Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 28/1999
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Orice modificare legată de casele de marcat electronice trebuie anunțată la Fisc în cel mult cinci zile
Modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, furtul aparatului sau închiderea unui magazin unde funcționa o casă de marcat sunt toate modificări ce trebuie anunțate obligatoriu la Fisc, altfel există riscul unor amenzi consistente. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Declarația A4200: cum se poate depune și ce tipuri de probleme poți întâmpina la transmitere
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Reminder Casele de marcat electronice: Cum procedezi când se defectează un aparat
Atunci când casele de marcat electronice se defectează și nu mai funcționează la parametrii normali, este esențial să contactați unitatea de service și să nu încercați să le rezolvați singuri pentru că riscați să pierdeți garanția pentru aparate și chiar le puteți produce defecțiuni permanente, vă sfătuiesc specialiștii din domeniu. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Case de marcat electronice: ce servicii trebuie să primești neapărat la achiziția unui astfel de aparat
Aproape 300 de distribuitori au fost autorizați de Ministerul de Finanțe să vândă case de marcat electronice, însă serviciile adiacente pe care ei le oferă variază substanțial: unii comercializează doar aparatele în sine, orice alt serviciu fiind taxat separat, alții acordă gratuit și service-ul pentru aparate sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a acestora. Există, totuși, o serie de servicii minimale pe care ar trebui să vă asigurați că le primiți odată cu achiziția unui aparat de marcat electronic. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2018
Relația firmelor cu Fiscul: Ce modificări importante au apărut în 2018
Una dintre cele mai importante chestiuni pentru o firmă este relația acesteia cu Fiscul. Acest lucru devine cu atât mai important atunci când firma în cauză activează într-un stat unde există constant modificări în privința aceasta. În anul care vine, firmele ar trebui să țină cont de câteva noutăți apărute în 2018 privind relația lor cu Fiscul. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Cu câteva zile înainte de finalul anului, abia un sfert dintre vechile case de marcat au fost înlocuite de firme
Suntem în plină perioadă de înlocuire a vechilor case de marcat folosite de firme, conform legislației în vigoare. Dar, deși Finanțele estimează că în jur de 800.000 de aparate ar fi trebuit să fie înlocuite până la 1 noiembrie 2018, acum sunt în funcțiune doar aproximativ 200.000 de case de marcat noi, adică doar un sfert din total. Companiile sunt obligate, mai exact, să înlocuiască aparatele cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Casa electronică de marcat cât un telefon, cea mai mică din lume, disponibilă și în România
Cel mai mic aparat electronic de marcat din lume poate fi cumpărat și din România, fiind în acest moment și produsul cu cel mai bun preț de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru companiile de curierat sau de transport persoane sau în orice altă industrie unde este nevoie de o casă de marcat portabilă și de mici dimensiuni. Aparatul funcționează fără să fie necesară conectarea la o sursă de curent și poate fi încărcat printr-un port standard micro USB, chiar și de la o baterie externă, folosind un încărcător de telefon mobil, inclusiv în mașină. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Casele de marcat electronice: Firmele economisesc bani, timp și chiar spațiu prin folosirea lor. Ce alte beneficii mai sunt?
Dincolo de obligația legală impusă de Ministerul de Finanțe, înlocuirea caselor de marcat poate însemna o eficientizare a operațiunilor unui agent economic, căci aparatele electronice, spre deosebire de cele cu rolă-hârtie, vin cu tot felul de funcționalități care pot ușura activitatea firmelor care le folosesc. În plus, noile case de marcat pot duce, pe termen mediu și lung, la scăderea unor costuri pentru companii și chiar economii de timp și de spațiu. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat
Fiscalizarea unei case de marcat electronice - ghid practic cu procedura și actele necesare
Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul
ACCES PREMIUM
GDPR: Afișarea numelui casierului pe bonul fiscal n-are o justificare legală
Chiar dacă lumea e obișnuită uneori, atunci când merge la cumpărături, să vadă numele casierului pe bonul fiscal, acest lucru nu înseamnă neapărat că practica e legală. Din contră, dacă angajatul unui magazin n-ar vrea să-i apară numele pe bon, nimeni nu-l poate obliga să accepte acest lucru. Concret, legea nu prevede că firmele sunt obligate să includă pe bonuri numele casierului, iar un specialist consultat de redacția noastră spune că această practică n-are nicio justificare legală. Citește articolul










