O serie de aspecte ce țin de cărțile de identitate, fie ele electronice sau simple, urmează să fie modificate de vineri, potrivit unei ordonanțe oficializate chiar azi. Printre schimbările ce vor apărea le putem aminti pe cele legate de valabilitatea cărților de identitate și introducerea posibilității de completare a cererii pentru viza de flotant prin mijloace electronice. În plus, costul emiterii a cel puțin cinci milioane de acte electronice de identitate va fi suportat de către stat, prin fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
O serie de reguli legate de obținerea cărților de identitate, fie ele electronice sau simple, se vor modifica în curând, potrivit unei ordonanțe apărute în această săptămână, cele mai multe dintre schimbări vizând simplificarea procedurilor. De pildă, din vară, de când au anunțat reprezentanții autorităților că se va extinde, la nivel național, emiterea de cărți electronice de identitate (acum se emit doar în județul Cluj), la eliberarea actelor de identitate, anumite informații vor fi preluate din sistemele informatice ale autorităților, cetățenii nemaifiind obligați, ca acum, să mai prezinte anumite acte (certificat de căsătorie, actele casei etc.). Citește articolul
Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul
Românii care locuiesc în străinătate şi doresc să se mute în România vor fi nevoiţi să îşi reînnoiască o serie de acte, cum ar fi cartea de identitate şi paşaportul, motiv pentru care Ministerul Afacerilor Externe (MAE) pune la dispoziţia cetăţenilor un ghid informativ referitor la procedurile de reînnoire a actelor. Citește articolul
Cartile de identitate vor putea fi eliberate inclusiv sambata si duminica, pentru ca persoanele care vor sa participe la alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, dar nu detin documente valabile, sa isi exercite acest drept. AvocatNet.ro iti spune astazi de ce documente ai nevoie pentru a-ti fi eliberata cartea de identitate. Citește articolul
Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor vor elibera carti de identitate inclusiv sambata si duminica, pentru ca persoanele care vor sa participe la alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, dar nu detin documente valabile, sa isi exercite acest drept, anunta Ministerul Adminstratiei si Internelor pe site-ul propriu. Citește articolul
Cei care executa pedepse privative de libertate si nu dispun de mijloace financiare nu vor mai suporta din surse proprii cheltuielile generate de eliberarea actelor de identitate, potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Justitiei aprobat marti in sedinta Executivului. Citește articolul
Odata cu implinirea varstei de 14 ani, dovada identitatii noastre sta inscrisa in cartea de identitate. AvocatNet.ro iti spune astazi care este termenul de valabilitate a documentului, cand ne poate fi retinut, dar si care sunt obligatiile pe care acest act ni le creeaza. Citește articolul