Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire practica (adesea prea răspândită) de anulare, din oficiu, a codurilor de TVA de către organele fiscale. Această cauză are în vedere litigiul dintre societatea bulgară Cityland și administrația fiscală din Bulgaria ca urmare a anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA pe motivul unor încălcări repetate ale obligațiilor fiscale din partea Cityland. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a reglementat o procedură de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal în ceea ce privește înregistrarea persoanelor impozabile în scopuri de TVA, stabilind reguli clare pentru notificarea acestora, audierea și emiterea deciziilor de înregistrare. Deoarece procedura a fost modificată recent, reamintim astăzi principalele aspecte de reținut despre subiect. Citește articolul
Executivul nu este de acord ca organele fiscale care omit sau refuză scoaterea faptelor din cazierul fiscal, atunci când legislația prevede că acest lucru trebuie efectuat din oficiu, să riște amendarea. Proiectul de lege inițiat în acest sens are mai multe probleme și n-ar trebui să iasă din Parlament, potrivit sursei citate. Citește articolul
O companie nu scapă de toate obligațiile privind TVA doar pentru că organul fiscal i-a anulat din oficiu codul de TVA. Dacă se găsește într-o asemenea situație, contribuabilul este obligat în continuare, acolo unde este cazul, să colecteze, să declare (prin formularul 311) și să achite TVA. Venim cu clarificări în acest sens în condițiile în care la controalele Fiscului apar din când în când cazuri de contribuabili care nu-și îndeplinesc obligațiile după anularea codului de TVA. Citește articolul
Organele fiscale care omit sau refuză scoaterea faptelor din cazierul fiscal, atunci când legislația prevede că acest lucru trebuie efectuat din oficiu, ar putea risca amendarea cu până la 10.000 lei, conform unei noi propuneri legislative. Citește articolul
Legislația nu prevede actualmente dacă persoanele impozabile care au codul de TVA anulat trebuie să emită facturi cu TVA pentru operațiunile taxabile și, automat, dacă trebuie să le transmită în sistemul e-Factura, atrage atenția Camera Consultanților Fiscali (CCF) într-o adresă recentă către Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Chestiunea privind înființarea unui PFA în cazul în care ești deja asociat sau administrator al unui SRL cu datorii la stat nu apare, concret, trecută în legislație. Cu toate acestea, ținând cont de documentele care se cer la înființarea unui PFA, nu pare a fi nici un demers interzis. Redacția noastră a solicitat, în acest sens, o clarificare oficială din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), precum și din partea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), iar din răspunsul autorităților reiese că acest lucru ar fi posibil. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cazierul fiscal este o evidență referitoare la respectarea normelor privind disciplina fiscală, contabilă și financiară, de către contribuabili. Cu alte cuvinte, e vorba de un mijloc de informare relevant pentru aspecte precum cele menționate anterior. Citește articolul