avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 594 soluții astăzi
Acasă Subiect: buletin
Subiect: buletin
ACCES GRATUIT

Chiar dacă se eliberează deja cărți de identitate electronice, MAI pune în dezbatere abia acum procedura de amprentare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Septembrie 2021 | 0 | 2554 | Timp de citire: 2 min.

În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, la mai bine de o lună de la începerea emiterii lor - e adevărat că e vorba despre un proiect-pilot, ce se desfășoară doar la Cluj - Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat joi în dezbatere un proiect de hotărâre, prin care se stabilesc procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Calendarul de implementare pentru buletinul electronic: De la proiectul-pilot la accesibilitatea în toată țara

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 August 2021 | 0 | 1286 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi se pot emite cărți electronice de identitate, dar doar în județul Cluj momentan

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 August 2021 | 0 | 849 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a respecta termenul stabilit printr-un regulament european ce vizează îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise acestora, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță că, începând de azi, se pot emite cărți electronice de identitate. Totuși, nu toți cetățenii români pot cere acest nou tip de document de identitate, deoarece azi a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, ce se derulează exclusiv în județul Cluj. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UE va introduce portofelul digital de identitate. Europenii îşi vor putea folosi telefonul pentru identificare

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Iunie 2021 | 3 | 3214 | Timp de citire: 1 min.

Comisia Europeană a anunţat recent că a pus bazele unui regulament pentru identitatea digitală europeană, care va putea fi aplicat de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) şi care va oferi posibilitatea cetăţenilor să îşi dovedească identitatea şi să prezinte anumite documente în format electronic prin intermediul unui simplu click pe telefonul mobil. După implementarea portofelului digital, firmelor sau cetăţenilor din UE li se va permite să acceseze servicii online fără a mai fi nevoiţi să utilizeze metode clasice de identificare, cum ar fi cartea de identitate, permisul de conducere sau codul de înregistrare, în situaţii precum efectuarea check-in-ului într-un aeroport sau închirierea unui autoturism. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Proiect retras: Cei ce-și fac mutație cu mai puțin de un an înainte de alegeri să voteze doar în localitatea de domiciliu

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Aprilie 2021 | 1 | 929 | Timp de citire: 2 min.

Senatorii au decis miercuri retragerea proiectului ce prevedea că persoanele care își stabilesc reședința într-o altă localitate, cu mai puțin de un an înainte de alegeri, n-ar fi putut vota în localitatea în care locuiesc, ci în cea de domiciliu. Măsura ar fi vizat atât alegerile locale, cât și cele parlamentare, dar, din moment ce proiectul a fost retras, prevederile nu se vor aplica. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 6231 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 August 2020 | 2 | 3324 | Timp de citire: 2 min.

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De vineri, cărțile de alegător vor dispărea oficial din legislație. Se va vota doar în baza actului de identitate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 August 2020 | 0 | 1373 | Timp de citire: 2 min.

Documentul cu ajutorul căruia, cel puțin teoretic, putem vota, respectiv cartea de alegător, va dispărea, în mod oficial, de vineri, urmând ca din acea zi votarea să se facă exclusiv în baza actului de identitate, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În practică, nu se schimbă nimic, cartea de alegător nefiind folosită la vot în cei zece ani ce au trecut de la apariția ei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Și copiii sub 14 ani vor putea avea buletin

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 August 2020 | 7 | 27455 | Timp de citire: 2 min.

Copiii sub 14 ani vor putea avea cărți de identitate simple sau electronice, dacă părinții lor vor acest lucru, potrivit unei legi ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul de valabilitate al unui astfel de buletin va fi de doi ani, iar varianta electronică nu va conține și amprentele copilului mai mic de 12 ani.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Amendă de 5.000 de euro pentru transmiterea copiilor de buletin pe telefon

Andreea Tutulan în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
8 Mai 2020 | 4 | 14846 | Timp de citire: 1 min.

Banca Comercială Română (BCR) a primit o amendă de 5.000 de euro pentru că a colectat copiile de buletin ale clienților prin intermediul telefonului personal al unei angajate, informează Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul