Au existat așteptări mari ca decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cazul Arcomet să furnizeze clarificări asupra interacțiunilor dintre TVA și prețurile de transfer (TP), un subiect care a devenit tot mai important în ultimii ani. Așteptările nu au fost însă îndeplinite de decizia CJUE și de situația de fapt incompletă pe care aceasta s-a bazat. Aceeași concluzie este valabilă și în ceea ce privește aspectele legate de deductibilitatea TVA care au fost analizate în acest caz. Citește articolul
În mod normal, anul fiscal 2019 ar trebui să se prescrie la 1 iulie 2025. Însă, din cauza măsurilor luate de Guvern în primul an al pandemiei de coronavirus, prescripția intervine abia la finalul anului 2025, conform specialiștilor. Însă este bine de precizat că în prima parte din 2025 s-a prescris și anul 2018. Citește articolul
În mod normal, anul fiscal 2018 ar fi trebuit să se prescrie la 1 iulie 2024. Însă, din cauza măsurilor luate de Guvern în primul an al pandemiei de coronavirus, prescripția intervine abia în primăvara anului 2025, conform specialiștilor. În 2024 s-a prescris numai anul fiscal 2017, iar în 2025 se mai prescrie și anul 2019. Citește articolul
Decizia emisă de autoritățile fiscale în etapa de contestare administrativă a unei impuneri de TVA poate fi anulată în situația în care contribuabilului i s-a încălcat dreptul la apărare, stabilește o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Totuși, anularea deciziei poate să intervină numai dacă, în lipsa încălcării respective, rezultatul procedurii putea fi altul. Citește articolul
În mod normal, anul fiscal 2017 ar fi trebuit să se prescrie la 1 iulie 2023. Însă, din cauza măsurilor luate de Guvern în primul an al pandemiei de coronavirus, prescripția intervine abia în primăvara anului 2024, conform specialiștilor. În 2023 s-a prescris numai anul fiscal 2016. Citește articolul
În mod normal, anul fiscal 2016 ar fi trebuit să se prescrie la 1 iulie 2022. Însă, din cauza pandemiei de coronavirus și a măsurilor luate de Guvern, prescripția intervine abia în primăvara anului 2023, conform specialiștilor. Citește articolul
Prescripția dreptului de a stabili obligații fiscale a fost un subiect „fierbinte” în cadrul disputelor dintre contribuabili și autoritățile fiscale, legate de stabilirea datei de la care începe să curgă termenul de prescripție fiscală de 5 ani. Dacă acest aspect a fost clarificat începând cu anul 2016, prin prevederile Noului Cod (Legea 227/2015 privind Codul fiscal), Vechiul Cod (Ordonanța Guvernului 92/2003) a continuat să genereze confuzie pȃnă în anul 2020, când ICCJ a decis cu privire la modul de stabilire a prescripției fiscale. Astfel, datorită schimbărilor survenite, se pune problema identificării și stabilirii corecte a perioadei prescrise, luând în considerare atât modificările legislative, decizia ICCJ, precum și măsurile aplicate de autorități pe perioada stării de urgență generată de pandemia COVID-19.
Citește articolulDacă Fiscul are tendința să tergiverseze soluționarea contestațiilor fiscale, acest comportament nu este o problemă de constituționalitate, a reținut Curtea Constituțională a României (CCR) printr-o decizie publicată joi în Monitorul Oficial. Orice contribuabil are posibilitatea de a contesta actele administrativ-fiscale emise de autoritățile fiscale, conform legislației. Totuși, în cazul în care contestația nu este soluționată în termen de șase luni, contribuabilul se poate adresa direct unei instanțe judecătorești pentru a cere anularea actului administrativ-fiscal. Citește articolul
O firmă nerezidentă în România a reușit să obțină în instanță, după mai bine de 13 ani, o rambursare de TVA, după ce aceasta fusese refuzată inițial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe motive pur procedurale. Mai precis, solicitarea inițială a fost respinsă, iar contestația ulterioară a primit, de asemenea, un răspuns negativ, ANAF folosindu-se în cazul din urmă de lipsa șampilei de pe contestație. Citește articolul
Deși în mod normal anul fiscal 2015 trebuia să se prescrie la 1 ianuarie 2021, acest lucru se va întâmpla abia la 11 septembrie 2021, conform specialiștilor de la Radu și Asociații, casă de avocatură asociată EY România. Asta pentru că o ordonanță dată de Guvern anul trecut a suspendat, pentru 254 de zile, termenele de prescripție în care Fiscul putea stabili creanțe fiscale și putea cere executarea silită. Citește articolul