Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă au automate pentru vânzarea produselor sau serviciilor, firmele vor fi obligate să le doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, însă vor fi scutite de emiterea bonurilor fiscale sau a facturilor, conform unui act normativ care a fost oficializat recent și care se va aplica de mâine. Totuși, va exista și o excepție: automatele la care se vând produse energetice. Citește articolul
O lege care impune companiilor să-și doteze automatele comerciale cu case de marcat cu jurnal electronic a apărut recent în Monitorul Oficial și va intra în vigoare sâmbătă. Concret, până la finele anului 2019, firmele vor trebui să-și doteze automatele de produse și servicii cu niște modele speciale de case de marcat, care momentan nu există pe piață. Iată tot ce știm până acum despre subiect. Citește articolul
Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul
Parlamentarii au decis miercuri că firmele care au automate comerciale, prin intermediul cărora se vând produse sau servicii, vor fi obligate să și le doteze anul acesta cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Totuși, dotarea cu acest nou tip de aparat va fi posibilă numai după ce Guvernul va stabili configurația și caracteristicile acestuia și după ce distribuitorii vor obține autorizarea de a-l pune pe piață. Citește articolul
Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic se desfășoară cu mare greutate în continuare, deși Fiscul a început de câteva luni controale agresive la companii. Autoritățile estimau că procesul se va finaliza până luna asta, însă momentan abia jumătate dintre aparatele vechi au fost înlocuite. Asta înseamnă că mult-așteptata conectare a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare mai trebuie să... aștepte. Citește articolul
Companiile vor putea cere bani nerambursabili, prin intermediul programului de comerț și servicii, numai pentru achiziția de bunuri noi, reiese din proiectul procedurii pentru implementarea schemei de finanțare. Cu alte cuvinte, firmele nu vor putea cere bani pentru bunuri la mâna a doua și nici pentru bunuri luate prin leasing. Citește articolul
Companiile care se gândesc să acceseze programul de comerț și servicii, a cărui procedură de implementare este momentan în dezbatere publică, ar trebui să știe că finanțarea nerambursabilă de până la 250.000 de lei va acoperi inclusiv cheltuielile pentru achiziția de computere, case de marcat și spații de comerț sau de prestare de servicii. Citește articolul
Începând din luna mai 2019, inspectorii Fiscului amendează și suspendă activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul