionează entitățile juridice în România. Anunțul lansării noii platforme online ar fi fost primit cu aplauze și entuziasm de către antreprenorii din România, dacă acest vis inocent nu s-ar fi transformat, peste noapte, într-un veritabil coșmar digital. În loc să aducă simplificare și eficiență, noua platformă a reușit să contrazică așteptările optimiste ale profesioniștilor, generând frustrări și confuzii. Ceea ce promitea să fie o revoluție a serviciilor publice care gestionează funcționarea societăților s-a dovedit a fi, în realitate, o nouă mare complicație, care pune la grea încercare răbdarea utilizatorilor. Teoretic, așa cum s-a susținut în presă, toate operațiunile derulate prin intermediul noii platforme ar trebui să fie finalizate cu succes în doar 24 de ore, fără a mai fi nevoie de vizite interminabile la ghișeu sau de dosare prăfuite. Practica e însă mult diferită de teorie: experiența ne arată că această reformă digitală generează haos, nu eficiență! Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noul sistem informatic al ONRC: Sunt așteptate întârzieri, până pe 30 septembrie, la soluționarea cererilor ce necesită intervenție umană

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 August 2024 | 0 | 2241 | Timp de citire: 3 min.

În contextul în care a trecut recent la folosirea unui nou sistem informatic pentru serviciile sale online și offline, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță că sunt așteptate întârzieri la procesarea solicitărilor ce necesită intervenție umană. Perioada de acomodare ar trebui să dureze până la finalul lui septembrie 2024. În același timp, este bine de precizat că cererile online ce nu necesită intervenție umană sunt procesate automat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Serviciile online și offline ale ONRC, indisponibile timp de mai multe zile

avocatnet.ro în Aspecte juridice
11 Iulie 2024 | 0 | 1428 | Timp de citire: 1 min.

Portalul online al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) va fi indisponibil pentru depunerea de cereri și declarații în perioada 16 - 25 iulie 2024, iar activitatea offline a ONRC și a oficiilor din subordinea sa va fi suspendată în perioada 19 - 25 iulie 2024, conform unui comunicat de presă recent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația 098, eliminată oficial: Firmele noi pot cere codul de TVA numai prin formularul de înmatriculare la ONRC

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Martie 2023 | 0 | 5664 | Timp de citire: 2 min.

Companiile nou-înființate pot cere codul de TVA, dacă e cazul, numai prin formularul prin care solicită înmatricularea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), conform unor modificări recente. În acest context, din rațiuni de simplificare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a eliminat joi declarația 098, printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial, care era folosită anterior fix în acest scop. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Starea de alertă, ridicată acum un an

UPDATE Expiră măsurile speciale pentru relaționarea cu ONRC. Din 9 martie, programul la ghișee va fi de luni până vineri între orele 9 și 13

avocatnet.ro în Aspecte juridice
8 Martie 2023 | 4 | 10069 | Timp de citire: 2 min.

Deși starea de alertă a „expirat” acum un an, firmele și persoanele fizice au continuat să relaționeze în condiții speciale cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Totuși, măsurile acestea „expiră” și ele acum, context în care ONRC anunță schimbarea programului la ghișee. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În câteva luni, înființarea unei societăți se va putea derula în totalitate online, nu doar parțial, ca acum

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 August 2022 | 0 | 6073 | Timp de citire: 2 min.

Noul cadru legal al relației dintre persoanele fizice și juridice și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) prevede introducerea în premieră a unei proceduri prin care societățile să poată fi înființate în totalitate online. Procedura actuală de înființare a companiilor se poate derula numai parțial online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare ONRC: Chiar dacă nu se mai transmite la Fisc, dovada sediului social se depune în continuare la înființarea firmei

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 6546 | Timp de citire: 1 min.

Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația anuală cu beneficiarii reali nu-i amânată automat pentru după starea de alertă. O posibilă amânare, în discuții

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2021 | 2 | 7547 | Timp de citire: 4 min.

Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul