avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Acasă Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
ACCES PREMIUM

Înlocuirea caselor de marcat: Fiscul dă avertisment doar firmelor care trag de timp

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 0 | 8910 | Timp de citire: 3 min.

Dacă în urma controalelor se va descoperi că firma a depus toate eforturile pentru a-și procura o casă de marcat cu jurnal electronic, dar din motive independente nu o deține încă, atunci organele Fiscului nu vor aplica nici măcar un avertisment firmei, cu atât mai puțin o sancțiune. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a precizat de curând că a instruit organele de control să nu sancționeze firmele pentru fapte care nu le pot fi imputabile și să aplice corespunzător Legea preveniri, acolo unde e vorba, într-adevăr, de culpa comerciantului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul a actualizat ghidul pentru înregistrarea noilor case de marcat. Descarcă-l de aici!

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
5 Octombrie 2018 | 2 | 26009 | Timp de citire: 1 min.

Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate. Acesta a fost publicat inițial în prima lună a verii, iar astăzi a fost actualizat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noile case de marcat: Ce obligații ai dacă se defectează aparatul sau la înlocuirea memoriei fiscale

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Octombrie 2018 | 0 | 6696 | Timp de citire: 3 min.

Defectarea aparatelor de marcat este o chestiune care se poate întâmpla oricărui utilizator, iar chestiunea înlocuirii ori defectării memoriei fiscale este cu atât mai frecventă. Orice utilizator de aparate de marcat cu jurnal electronice trebuie să aibă în vedere câteva mici proceduri de respectat când se confruntă cu astfel de situații. Recent, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit cu câteva precizări în acest sens pentru un contribuabil lipsit temporar de aparatul de marcat din cauza unei defecțiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Folosirea noilor case de marcat: Lămuriri de la Fisc pentru utilizatorii aparatelor de marcat cu jurnal electronic

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Octombrie 2018 | 0 | 10703 | Timp de citire: 2 min.

Folosirea caselor de marcat electronice și depunerea formularelor aferente ridică deja semne de întrebare din partea utilizatorilor noilor aparate, întrebări la care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a încercat să ofere câteva lămuriri de curând. De pildă: cine trebuie să depună efectiv declarațiile lunare, dacă formularele trebuie depuse pentru fiecare aparat în parte, dacă se pot face rectificări la declarații ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și notarii care folosesc case de marcat trebuie să treacă la cele cu jurnal electronic, spune ANAF

Simona Voiculescu în Alte profesii
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Septembrie 2018 | 0 | 7644 | Timp de citire: 2 min.

Și birourile notariale care folosesc aparate de marcat cu jurnal tipărit trebuie să treacă la noile tipuri de aparate, respectiv cele cu jurnal electronic, aflăm dintr-un răspuns oferit de autoritățile fiscale celor de la Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (UNNPR). În opinia Fiscului, notarii pot alege să renunțe la calitatea de utilizator al acestor aparate, ca să nu se supună obligației de a trece la casele de marcat electronice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Prevenirea acoperă, de-acum, și firmele care nu-și schimbă vechile case de marcat

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 2 | 15267 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care depășesc termenele finale pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic scapă prima oară cu avertisment, conform unui act normativ al Guvernului care se aplică deja. Mai exact, nerespectarea termenelor de 1 septembrie 2018, pentru firmele mari și medii, și 1 noiembrie 2018, pentru firmele mici, este acoperită temporar de legislația prevenirii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înlocuirea caselor de marcat: Lămuriri de la ANAF privind dotarea cu aparate cu jurnal electronic

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 August 2018 | 0 | 22392 | Timp de citire: 4 min.

Firmele trebuie să-și înlocuiască aparatele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic ca să nu riște, din toamnă, amenzi pentru nerespectarea obligațiilor. În contextul în care 1 august a fost ultimul termen din calendarul înlocuirii caselor de marcat, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit miercuri câteva lămuriri contribuabililor privind facilitățile, obligațiile și termenele ce privesc noile aparate de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Înregistrarea caselor de marcat noi: Numărul unic al fiecărui aparat poate fi cerut prin SPV

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 August 2018 | 0 | 19030 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul a publicat recent patru formulare electronice ce pot fi folosite la înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Unul dintre ele este pentru înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziționate intracomunitar, unul - pentru înregistrarea aparatelor instalate, unul - pentru schimbările de stare/situație a aparatelor, iar unul - pentru atribuirea numărului unic de identificare. Cel din urmă formular poate fi depus cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV), certificatul de atribuire a numărului unic al casei de marcat fiind transmis tot prin aplicația Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Bonurile fiscale emise cu noile case de marcat trebuie să conțină informații suplimentare

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
27 Iulie 2018 | 7 | 57434 | Timp de citire: 2 min.

Bonul fiscal, adică acel document emis obligatoriu de către comercianți atunci când vând produse sau prestează servicii, trebuie să conțină noi elemente obligatorii, în contextul în care companiile au început să folosească deja case de marcat cu jurnal electronic. Noutățile sunt prevăzute într-un act normativ publicat în Monitorul Oficial în cursul anului 2017. Mai exact, noile elemente obligatorii trebuie să figureze pe bonurile fiscale emise cu ajutorul noilor case de marcat, pe care firmele deja au început să le utilizeze. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum pot obține firmele avizul tehnic pentru casele de marcat cu jurnal electronic. Noi reguli se aplică de azi

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2018 | 2 | 7346 | Timp de citire: 3 min.

Documentele și echipamentele necesare pentru avizarea tehnică a modelelor de case de marcat cu jurnal electronic, pe care firmele sunt obligate să le utilizeze din vara anului 2018, sunt incluse într-un act normativ al Ministerul Finanțelor Publice (MFP) apărut astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul