În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme, în 30 de zile de la achiziționare. O propunere legislativă ce a primit recent primul vot din Parlament, cel al Senatului, vine să completeze aceste prevederi, în condițiile în care amintita obligație nu este însoțită, în actuala legislație, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă propusă este de 25.000 lei. Citește articolul
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul