Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 677 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
ACCES PREMIUM

Șapte noutăți legislative care vizează activitatea comercianților

În luna iulie au fost publicate în Monitorul Oficial mai multe acte normative care vizează activitatea comercianților și care se referă la aspecte precum recuperarea costurilor cu casele de marcat, prevenirea spălării banilor sau diminuarea risipei alimentare. Totodată, două proiecte de lege au fost adoptate de Parlament și urmează să primească semnătura președintelui țării. Acestea vizează retragerea de pe piață a produselor care au un conținut mare de acizi grași trans (AGT) și colectarea separată a deșeurilor biodegradabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci noutăți despre care ar trebui să știe contribuabilii obligați să folosească aparate de marcat

Ultimele luni au adus câteva noutăți importante despre care ar trebui să știe comercianții și prestatorii de servicii obligați să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic. În esență, ne referim la recuperarea costurilor cu casele de marcat și la conectarea aparatelor la sistemul național de monitorizare al Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din august, orice firmă sau PFA poate să scadă din impozitul pe afacere costurile curente cu achiziția caselor de marcat

Începând din august 2020, și firmele care aplică impozitul pe profit, dar și PFA-urile, vor putea să scadă cheltuielile curente cu achiziția caselor de marcat cu jurnal electronic din impozitul datorat la stat. Totodată, plătitorii de impozit specific sunt și ei vizați de facilitate, începând cu aparatele puse în uz din acest an. Până acum, facilitatea era disponibilă numai pentru microîntreprinderi. Folosirea aparatelor este obligatorie pentru cei care vând produse sau prestează servicii direct către populație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comercianții își pot recupera indirect banii dați pe case de marcat din 2018 și până acum

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Iulie 2020 | 0 | 2733

Contribuabilii obligați să utilizeze case de marcat cu jurnal electronic, adică cei care vând bunuri sau prestează servicii direct către populație, pot să-și recupereze indirect cheltuielile din ultimii doi ani și jumătate cu achiziția acestor aparate, conform unei legi care se aplică de azi. Concret, cheltuielile respective vor putea fi scăzute din impozitul pe afacere datorat pentru anul acesta (sau în anii viitori, dacă va fi cazul). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A treia încercare: Nedotarea cu noile case de marcat va ieși de sub protecția legii prevenirii

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Iulie 2020 | 0 | 2968

Companiile care nu-și înlocuiesc vechile case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic vor fi sancționate din prima, deoarece Guvernul va elimina contravenția de pe lista celor iertate la prima abatere, după cum rezultă dintr-un proiect pus azi în dezbatere publică pentru a treia oară. În acest sens, vor apărea modificări la lista faptelor acoperite de legislația prevenirii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecție fiscală: Zece recomandări de la specialiști pentru firmele care pot fi verificate în perioada asta

Companiile care sunt supuse unei inspecții fiscale în această perioadă ar trebui să aibă o relație corectă cu inspectorii de stat. În esență, Mircea Dumitrașcu, partener la Darian DRS Tax, recomandă ca firmele să pună la dispoziție numai ceea ce li se cere, să includă în discuțiile cu autoritățile numai persoane competente și să facă tot posibilul să fie mereu la curent cu derularea inspecției fiscale. În plus, în partea a doua a articolul am indicat și câteva dintre direcțiile de control pe care le au autoritățile în prezent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii iulie pentru afaceri: Cele mai importante termene de luna asta

Starea de alertă a fost prelungită la jumătatea lunii anterioare cu încă 30 de zile, astfel că și, cel puțin, jumătate din iulie, respectiv până în data de 16, va fi acoperită de această stare specială, impusă în contextul epidemiei de coronavirus. În același timp, măsurile de relaxare programate să intre în vigoare chiar azi au fost amânate, ceea ce înseamnă că unele afaceri au în continuare retricții. Pe lângă asta, e de știut că în iulie  începe raportarea optimizărilor fiscale către autorități, că pot fi începute demersurile pentru împărțirea de dividende pe cel de-al doilea trimestru și că începe conectarea caselor de marcat electronice la sistemul Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Urmează să apară un formular electronic

UPDATE Pentru casele de marcat neconectate la internet, firmele trebuie să transmită o declarație până la 31 ianuarie

În iulie 2020, companiile vor începe procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului, conform unui ordin publicat azi în Monitorul Oficial. Totuși, din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea vor putea funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea unei declarații pe propria răspundere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: La 1 iulie începe conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF. Ratarea termenelor-limită, amendată cu 10.000 lei

Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De la începutul anului viitor, controalele ANAF ar trebui să se rărească, cel puțin la firmele corecte

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Iunie 2020 | 0 | 755

Procesul de digitalizare prin care trece Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în acest an va însemna, pentru contribuabili, mai puține controale pe teren și mai multe verificări în mediul electronic, începând din 2021. Cel puțin în cazul companiilor corecte ar trebui să fie așa, dacă ne luăm după opiniile autorităților și ale specialiștilor. Citește articolul