Contabil și fiscal
ACCES PREMIUM
Alina Demeter, Consultant în management financiar
22 Septembrie 2017 | 2246 | Timp de citire: 2 min.
Instrumentul care sprijină managerii în analiza scenariilor de business
22 Septembrie 2017 | 2246 | Timp de citire: 2 min.
Managerii din orice firmă sunt puși constant în fața unor scenarii diverse de business pe care trebuie să le analizeze rapid și să aleagă opțiunea potrivită. Luarea unor astfel de decizii este o sarcină dificilă, deoarece trebuie analizate diverse opțiuni posibile cu costurile și beneficiile aferente. Astfel, se va realiza o analiză financiară, însă doar anumite informații financiare sunt relevante în alegerea scenariului potrivit. În acest articol explic cum se realizează analiza diferențială, instrumentul managerilor în analiza scenariilor de business. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Split TVA, exemplu explicat: Achizițiile cu numerar și vânzările ulterioare cu încasare în numerar
Operațiunile în care plata achiziției și plata primită în urma vânzării ulterioare se desfășoară prin numerar este a treia categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA și ale cărei implicații le prezentăm astăzi pe larg. Sistemul de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) presupune folosirea, de la 1 ianuarie 2018, a unui cont special numai pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. În perioada octombrie - decembrie 2017, sistemul va fi opțional. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Split TVA, exemplu explicat: Achiziții cu plata prin virament și vânzări cu încasare prin numerar sau card
Operațiunile în care plata achiziției se face prin virament bancar, iar plata primită în urma vânzării ulterioare se face prin numerar și/sau card bancar este o altă categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA (a doua pe care o prezentăm). Pentru a veni în ajutorul companiilor, astăzi explicăm în detaliu cum se vor desfășura aceste operațiuni în lumina sistemului split TVA și ce complicații ar putea apărea. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Refacturările: Aspectele de care să ții cont pentru a evita greșelile
Operaţiunile de refacturare pot pune în dificultate societăţile în ceea ce privește regimul de TVA aplicabil fiecărui caz specific. În funcţie de fluxul de tranzacţionare, anumite refacturări reprezintă operaţiuni la care se aplică TVA, iar altele reprezintă operaţiuni scutite de TVA. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Split TVA: Facturile emise de firme se modifică sau nu odată cu implementarea sistemului?
În contextul în care implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va presupune deschiderea unui cont dedicat TVA de către toate firmele înregistrate în scopuri de TVA, am stat de vorbă cu câțiva specialiaști pentru a afla dacă aceste detalii vor trebui să se regăsească și pe facturile emise odată cu aplicarea noului mecanism. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Split TVA: Cele două situații ce pot apărea după înființarea contului de TVA și cum le gestionezi
Aplicarea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, sau split TVA, va aduce contribuabililor înregistrați în scopuri de TVA cel puțin un cont dedicat încasării și plății acestei taxe. Astfel, imediat după deschiderea conturilor de TVA, fie la Trezorerie, fie la Trezorerie și la bancă, sunt posibile câteva scenarii, așa cum vom arăta mai jos. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2017 | 1 | 1380 | Timp de citire: 2 min.
Split TVA: Implementarea tehnică a sistemului va necesita multă muncă și bani
19 Septembrie 2017 | 1 | 1380 | Timp de citire: 2 min.
Introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va implica muncă suplimentară pentru implementarea tehnică, sunt de părere specialiștii. Astfel, lucrurile se vor complica semnificativ pentru firmele ce aplică mai multe cote de TVA sau pentru cele care lucrează mai ales cu numerar, de exemplu. Totodată, aplicarea split TVA va crește nevoia de investiții în afaceri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Split TVA, exemplu explicat: Achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar
Operațiunile în care plata achiziției unui bun și vânzarea ulterioară a acestuia se desfășoară prin virament bancar este una dintre cele trei categorii de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA. Din acest motiv, astăzi explicăm pe larg cum se vor desfășura achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Din 2018, vei putea modifica online sistemul de impozitare al afacerii tale, printr-un nou formular
Potrivit legislației, modificarea sistemului de impozitare se face prin schimbarea vectorului fiscal, respectiv prin depunerea formularului 010, în cazul firmelor. Din 2018, o astfel de mențiune va putea fi făcută online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Concret, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a introdus o nouă declarație, formular 700, prin care firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea modifica electronic obligațiile fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal, cu excepția cererii de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Septembrie 2017 | 1 | 1453 | Timp de citire: 2 min.
Split TVA ar putea aduce cel puțin o dublare a costurilor firmelor cu comisioanele bancare
15 Septembrie 2017 | 1 | 1453 | Timp de citire: 2 min.
Dificultățile estimate de specialiști privind folosirea conturilor de TVA deschise automat de Trezorerie, în vederea aplicării sistemului split TVA, ar putea face firmele să apeleze mai degrabă la bănci pentru conturi de TVA. În acest context, o companie s-ar putea confrunta cel puțin cu o dublare a costurilor cu comisioanele bancare, din moment ce se va dubla numărul de plăți. Totodată, ar putea interveni comisioane de administrare, costuri cu noi salariați (pentru a gestiona volumul de muncă) sau chiar costuri curente suplimentare. Citește articolul










