Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Din 7 martie, avocații au posibilitatea de a reprezenta persoanele în procedurile în fața Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) fără a fi necesar ca aceștia să aibă și calitatea de consilier în proprietate intelectuală. Citește articolul
În era digitalizării, “brand-ul” (care, într-o traducere simplă, ar reprezenta un tip de produs și/sau serviciu realizat/oferit de o anumită companie și vândut sub un anumit nume) capătă noi proporții, dimensiuni și complexități, nefiind suficientă livrarea de produse sau servicii calitative, senzații și emoții, ci si provocarea de a ieși in evidență, a de diferenția și a găsi metode de a „sparge zgomotul de fundal”. Social media a amplificat procesul de dezvoltare a “branding-ului”, deschizând frontiere inimaginabile de promovare a produselor și serviciilor, dar devenind și principalul instrument prin intermediul căruia se poate aduce impact negativ brandului/mărcii comerciale. Citește articolul
Conform Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, anularea înregistăririi unei mărci și decăderea din drepturi a titularului mărcii pot fi obținute fie pe cale judiciară (competent fiind Tribunalul București), fie printr-o procedură administrativă, direct la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM). Calea administrativă de a obține anularea ori decăderea a fost oficializată printr-o ordonanță publicată anul trecut, în decembrie. Dar mai e necesară și înființarea la nivelul OSIM a unui serviciu de anulări și decăderi, în cadrul căruia vor fi organizate și vor funcționa comisii de specialitate, un proiect de hotărâre în acest sens fiind pus acum în dezbatere la Ministerul Economiei. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Cei care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală din România au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat vineri de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a dezbătut recent, pentru prima dată, înregistrarea unei mărci sonore prezentate în format audio. Instanţa a stabilit că un fișier audio care conține sunetul care se produce la deschiderea unei cutii metalice de băutură, urmat de un moment de liniște și de un fâsâit, nu poate fi înregistrat ca marcă pentru diverse băuturi și pentru containere din metal pentru transport și depozitare, în măsura în care nu prezintă caracter distinctiv. Citește articolul
Mulți antreprenori la început de drum ignoră importanța înregistrării mărcii, lăsând-o, sub impresia că e un demers mult prea costisitor, pentru o etapă ulterioară a dezvoltării afacerii, când aceștia ar considera-o necesară. Sunt mai multe motive însă pentru care înregistrarea mărcii n-ar trebui ignorată de antreprenori. Citește articolul
Am discutat, alături de Elena Grecu, avocat specializat în proprietate industrială, despre lucrurile foarte importante pe care trebuie să le știți atunci când înregistrați o marcă, dar și despre răspunsuri la întrebări precum: Citește articolul
Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o schemă de subvenții în valoare de 20 de milioane de euro creată pentru a ajuta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) să aibă acces la drepturile lor de proprietate intelectuală. Schema se adresează tuturor IMM-urilor eligibile din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE). Citește articolul
Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) își avertizează partenerii și pe toți cei care lucrează cu acesta că este ținta unui atac cibernetic, mulți destinatari ai unor e-mailuri care par să vină de la OSIM/EUIPO putând fi victime ale unor tentative de phishing. Citește articolul