Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 97/2005
ACCES GRATUIT
Exclusiv Când vor putea solicita CEI românii din străinătate care nu mai au domiciliu în țară
Începând din luna martie a acestui an, eliberarea cărților electronice de identitate (CEI) a devenit posibilă pentru orice cetățean care dorește sau trebuie să își schimbe vechiul „buletin”. Această facilitate, deși ar fi trebuit să fie implementată la nivel general, nu este încă accesibilă cetățenilor români care locuiesc în străinătate și nu mai au domiciliu în România. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Viza de reședință în era digitală: Ce trebuie să știi în contextul cărților de identitate electronice
Solicitanții vizelor de reședință, cunoscute mai mult sub numele de vize „de flotant”, trebuie să știe că procesul administrativ aferent presupune respectarea obligațiilor legale și a termenelor de depunere a unor astfel de cereri. În ceea ce privește cărțile electronice de identitate (CEI), consemnarea acestui detaliu administrativ este posibilă, pentru moment, numai la eliberarea documentului. Citește articolul
ACCES GRATUIT
MAI: Autoritățile locale NU pot cere taxe pentru adeverințele care atestă domiciliul, în cazul cetățenilor care au noua carte de identitate. Situațiile de acest gen trebuie semnalate ministerului
Cartea electronică de identitate (CEI) și-a extins accesibilitatea, însă implementarea acesteia întâmpină dificultăți, cum ar fi solicitarea nejustificată de adeverințe de domiciliu de către autoritățile locale, deși informația este disponibilă digital. Chestorul de poliție Cătălin Giulescu ne-a clarificat faptul că aceste adeverințe ar trebui eliberate gratuit și fără termene de așteptare și îndeamnă cetățenii să raporteze neregulile. Autoritățile locale trebuie să achiziționeze cititoare de carduri și aplicații pentru a facilita folosirea CEI și a respecta drepturile cetățenilor. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Pentru a putea fi folosite, „buletinele electronice” trebuie mai întâi activate - ce implică asta?
Cartea Electronică de Identitate (CEI) reprezintă un document digital a cărui răspândire este în desfășurare și a cărui funcționalitate online depinde de un proces prealabil de activare. Acesta este inițiat exclusiv la ghișeele autorităților competente, sub îndrumarea unui funcționar. Activarea presupune stabilirea a două coduri PIN distincte, fiecare cu un rol specific în interacțiunea digitală pe care, odata devenit operațional, CEI o face posibilă. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Sancțiunile pe care le riscă cei ce nu declară adresa reală la care locuiesc nu sunt o noutate. MAI face mai multe precizări
În contextul în care, în spațiul public, circulă informații potrivit cărora, începând de luna viitoare, cei care nu declară adresa reală la care locuiesc ar urma să fie sancționați, în baza unei noi reglementări, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a făcut recent o serie de precizări și atrage atenția că nu este vorba despre noi prevederi, ci despre niște măsuri care se aplică de aproape doi ani. Citește articolul
ACCES GRATUIT
MAI: Mituri și realități despre noua carte electronică de identitate
În spațiul public au circulat diverse informații despre noua carte electronică de identitate (CEI), generând o serie de temeri, speculații, mituri și teorii conspiraționiste. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) încearcă să răspundă acestora printr-un clip lansat pe rețelele de socializare și platformele de streaming, scurtul mesaj al ministerului concentrându-se pe clarificarea și combaterea percepțiilor eronate legate de noul document de identitate. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Noua carte electronică de identitate: O poți cere oricând, indiferent de valabilitatea vechiului act, conform MAI
Persoanele interesate de obținerea noilor cărți de identitate electronice (CEI) pot solicita eliberarea acestora chiar dacă actul de identitate pe care îl dețin în prezent este încă valabil ceva timp, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Singura restricție este legată de disponibilitatea serviciului de eliberare a acestor documente în localitatea de domiciliu, din moment ce CEI e implementată treptat în țară. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Românii care stau în alte state UE vor putea obține cărți de identitate chiar dacă n-au domiciliu în România. Regimul actelor de identitate și de stare civilă, modificat oficial
Guvernul a publicat joi în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență care permite cetățenilor români cu domiciliul stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene (UE) să obțină o carte de identitate românească (nu doar una provizorie), care poate fi folosită ca document de călătorie în interiorul UE. În plus, s-a stabilit digitalizarea completă a proceselor legate de acte de stare civilă (naștere, căsătorie, deces etc.), astfel încât acestea să fie mai rapide și mai accesibile pentru cetățeni. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu
în
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Martie 2025 | 10 | 13353 | Timp de citire: 2 min.
UPDATE Procedura de amprentare pentru emiterea cărții electronice de identitate, oficială
18 Martie 2025 | 10 | 13353 | Timp de citire: 2 min.
În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, autoritățile au stabilit, printr-o hotărâre apărută recent, care sunt procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu
în
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Octombrie 2024 | 4008 | Timp de citire: 2 min.
Proiect de lege
Neprezentarea permisului de conducere nu va mai fi sancționată de polițiști, iar existența și valabilitatea acestuia se va verifica prin interogarea bazei de date a DGPCI
22 Octombrie 2024 | 4008 | Timp de citire: 2 min.
Șoferii care nu au asupra lor permisul de conducere nu vor mai risca sancționarea când sunt opriți de polițiști în trafic, potrivit unui proiect de lege pus în dezbaterea Parlamentului. Pentru a vedea dacă șoferii dețin un permis valabil, polițiștii vor verifica baza de date a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). Citește articolul









