Avocatnet.ro iti prezinta LIVE TEXT cele mai importante subiecte dezbatute in cadrul conferintei TaxLax-efecte si consecinte ale noilor modificari fiscale.
Gabriel Sincu, Mazars: De ce este nevoie de o strategie fiscala?
„Acum, mai mult ca niciodata, se vede lipsa unei viziuni pe termen mediu si lung in Ministerul Finantelor. Platim tribut politicilor fiscale incoerente si contradictorii din ultimii 10 ani. Acum in ceasul al doisprezecelea se mai poate face ceva?”
-neavand o strategie fiscala, survin atatea modificari in legislatie, astfel incat suntem fortati sa ne luptam cu ele de pe o zi pe alta
-Codul Fiscal incepand din 2004 si pana in prezent a suferit nu mai putin de 47 de modificari( legi, OUG) niciuna din ele cu respectarea regulii de "cu 6 luni inainte"
-din aceste 47 de modificari, 26 au fost facute pana la 1 oct 2008, iar din oct 2008 pana astazi avem 21 de modificari
-existenta unei strategii, a unui plan B, poate ca ne-ar fi ajutat sa mergem pe o directie clara, care sa nu ne mai lase sa mergem dintr-o extrema in alta
-asteptam cu interes si suntem dispusi sa dam o mana de ajutor daca mi se cere parerea in punerea pe picioare a unei adevarate strategii fiscale in Romania
Emilian Duca, BDO:
- contributiile sociale sufera modificari succesive si ne aflam in situatia intrarii in vigoare a legii pensiilor care intra in contradictie cu OUG nr 82/2010
-daca nu exiata o urmarire atenta a acestor modificari ne putem afla un situatia din luna august, cand nu stiam unde ne aflam
-a sustine ca nu exista o strategie a Fiscului este putin gresit din cauza faptului ca avem un plan de masuri agreat cu FMI si care a fost transcris pas cu pas in legislatie
-strategia fiscala a statului roman in momentul de fata este de a colecta bani
Florin Gherghel, Noerr Tax
-legat de anularea impozitului minim nu stiu cat de benefica a fost introducerea acestui impozit pentru Romania, avand in vedere ca incasarile din acest impozit au fost puse in contrapartida cu inchiderea a zeci de mii de firme
-este o axioma ca in vremuri de criza nu se cresc taxele
-nu cred ca cei care vor sa faca evaziune fiscala vor fi impiedicati de infiintarea Registrului Operatorilor Intracomunitari
-nu cred ca toate aceste masuri adoptate de Guvern pot preveni evaziunea fiscala
-sarcina fiscala cade toti pe agentii economici cinstiti
Dragos Doros, MFP
-Fiscul a luat masuri pentru a colecta mai multi bani si a corecta unele exceptii prezente in Codul Fiscal
-modificarile de CF au avut mai multe implicatii - impozitul minim a fost legat de constrangerile crizei economice si nevoia de a aduce o uniformitate in mediul economic
- impozitul minim s-a vrut a fi un element de reglare concurentiala pentru firmele care nu respectatu legea si nu declarau cifre de afaceri corecte
-faptul ca in vremuri de criza se desfiinteaza un numar de firme este un lucru normal
-e foarte greu de spus care este ponderea impozitului minim in acest context
-dintre firmele cu activitate mica, o foarte mare parte avea o media a angajatilor subunitara
-impozitul minim este o sarcina minima
-motivatia abrogarii impozitului minim: stimularea mediului de afaceri
-eu nu pot fi de acord ca impozitul minim este o eroare
Mariana Vizoli, MFP
- au existat alte state membre care dupa implemenarea aquis-ului comunitar au adus peste 100 de modificari Codului Fiscal
-nu s-a gasit inca mecanismul perfect de impozitare indirecta
-in ce priveste cota de TVA nu as putea sa fac comentarii, banuiesc ca a fost masura luata din cauza crizei economice, pentru reglarea bugetului de stat
-in ce priveste ROI, nu cred ca este cea mai fericita metoda pe care am putut noi sa o gasim: sa solicitam acel cazier judiciar pentru asociati si administratori
-s-a dorit ca acest ROI sa elimine pe cat se poate acele companii care au savarsit infractiuni in domeniul achizitiilor intracomunitare
-luati acest ROI ca o baza legala care poate fi imbunatatita
-am trimis o circulara in care se mentioneza ca toti cei care au facut operatiuni intracomunitare fara sa fie inrrgsitrati in ROI singura sanctiune este cea din Codul de procedura fiscala ( amenda )
Andreea Paul Vass, consiliera primului-ministru
-Romania este inconjurata de tari care au cota unica mai mica decat cea aplicata la noi
-Ungaria: cota unica de 16% pt persoanele fizice si si 10% pentru persoanele juridice
-cota unica a plusat dinamica economica, inclusiv colec tarea veniturilor la buget
-un aspect pe care doresc sa il subliniez: sustinatorii cotei progresive uita un aspect absolut esential:prima transa de venituri depaseste de 12 ori adeseori nivelul salariului mediu brut din Romania
-niciuna din tarile care au adoptat cota unica nu au renuntat la ea nici chiar ion c ondtiile de criza economica, ba mai mult tendinta este de diminuare a cotei
-am ramas cu o exceptie a cotei unica la jocuri de noroc, baruri etc, iar la venituri pe pers fizice avem 6 exceptii: venituri din agricultura, imobiliare, mosteniri, jocuri de noroc etc
-impozitul minim a avut avantaje si dezavantaje
-impact real: intr-adevar au disparut de pe piata romaneasca peste 230.000 firme din care 82% au inregistrat pierderi, nu au depus niciodata bilanturi sau au inregistrat pierderi: firme capusa
Comentarii articol (0)