avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 372 soluții astăzi
Acasă Subiect: mijloace electronice de transmitere la distanta
Subiect: mijloace electronice de transmitere la distanta
ACCES GRATUIT

Proiect: O parte dintre procesele penale se vor desfășura, din oficiu, prin videoconferință

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2022 | 0 | 492 | Timp de citire: 2 min.

Ca alternativă la desfășurarea proceselor penale în format fizic, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat, ca, în anumite situații, procesele să se desfășoare prin videoconferință. Acest mod de desfășurare a proceselor s-a folosit din 2020, în perioada aplicării stării de urgență și de alertă, iar în cazul proceselor civile, desfășurarea prin mijloace de comunicare la distanță este posibilă până în vara anului viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comunicarea prin e-mail-uri de yahoo cu ONRC se face cu dificultate. Ce ne recomandă autoritatea să facem pentru a primi mesajele ei

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2020 | 0 | 1242 | Timp de citire: 2 min.

Din cauza unor probleme tehnice, mesajele transmise prin intermediul poștei electronice către și de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) se transmit cu dificultate în această perioadă, informează autoritatea. Totodată, ONRC face și recomandări menite să permită primirea de mesaje de la instituție. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de ordin

Pe viitor, e-mailul va fi principalul mijloc de comunicare cu agențiile de muncă, serviciile de asistență socială ori casele de pensii

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Iunie 2020 | 0 | 2971 | Timp de citire: 3 min.

În întreg procesul de rezolvare a unor situații precum obținerea drepturilor de asistență socială, de pensii sau de șomaj, pentru comunicarea pe care o au cetățenii cu autoritățile, de la depunerea cerererilor și până la primirea deciziei finale, se va folosi cu predilecție corespondența electronică, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere la Ministerul Muncii. Pentru a trimite documente către instituții, cei interesați să interacționeze cu acestea nu vor fi nevoiți să folosească semnătura electronică, având posibilitatea de a semna de mână toate actele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Peste 2000 de contribuabili au solicitat Fiscului inregistrarea in "Spatiul privat virtual"

Elena Voinea în Taxe și impozite
16 Septembrie 2014 | 6 | 6615 | Timp de citire: 7 min.

Un numar de 2390 de contribuabili s-au inregistrat de ieri de la ora 16:00 si pana azi la ora 11:00 pe site-ul ANAF, pentru a putea accesa noul serviciu on-line "Spatiul privat virtual", prin care acestia au acces la propria situatie fiscala, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor, remis marti redactiei. Prin intermediul serviciului persoanele fizice pot solicita Fiscului si informatii privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. De asemenea, intr-o prima etapa, facilitatea va fi disponibila pana la sfarsitul anului 2014 numai pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Spatiul privat virtual: Ce pasi trebuie sa urmati pentru accesarea noului serviciu al ANAF?

Elena Voinea în Taxe și impozite
16 Septembrie 2014 | 7 | 64731 | Timp de citire: 7 min.

Comunicarea on-line a documentelor fiscale este posibila din aceasta saptamana, prin "Spatiul privat virtual", un nou serviciu al ANAF, lansat ieri pe pagina sa de internet. Aflati din materialul urmator ce etape trebuie sa parcurgeti pentru a va autentifica si a accesa noua facilitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documentele fiscale pot fi comunicate printr-un serviciu on-line al ANAF. Noile reguli au intrat in vigoare

Elena Voinea în Taxe și impozite
3 Septembrie 2014 | 8 | 13945 | Timp de citire: 8 min.

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF printr-un serviciu on-line, prin care vor putea trimite si primi de la ANAF mai multe documente, se mentioneaza intr-un act normativ care a intrat ieri in vigoare. Conform noilor dispozitii, aceasta facilitate va fi disponibila pana la sfarsitul anului 2014 numai pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov. De asemenea, prin respectivul serviciu, persoanele fizice vor putea solicita Fiscului informatii privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. Citește articolul