avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Resurse umane

Resurse umane

ACCES PREMIUM

Reminder Pregătirea pentru GDPR, pasul trei: Verifică temeiul legal pentru prelucrarea datelor salariaților

Schoenherr și Asociații în Resurse umane
11 Aprilie 2018 | 0 | 7443 | Timp de citire: 2 min.

După ce urmează primii doi pași ai pregătirii pentru aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), ce se va aplica din mai 2018 și firmelor autohtone, angajatorii ar trebui să verifice temeiul legal pentru prelucrările de date personale pe care le fac. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Pregătirea angajatorilor pentru GDPR, primul pas: Analizează ce date personale ale salariaților folosești zilnic

Schoenherr și Asociații în Resurse umane
10 Aprilie 2018 | 0 | 27352 | Timp de citire: 1 min.

Toți angajatorii din România procesează datele personale ale propriilor salariați. Însă nu toți știu însă că asta înseamnă că Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), ce va intra în vigoare în mai 2018, li se va aplica în mod direct. Dacă nu vor ține cont de noile reguli, angajatorii se vor expune riscului unor amenzi enorme. Din acest motiv, îți prezentăm zilnic pașii de urmat pentru a te pregăti de aplicarea GDPR. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Gestionarea stresului la serviciu în opt etape: Cum se poate pregăti un angajator și ce măsuri poate lua

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Aprilie 2018 | 3 | 4621 | Timp de citire: 2 min.

După ce am prezentat principalele cauze și efecte pe care le are stresul la serviciu, astăzi explicăm ce poate face un angajator pentru a preveni și a combate stresul în rândul salariaților săi. De la informare și până la implementarea unui plan concret de acțiune, angajatorii au mai multe etape esențiale de parcurs, conform informațiilor furnizate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce ar putea fi reticenți angajatorii cu implementarea telemuncii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2018 | 1 | 2886 | Timp de citire: 3 min.

Telemunca, nouă formă de organizare a muncii, de azi în vigoare, va presupune ca, prin comun acord și în baza unui contract, telesalariatul să lucreze voluntar și din altă parte decât de la biroul angajatorului, măcar o zi pe lună, folosind tehnologia. Legea telemuncii nu este o reglementare uriașă, dar, în puținele prevederi pe care le cuprinde, ar putea să-i sperie, în primă fază, pe unii angajatori, potrivit unui specialist. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Transferul contribuțiilor: Inspectorii muncii vin să verifice dacă ai majorat salariile, iar amenzile pot ajunge până la 8.000 de lei

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2018 | 7 | 16162 | Timp de citire: 2 min.

Din luna aprilie, inspectorii muncii vin în control la angajatori pentru a vedea dacă au majorat salariile brute pentru a acoperi transferul contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) și dacă au raportat schimbările în Revisal, conform unui comunicat de presă recent al Inspecției Muncii (IM). Cei care au ratat termenul de transmitere în Revisal a modificărilor riscă amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Telemunca, în vigoare de azi: Salariații care lucrează de acasă pot fi vizitați de autorități și de angajator

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2018 | 1 | 7448 | Timp de citire: 2 min.

Legea telemuncii intră azi în vigoare și prevede că activitatea de telemuncă poate fi verificată de autoritățile abilitate. Chiar reprezentanți sindicali ori ai salariaților pot să facă astfel de vizite, dar nici în cazul inspectorilor, nici în al reprezentanților menționați, accesul în locuință nu e permis fără notificare prealabilă și fără voia telesalariatului. Cât despre vizitele angajatorului, înțelegerea dintre cei doi trebuie să acopere și acest aspect. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE DPO-ul poate ocupa, concomitent, și altă funcție la firmă, dar trebuie evitate conflictele de interese

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2018 | 5 | 37675 | Timp de citire: 3 min.

Responsabilul cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt), de care vor avea nevoie companiile ce se ocupă în principal cu prelucrarea datelor personale, va putea să ocupe, în același timp, și altă funcție. Practic, DPO-ului nu-i va fi interzis să îndeplinească alte sarcini și atribuții în afară de cele specifice funcției sale, dar firmele vor trebui să se asigure că nu apar conflicte de interese. Obligația numirii DPO-ului este prevăzută de un act normativ european care se va aplica din primăvară și României, în mod direct. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum va putea evalua angajatorul activitatea la firmă a responsabilului cu protecția datelor

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Aprilie 2018 | 5 | 19254 | Timp de citire: 1 min.

Chiar dacă responsabilul cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO) se va bucura de un grad ridicat de independență și va răspunde doar în fața conducerii unei firme, acesta va putea fi evaluat ca oricare alt salariat. Totodată, evaluarea va putea fi făcută și prin prisma verificărilor făcute de persoane din exteriorul companiei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contract de telemuncă: Ce va conține în plus față de un contract obișnuit de muncă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Aprilie 2018 | 1 | 13750 | Timp de citire: 2 min.

Vor exista zece elemente obligatorii pentru contractele de muncă încheiate cu telesalariați, potrivit legii care va introduce, de mâine regimul telemuncii în România. Regulile de încheiere și modificare ale unui contract de muncă nu se vor schimba, sursa de inspirație legislativă fiind tot Codul muncii, dar omiterea uneia dintre acele zece clauze specifice telemuncii va putea să-i aducă angajatorului amenzi de mii de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nota de lichidare: Senatorii au ales un termen problematic pentru eliberarea obligatorie a documentului

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Aprilie 2018 | 0 | 9481 | Timp de citire: 2 min.

Recent, senatorii au adoptat un proiect de act normativ ce prevede că angajatorii vor fi obligați să elibereze, cu trei zile înainte de încetarea unui contract individual de muncă, o notă de lichidare. Totuși, Accace atrage atenția că acest termen este neinspirat și că n-ar face altceva decât să aducă probleme angajatorilor. Citește articolul