Decizia de a amana anularea restrictiilor pentru accesul cu lichide in avioane a creat disensiuni in randul eurodeputatilor, se arata intr-un document de presa al Parlamentului European. Inca din 2007, legislativul European a solicitat Comisiei modificarea acestui regim restrictiv, urmand ca, abia in 2013, sa fie finalizata introducerea aparaturii necesare scanarii recipientelor.
Newsletter avocatnet.ro: „Viitorul digital" și „10 de azi" Primești gratuit suplimentul de weekend despre impactul tehnologiei și cum să folosești AI, plus sinteza „10 de Azi" (L-V) cu cele mai importante știri și noutăți legislative. Rămâi informat, zi de zi și weekend de weekend!
Brian Simpson (Regatul Unit) de la Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European crede ca aceasta poate duce la crearea a 27 de sisteme diferite de securitate in aeroporturile europene. Conservatorii si socialistii cred ca o anulare partiala ar duce in eroare pasagerii si ar scadea nivelul de securitate.
PE precizeaza ca interzicerea lichidelor in avioane a fost introdusa in 2006, dupa descoperirea unui atac terorist in care se planuia prepararea de substante explozibile lichide in timpul zborului. Ca urmare a acestui fapt, europenilor le este permis acum accesul in avion numai cu recipiente de 100 ml de lichid in bagajul de mana.
Parlamentul a solicitat Comisiei modificarea restrictiilor prima data in 2007, fara compromiterea sigurantei pasagerilor. La inceput se vorbea despre ridicarea restrictiilor in 2010, dar aceasta data a fost amanata apoi pentru 2013.
Incepand cu 29 aprilie 2011, statelor membre li se permite ridicarea partiala a restrictiilor, insa, potrivit Comisiei, acestea nu au profitat de aceasta libertate, argumentand ca ar duce in eroare pasagerii.
Termenul limita stabilit pentru 2013 este realist, in opinia Comisiei. Pana la aceasta data, aparatura de scanare necesara ar trebui sa fie disponibila in toate aeroporturile.
Brian Simpson (Regatul Unit) de la Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European si presedintele comisie pentru transport si turism este dezamagit de aceasta decizie si pune reactia Comisiei pe seama refuzului unor state membre influente de a anula restrictiile. „In urma acestei decizii, baietii buni au fost penalizati, iar baietii rai au reusit sa scape basma curata”, spune eurodeputatul. Brian Simpson se arata ingrijorat de faptul ca termenul limita din 2013 nu va fi respectat.
„Toata problema nu tine se securitate ci de costuri. Daca ar fi fost o problema de securitate, de ce au existat atunci state membre care au primit cu bratele deschise oportunitatea de a anula restrictiile? Intreg procesul a fost dominat de marile aeroporturi care nu sunt dispuse sa achizitioneze echipamentul necesar si folosesc riscurile de securitate drept pretext”, considera eurodeputatul.
Peter van Dalen (Olanda) de la Conservatorii si Reformistii Europeni, vicepresedinte al aceleiasi comisii, este de parere ca UE ar trebui sa astepte pana cand echipamentul necesar va fi disponibil.
„In Europa inca ne mai confruntam cu amenintarile teroriste, mai ales acum dupa uciderea lui Osama bin Laden”, spune acesta.
Dieter-Lebrecht (Gremania) de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat) este de acord cu aceste declaratii si mai adauga faptul ca o ridicare partiala a restrictiilor ar incurca pasagerii, care ar trebui sa se familiarizeze cu un set nou de reguli.
„ Decizia Comisie se traduce prin mai multa siguranta si mai putina confuzie si birocratie pentru pasageri”, adauga deputatul european.
Comisia pentru transport si turism va discuta aceasta problema in urmatoarele saptamani.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Noul AI Act generează confuzie în mediul de afaceri, companiile neștiind exact dacă și cum li se aplică aceste reglementări. Multe firme utilizează deja sisteme AI (chiar și fără să realizeze) și se expun riscurilor legale semnificative, cu amenzi care pot ajunge până la 35 milioane EUR sau 7% din cifra de afaceri globală, pe lângă potențialele daune reputaționale.
La curs, alături de Alin Popescu, fondator avocatnet.ro
și specialist cu peste 25 de ani de experiență în consultanță și antreprenoriat tehnologic, veți învăța să identificați sistemele AI utilizate în companie, să evaluați riscurile, să implementați măsuri de conformitate și să transformați obligațiile legislative într-un program structurat în 20 de pași.
Comentarii articol (0)