Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 972 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: sponsorizari
Subiect: sponsorizari
ACCES PREMIUM

Reminder Ești plătitor de impozit pe profit? Iată trei obligații legale majore care trebuie îndeplinite până mâine

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2021 | 0 | 2202

Companiile care plătesc impozit pe profit (cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, în principal) trebuie să rezolve până la 25 martie 2021 trei obligații fiscale majore. Vorbim despre declararea și plata impozitului pe profitul din 2020, declararea sponsorizărilor de anul trecut și pregătirea dosarului prețurilor de transfer. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Azi este termenul-limită pentru mai multe obligații importante de declarare și plată a unor taxe și impozite

Printre altele, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea obligațiilor contribuabililor legate de plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit, a impozitului pe dividendele distribuite, dar neplătite în 2020, dar și a taxelor salariale aferente lunii decembrie 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Luna asta, microfirmele trebuie să declare la ANAF sponsorizările din 2020. Inclusiv, mai nou, cele făcute către stat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2021 | 1 | 1486

Sponsorizările făcute în 2020 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2021, conform prevederilor Codului fiscal. Regula se aplică inclusiv dacă microfirmele au făcut sponsorizări către instituții și autorități publice, posibilitate introdusă anul trecut în legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campaniile de promovare, utile în relansarea afacerilor post COVID-19. Care sunt implicațiile fiscale?

Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Cele trei obligații fiscale majore de rezolvat până mâine de către plătitorii de impozit pe profit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2020 | 3 | 3332

Companiile care plătesc impozit pe profit, adică, în esență, cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, trebuie să rezolve până mâine trei obligații fiscale majore, potrivit legislației fiscale. În caz contrar, acestea riscă cel puțin amendarea, deși în perioada stării de urgență există unele circumstanțe atenuante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Plătitorii de impozit pe profit trebuie să declare sponsorizările făcute în 2019 până luna viitoare

Începând de anul trecut, companiile plătitoare de impozit trebuie să depună declarația referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent. Astfel, până la finalul lunii martie, sponsorizările din 2019 trebuie consemnate prin declarația 107, document care se depune la Fisc. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Sponsorizările în 2020: Ce trebuie să știe firmele când vor să beneficieze de deducerea lor din impozit

Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Microfirmele au două obligații fiscale importante de rezolvat până azi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2020 | 4 | 13749

Până pe 27 ianuarie 2020, microîntreprinderile trebuie să declare și să achite la Fisc impozitul pe veniturile din trimestrul al patrulea al anului 2019. Totodată, aceste companii mai sunt obligate să depună, până la aceeași dată, și o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în cursul anului trecut. Ambele obligații sunt prevăzute de Codul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Proiect adoptat tacit la Senat: Firmele, obligate să facă sponsorizări, iar un procent să meargă către sportivi

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2019 | 0 | 6076

Mai mulți parlamentari au propus în aprilie modificarea Codului fiscal astfel încât firmele din România să fie obligate să sponsorizeze asociații, fundații și alte entități non-profit, precum și sectorul sportiv, anual. Scopul enunțat de inițiatori: sectorul sportiv nu poate să se bazeze (doar) pe fondurile publice, iar legislația actuală și facilitatea fiscală oferită celor care sponsorizează nu pare să fie suficientă pentru a împinge firmele cu venituri tot mai mari an de an să vireze ceva fonduri și în sprijinirea sportivilor din țara noastră. Senatul nu a mai ajuns să se pronunțe pe document și propunerea a fost adoptată astfel tacit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificări fiscale aplicabile de azi: Ce trebuie să știe firmele despre sponsorizările pe care pot să le scadă din impozitul pe profit

Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie făcută în condițiile legii fiscale și nu numai pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Entitățile la care merg banii trebuie să fie înscrise într-un registru special, iar cheltuielile ce sunt scăzute din impozit trebuie să se încadreze într-o limită legală. Modificări legislative în privința acestei limite au intrat azi în vigoare pentru a încuraja activitățile de sponsorizare. Citește articolul