Firmele trebuie să depună până la finalul lunii mai 2017 situațiile financiare pentru anul trecut, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP), iar reglementările în vigoare fac referire și la semnăturile ce trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, în documentele transmise instituției. De altfel, nerespectarea prevederilor legate de întocmirea și semnarea bilanțurilor constituie contravenție și poate fi sancționată cu amenzi de până la 3.000 de lei. Citește articolul
Conform calendarului fiscal pus la dispoziția contribuabililor de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), azi este termenul-limită pentru depunerea a patru formulare, printre care și declarația 010 de înregistrare ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru firmele care au depășit plafonul legal de scutire în luna martie. În același timp, tot până diseară trebuie efectuate și două plăți. Citește articolul
Firmele pot corecta erorile din situațiile financiare anuale depuse printr-o nouă procedură, care a intrat vineri în vigoare. Printre altele, noile reguli oferă companiilor câteva luni în plus în care să remedieze greșelile apărute la întocmirea bilanțurilor pentru 2016. În același timp, însă, nu toate erorile vor putea fi corectate, ci doar unele precizate în noua procedură aplicabilă. Citește articolul
Procedura de corectare a erorilor cuprinse în situațiile financiare anuale și raportările contabile anuale depuse de operatorii economici și entitățile fără scop patrimonial a fost modificată astăzi, prin publicarea unui act normativ în Monitorul Oficial. Astfel, pentru anumite erori cuprinse în aceste documente nu mai există acum un termen-limită de corectare, în timp ce alte informații transmise greșit în documentele amintite pot fi corectate în mai mult timp decât până acum. În plus, a fost extins și termenul pentru depunerea situațiilor financiare sau raportărilor contabile corectate. Citește articolul
Conform normelor în vigoare, situațiile financiare anuale ale anumitor entități sunt supuse auditului, în timp ce alte firme au numai obligația de a-și verifica informațiile din documentele respective cu ajutorul cenzorilor. În aceste condiții, vă spunem astăzi care sunt criteriile în funcție de care apare obligația auditării. Citește articolul
Potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), contribuabilii sunt obligați să depună luna aceasta mai multe formulare la Fisc, dar și să achite anumite taxe. Printre altele, până spre finalul lunii microîntreprinderile trebuie să declare și să achite impozitul pe venit aferent trimestrului I din an, în timp ce plătitorii de impozit pe profit care au ales să aplice sistemul de declarare și plată a impozitului anual trebuie să efectueze plata aferentă primelor trei luni din 2017. Citește articolul
Dacă au obținut în 2016 venituri în afara României, cetățenii sunt obligați să le declare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru impozitare, până în a doua parte a lunii mai 2017, potrivit legislației în vigoare. Atunci când vine vorba de românii salariați în străinătate, obligația de raportare nu se aplică, însă există totuși unele excepții. Citește articolul
Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate au cunoscut mai multe modificări la final de ianuarie, odată cu publicarea unui act normativ în Monitorul Oficial. Astfel, la întocmirea bilanțurilor, contribuabilii trebuie să țină cont de câteva aspecte specifice. Citește articolul
Până cel târziu pe 30 mai 2017, firmele sunt obligate să depună situațiile financiare anuale pentru 2016, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP). În funcție de anumite criterii, legislația din prezent oferă anumitor entități posibilitatea de a întocmi bilanțuri simplificate. Citește articolul
Companiile românești trebuie să fie atente la regulile de impozitare atunci când achiziționează software (inclusiv pentru instalarea, implementarea, stocarea si personalizarea lui), astfel că regimul fiscal aplicabil acestor achiziții depinde de existența certificatului de rezidență fiscală al furnizorului. Dacă firma românească deține acest document, achiziția nu constituie redevență și nu se va plăti impozit pentru veniturile nerezidenților. Citește articolul