Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 140/2021
ACCES PREMIUM
UPDATE Comercianții care nu înlocuiesc produsele defecte în 30 de zile riscă amenzi de până la 25.000 de lei. Măsura se aplică de duminică
În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme în 30 de zile de la achiziționare. O lege prin care se completează aceste prevederi a fost oficializată recent, în condițiile în care amintita obligație nu era însoțită, până acum, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă ce va putea fi aplicată de duminică este de 25.000 lei. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Dacă constați o neconformitate la produsul cumpărat în termen de 30 de zile de la achiziție, comerciantul e obligat să ți-l înlocuiască
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Garanția de conformitate și garanția comercială: Tot ce trebuie să știe cumpărătorii despre condițiile în care pot beneficia de acest drept
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Garanția pentru produse: Ce trebuie să știe operatorii economici în cazul în care sunt controlați de ANPC
Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu
în
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 Iulie 2023 | 5 | 18157 | Timp de citire: 1 min.
UPDATE E oficial: Dacă un consumator constată o neconformitate în 30 de zile de la livrare, produsul va trebui înlocuit de comerciant
7 Iulie 2023 | 5 | 18157 | Timp de citire: 1 min.
Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul
ACCES GRATUIT
CJUE: La vânzarea unor produse ale unor terți, pe platformele de comerț electronic, trebuie oferite informații privind garanția comercială, dacă aceasta determină cumpărătorul să facă achiziția
Un comerciant care oferă, pe site-uri precum Amazon, un bun pe care nu l-a produs el însuși trebuie să informeze consumatorul cu privire la garanția producătorului (comercială) în cazul în care face din aceasta un element central sau decisiv al ofertei sale este concluzia la care a ajuns recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza Victorinox. Altfel spus, dacă oferta, ce cuprinde referirea la garanția comercială îl convinge sau e de natură să-l convingă prin asta pe cumpărător, atunci el ar trebui să primească și informațiile necesare privind această garanție comercială. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2022 | 3 | 5909 | Timp de citire: 6 min.
Garanția în cazul bunurilor inteligente: Ce obligații au vânzătorii în privința elementelor digitale și cum putem pierde garanția în cazul neactualizării
25 Ianuarie 2022 | 3 | 5909 | Timp de citire: 6 min.
Bunurile cu elemente digitale sau, informal, bunurile inteligente au devenit de multă vreme o parte importantă a achizițiilor pe care le facem cu toții în mod regulat, iar tocmai aceste elemente digitale care le diferențiază de celelalte bunuri pe care le cumpărăm reclamă o reglementare separată în privința garanțiilor. Conform unei ordonanțe care se aplică de la început de an, pentru aceste bunuri putem ajunge să beneficiem de garanții mai extinse pentru conformitate. Totodată, ordonanța vine cu obligații clare în privința disponibilității actualizărilor necesare pentru ca aceste produse să funcționeze, pe perioade rezonabile de timp, la fel ca atunci când le-am cumpărat. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Garanția legală 2022: Ce modificări a adus noua legislație de la 1 ianuarie pentru cumpărători
Acum, când ne uităm la drepturile noastre în calitate de consumatori în privința garanțiilor pe care comercianții trebuie să ni le ofere pentru unele bunuri produse pe care le cumpărăm, avem în vedere un nou act normativ. De la 1 ianuarie, legea garanțiilor s-a schimbat, iar modificările aduse în privința garanției legale sunt, în mare, favorabile consumatorilor. O analiză, pe scurt: Citește articolul
ACCES GRATUIT
Alexandru Boiciuc
în
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 1 | 8327 | Timp de citire: 3 min.
S-a introdus un nou tip de garanție pentru produsele vândute consumatorilor de către comercianți
22 Ianuarie 2022 | 1 | 8327 | Timp de citire: 3 min.
Schimbarea recentă a cadrului legal al vânzării de produse către consumatori a venit și cu introducerea unui nou tip de garanție - cea de durabilitate. Această garanție poate fi oferită direct de către producătorul bunurilor cumpărate de consumatori, care poate garanta astfel condiții mai favorabile decât comerciantul. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2022 | 8056 | Timp de citire: 3 min.
Garanția comercială 2022: Ce oferă în plus față de cea legală și care e termenul în care trebuie reparate sau înlocuite bunurile
18 Ianuarie 2022 | 8056 | Timp de citire: 3 min.
Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul










