avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 948 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: DECIZIE nr 573 / 2025

Act normativ: DECIZIE nr 573 / 2025

ACCES GRATUIT

Noul Cod al Audiovizualului: Reguli mai stricte pentru publicitatea la produse homeopate și suplimente alimentare

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2025 | 1 | 1231 | Timp de citire: 3 min.

La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Termenii de „dezinformare” și „informare incorectă” au fost introduși în Noul Cod al Audiovizualului

Cristina Iacob în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
11 Iulie 2025 | 982 | Timp de citire: 2 min.

Săptămâna aceasta a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, emis de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care înlocuiește pe cel din 2011. Printre reglementările aduse, au fost introduse și definițiile legale pentru „dezinformare” și „informare incorectă”, termeni care nu apăreau expres în forma anterioară a Codului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noul Cod al Audiovizualului: Persoanelor publice nu li s-a interzis complet orice formă de publicitate la jocuri de noroc, ci doar la radio și TV

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Iulie 2025 | 2486 | Timp de citire: 2 min.

Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul