Cartea electronică de identitate (CEI) și-a extins accesibilitatea, însă implementarea acesteia întâmpină dificultăți, cum ar fi solicitarea nejustificată de adeverințe de domiciliu de către autoritățile locale, deși informația este disponibilă digital. Chestorul de poliție Cătălin Giulescu ne-a clarificat faptul că aceste adeverințe ar trebui eliberate gratuit și fără termene de așteptare și îndeamnă cetățenii să raporteze neregulile. Autoritățile locale trebuie să achiziționeze cititoare de carduri și aplicații pentru a facilita folosirea CEI și a respecta drepturile cetățenilor. Citește articolul
Cartea Electronică de Identitate (CEI) reprezintă un document digital a cărui răspândire este în desfășurare și a cărui funcționalitate online depinde de un proces prealabil de activare. Acesta este inițiat exclusiv la ghișeele autorităților competente, sub îndrumarea unui funcționar. Activarea presupune stabilirea a două coduri PIN distincte, fiecare cu un rol specific în interacțiunea digitală pe care, odata devenit operațional, CEI o face posibilă. Citește articolul
În contextul în care, în spațiul public, circulă informații potrivit cărora, începând de luna viitoare, cei care nu declară adresa reală la care locuiesc ar urma să fie sancționați, în baza unei noi reglementări, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a făcut recent o serie de precizări și atrage atenția că nu este vorba despre noi prevederi, ci despre niște măsuri care se aplică de aproape doi ani. Citește articolul
În spațiul public au circulat diverse informații despre noua carte electronică de identitate (CEI), generând o serie de temeri, speculații, mituri și teorii conspiraționiste. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) încearcă să răspundă acestora printr-un clip lansat pe rețelele de socializare și platformele de streaming, scurtul mesaj al ministerului concentrându-se pe clarificarea și combaterea percepțiilor eronate legate de noul document de identitate. Citește articolul
Persoanele interesate de obținerea noilor cărți de identitate electronice (CEI) pot solicita eliberarea acestora chiar dacă actul de identitate pe care îl dețin în prezent este încă valabil ceva timp, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Singura restricție este legată de disponibilitatea serviciului de eliberare a acestor documente în localitatea de domiciliu, din moment ce CEI e implementată treptat în țară. Citește articolul
Guvernul a publicat joi în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență care permite cetățenilor români cu domiciliul stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene (UE) să obțină o carte de identitate românească (nu doar una provizorie), care poate fi folosită ca document de călătorie în interiorul UE. În plus, s-a stabilit digitalizarea completă a proceselor legate de acte de stare civilă (naștere, căsătorie, deces etc.), astfel încât acestea să fie mai rapide și mai accesibile pentru cetățeni. Citește articolul
Șoferii care nu au asupra lor permisul de conducere nu vor mai risca sancționarea când sunt opriți de polițiști în trafic, potrivit unui proiect de lege pus în dezbaterea Parlamentului. Pentru a vedea dacă șoferii dețin un permis valabil, polițiștii vor verifica baza de date a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). Citește articolul
Cerințe mai severe de dobândire a cetățeniei române, inclusiv pentru cei care puteau să o obțină ca descendenți ai unor foști cetățeni români, apariția cardului de cetățenie, instituirea dosarului electronic al solicitantului în materie de cetățenie și modificarea în sensul detalierii sau clarificării unor aspecte, inclusiv termene ce țin de procedura obținerii cetățeniei - acestea rezumă, în mare, multiplele modificări ce vor fi făcute în curând la Legea cetățeniei române, printr-un proiect de lege care mai trebuie doar promulgat și publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cetățenii ar putea fi anunțați, cu trei luni înainte, că le expiră cartea de identitate, pașaportul sau permisul de conducere, după cum este prevăzut într-un proiect de lege aflat la dezbaterea Senatului. De principiu, autoritățile competente vor transmite notificarea prin SMS sau e-mail. Citește articolul
Pe lângă modalitatea actuală de a obține menţiunea privind stabilirea reşedinţei, adică viza de flotant, respectiv la cerere, va fi introdusă și posibilitatea de a o obține automat, la mutarea într-o locuință închiriată, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Viza de flotant se va putea obține automat, în format electronic, doar în cazul contractelor de închiriere declarate la autorități. Citește articolul