La nivelul județelor, prefecții pot decide, de câțiva ani, deschiderea mai multor puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în alte localități decât municipiul de reședință. Recent, ca urmare a unei solicitări venite din partea redacției noastre, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a prezentat actuala situație a acestor puncte de lucru. Citește articolul
Operaționalizarea platformei care permite persoanelor fizice și juridice să efectueze online formalitățile aferente înmatriculării vehiculelor a fost anunțată recent de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) și confirmată pentru avocatnet.ro. Anunțul vine, însă, la peste doi ani de la intrarea în vigoare a actului normativ care a introdus în legislație această posibilitate. Momentan, facilitatea e disponibilă doar pentru București, dar aceasta va fi extinsă treptat. Citește articolul
Tarifele de producere a plăcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere și cele pentru serviciile prestate în legătură cu acestea s-au modificat începând de azi, respectiv s-au majorat, potrivit unui ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) apărut în martie. Citește articolul
Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a anunțat că, începând cu 14 februarie 2025, programările online pentru înmatricularea vehiculelor și emiterea permiselor de conducere nu mai pot fi anulate. Această măsură are scopul de a preveni programările fictive și de a asigura un acces echitabil și eficient la serviciile oferite cetățenilor. Citește articolul
Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a interzis persoanelor fizice autorizate și profesioniștilor independenți să înmatriculeze mașini pe firmă, stârnind o serie de controverse juridice și nemulțumiri ale celor vizați, a fost ”dres”. Avocatul Ovidiu Miheț arată că actul administrativ respectiv nesocotește legile superioare și invalidează drepturi fundamentale, vicii de care suferă și soluția de compromis găsită de autorități, care au emis o circulară care permite mai multe opțiuni de înmatriculare. Citește articolul
Un ordin oficializat recent de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care a schimbat regulile înmatriculării autovehiculelor din România din 15 noiembrie 2024, conține o prevedere conform căreia entitățile fără personalitate juridică nu mai pot înmatricula autovehicule. Afectate de această normă sunt, de exemplu, PFA-urile, societățile de avocatură, cabinetele medicale sau întreprinderile familiale. Citește articolul
Expirarea valabilității Inspecției Tehice Periodice (ITP) atrage după sine imposibilitatea legală de a folosi vehicul pe drumurile publice. Registrul Auto Român (RAR) oferă posibilitatea verificării acestei informații online. Citește articolul
Alături de alte două noi situații în care se vor radia automat din evidență vehiculele, Codul rutier stabilește acum, după cum apare într-o ordonanță recentă, că și vehiculele istorice vor fi radiate din oficiu, dar doar dacă au înmatricularea suspendată de mai mult de 10 ani. Citește articolul
În acest an e programată apariția unei platforme electronice, care va permite celor interesați să înmatriculeze sau să radieze vehicule din fața calculatorului. Totuși, potrivit actualelor reguli, ei vor trebui să se prezinte, o singură dată, la autorități, pentru a obține datele de logare în platformă. Pentru a elimina acest drum la autorități, se propune, printr-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor, ca autoritățile din domeniu să vină cu proceduri ce vor asigura crearea conturilor de utilizator pe această platformă exclusiv online. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus săptămâna asta în dezbatere publică un proiect de ordin ce conține viitoare prevederi privind procedurile legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea și eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor. Adaptarea procedurilor existente e necesară în contextul în care, în ultima perioadă, au apărut mai multe schimbări legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea vehiculelor sau emiterea unor documente pentru acestea. Potrivit proiectului, termenul pentru soluționarea cererilor de înmatriculare este stabilit la 20 de zile lucrătoare, iar procesele de înmatriculare și radiere vor putea fi efectuate online, inclusiv programarea, trimiterea documentelor și plata taxelor, eliminând necesitatea deplasării la ghișeu. Citește articolul