Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Procedura de corectare a erorilor din situațiile financiare și raportările contabile anuale a fost modificată încă o dată vineri, odată cu publicarea unui act în Monitorul Oficial. Concret, de-acum este permisă și îndreptarea greșelilor determinate de programele informatice utilizate. De altfel, procedura de corectare a erorilor cuprinse în documentele transmise de operatorii economici și entitățile fără scop patrimonial a cunoscut mai multe modificări în ultimele luni, fiind extins inclusiv termenul pentru depunerea situațiilor financiare sau raportărilor contabile corectate. Citește articolul
Auditul statutar, adică un audit al situațiilor financiare anuale individuale sau al situațiilor financiare anuale consolidate efectuat în conformitate cu standardele internaționale de audit, va fi reglementat diferit în legislația națională începând de mâine, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ în acest sens. Concret, calitatea de auditor financiar va desemna de-acum persoanele fizice autorizate să efectueze activitatea de audit financiar, inclusiv activitatea de audit statutar. Citește articolul
Lista atribuţiilor experţilor contabili va fi extinsă de mâine, atunci când va intra în vigoare un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. În plus, documentul stabileşte că atât experţii contabili, cât şi contabilii autorizaţi se vor putea constitui în societăţi de contabilitate, în loc de societăţi comerciale, aşa cum prevedea legislaţia până acum. Citește articolul
Extinderea serviciilor prestate de contractori independenți este plină de riscuri juridice și fiscale pentru lucrătorii care se consideră independenți. Este timpul ca întregul cadru legal ce reglementează acest model de afaceri să aducă egalitatea în drepturi cu lucrătorii cu contracte de muncă „permanente". Citește articolul
În ultimii ani, România a reprezentat și reprezintă în continuare un mediu foarte bun pentru dezvoltarea industriei IT, tot mai multe companii străine mutând activitatea din domeniul IT (activități de programare, producție soft-uri etc.) în România. Citește articolul
Aplicația care permite generarea raportărilor contabile la 30 iunie 2017 a fost actualizată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în condițiile în care termenul până la care contribuabilii care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri de peste 220.000 de lei trebuie să depună raportările contabile pentru primul semestru al anului se apropie. Citește articolul
Atunci când o companie devine plătitoare de TVA, apar mai multe implicații fiscale, printre care și posibilitatea de a deduce TVA-ul aferent bunurilor aflate în stoc, dar și TVA-ul aferent mijloacelor fixe achiziționate. Citește articolul
Astăzi este termenul-limită pentru depunerea a patru formulare, printre care se numără declarația 010 de înregistrare ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru firmele care au depășit plafonul legal de scutire în luna iunie 2017. Totodată, prin acest formular se declară mai nou și datele persoanelor ce țin contabilitatea firmelor. În afară de 010, contribuabilii mai trebuie să transmită până diseară formularele 020, 070 și 087. Citește articolul
Potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), contribuabilii sunt obligați să depună luna aceasta mai multe formulare la Fisc, dar și să achite anumite taxe. Printre altele, până pe 25 iulie microîntreprinderile trebuie să declare și să achite impozitul pe venit aferent trimestrului II din an, în timp ce plătitorii de impozit pe profit care au ales să aplice sistemul de declarare și plată a impozitului anual trebuie să efectueze plata aferentă perioadei aprilie-iunie 2017. În plus, și firmele vizate de aplicarea impozitului specific, adică cele din domeniul cazării și alimentației publice, trebuie să declare și să achite forfetarul aferent primelor șase luni ale anului în curs. Citește articolul
Un act normativ în vigoare din septembrie 2016 obliga firmele din România să-şi organizeze evidenţa obligaţiilor de plată şi a datoriilor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor. Mai precis, exista obligaţia transmiterii online a unei situaţii cuprinzând datoriile mai vechi de 30 de zile, însă situația s-a schimbat de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, evidența datoriilor trebuie ținută doar de persoanele juridice cu capital de stat, ceea ce înseamnă că societățile private sunt scutite de la aplicarea prevederilor. Citește articolul