Astfel, cei sase operatori de telefonie mobila identificati cu putere semnificativa pe piata – Cosmote, Orange, RCS&RDS, Romtelecom, Telemobil si Vodafone – vor practica, incepand cu 1 martie 2012, un tarif maxim pentru serviciile de terminare a apelurilor in retele de telefonie mobila (care sunt platite intre operatori pentru apelurile in afara retelei) de 4,05 eurocenti pe minut.
A doua etapa de reducere a tarifelor de terminare a apelurilor in retelele de telefonie mobila va avea loc la 1 septembrie 2012, data de la care se va practica un tarif maxim de 3,07 eurocenti/minut.
“Tarifele maxime pentru interconectare in vederea terminarii apelurilor practicate de cei 51 de operatori de telefonie fixa identificati ca avand putere semnificativa pe piata vor scadea in prima etapa la 0,82 eurocenti/minut de la 1 martie 2012, urmand ca de la 1 iulie 2012 sa scada la 0,67 eurocenti/minut. Tarifele de interconectare practicate de furnizorii de telefonie fixa nu mai sunt diferentiate in functie de intervale orare”, se arata in comunicatul de presa al ANCOM.
Tarifele de terminare a apelurilor sunt reglementate de autoritatile nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, fiind percepute de proprietarul unei retele pentru apelurile efectuate in reteaua sa. Aceste tarife nu reprezinta costurile pietei, insa se regasesc in tarifele platite de consumatori.
Totodata, celelalte remedii stabilite atat pe piata terminarii apelurilor la puncte fixe, cat si pe piata terminarii apelurilor la puncte mobile raman neschimbate fata de situatia actuala. Acestea, conform ANCOM, sunt: obligatia de transparenta, obligatia de a permite accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate, obligatia de nediscriminare si obligatia de control al tarifelor (inclusiv mentinerea simetriei tarifelor de terminare).
Autoritatea precizeaza ca tarifele care urmeaza sa se aplice au fost stabilite pe baza unor analize comparative cu nivelurile tarifelor de terminare din alte state europene. In acelasi timp, ANCOM va impune noi reduceri ale tarifelor de interconectare ca urmare a dezvoltarii unor modele similare pentru modelarea costurilor operatorilor din Romania, proces care a fost deja demarat de ANCOM, urmand a fi finalizat, cel mai probabil, la sfarsitul anului 2012.
Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului in reteaua caruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori in reteaua acestuia din urma. Acest pret se regaseste in tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul. Practicarea unor tarife de terminare excesive in raport cu costurile poate prejudicia concurenta in intreaga piata de telefonie, pentru ca reprezinta un instrument prin care operatorii cu un numar mare de abonati pot impiedica dezvoltarea operatorilor mai mici.
Potrivit datelor raportate de furnizori, piata de comunicatii electronice a inregistrat in prima jumatate a anului 2011 valoarea de 1,7 miliarde euro (7,3 miliarde lei). Veniturile obtinute din servicii de terminare a apelurilor de voce de catre operatorii de telefonie mobila din Romania in aceasta perioada au atins suma de 0,2 miliarde euro (0,85 miliarde lei), reprezentand 11,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice, in timp ce operatorii de telefonie fixa au obtinut 0,05 miliarde euro (0,2 miliarde lei) din serviciile de terminare a apelurilor de voce, reprezentand 2,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice.
ACCES GRATUIT
Ioana Vlad
| Timp de citire: 2 min.
Convorbiri telefonice mai ieftine in afara retelei, din acest an. Care sunt noile tarife?
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
| Timp de citire: 2 min.
Tarifele pentru convorbirile telefonice in afara retelei vor scadea cu aproximativ 30% de la inceputul anului urmator, informeaza un comunicat de presa al Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)