Bibliotecile publice vor fi incluse, din 2023, pe lista entităților a căror sponsorizare poate aduce firmelor reduceri ale impozitelor micro sau pe profit, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul
O serie de schimbări importante legate de sponsorizări și obținerea creditului fiscal, de către plătitorii de impozit micro și impozit pe profit, au fost introduse odată cu trecerea din 2021 în 2022, acestea fiind puse în aplicare recent printr-un ordin al Fiscului. Cu această ocazie, pentru că noul sistem de obținere a creditului fiscal are un termen la finalul lui 2022, am reunit în acest articol principalele noutăți pentru firme. Citește articolul
Din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Astfel, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută din impozitul micro sau pe profit prin sponsorizări, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă în maximum șase luni, iar procedura și formularul de redirecționare au fost oficializate recent de Fisc. Ulterior, autoritățile au pus la dispoziție și versiunea electronică a noului formular, astfel că se pot începe redirecționările. Citește articolul
Sponsorizările făcute de către microîntreprinderi trebuie declarate anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform Codului fiscal. Dacă termenul obligației este, de obicei, data de 25 ianuarie, Guvernul a decis recent să-l amâne temporar pentru 25 iunie, în perioada în care se aplică facilitățile fiscale pentru recapitalizare (OUG 153/2020). Noua regulă se va aplica abia din 2023. Citește articolul
Anul 2022 este unul atipic, în anumite privințe, pentru plătitorii de impozit pe profit. Dacă de obicei aceste firme aveau trei mari obligații fiscale de rezolvat până la termenul din 25 martie, în 2022 a fost valabilă numai una dintre ele. Celelalte două sunt amânate cu trei luni, până pe 27 iunie (teoretic, termenul este 25 iunie, dar, fiind o zi de weekend, se amână pentru următoarea zi lucrătoare). Citește articolul
Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
Începând din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Din acest motiv, specialiștii NOA au explicat joi principalele aspecte de reținut despre noul mecanism. Citește articolul
Începând din 2022, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută, prin sponsorizări, din impozitul micro sau pe profit, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă, conform Legii 322/2021. Totuși, momentan nu avem acest formular de redirecționare și instrucțiunile sale, astfel că firmele nu știu dacă vor trebui să facă și rectificări la declarațiile 100 și 101. Citește articolul
O lege apărută pe final de 2021 a dus la discuții contradictorii în spațiul public despre păstrarea sau nu a posibilității plătitorilor de impozit micro și impozit pe profit de a reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele respective. Pentru a confirma indirect că facilitatea dispare, Guvernul elimină în mod expres, printr-o OG apărută luni în Monitorul Oficial, prevederile Codului fiscal ce au permis până acum reportarea, din moment ce prin lege a fost omis acest lucru. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2021 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2022, conform Codului fiscal. Este vorba de sponsorizări către ONG-uri, biserici, instituții și autorități publice. Citește articolul