Departament: Achiziții (Procurement)
Facturi mai mici la intretinere si energie odata cu implementarea Directivei Europene privind Eficienta Energetica
Se ocupă de achiziționarea de servicii și echipamente necesare pentru îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor (ex: renovări, contoare individuale) și gestionarea contractelor cu furnizorii acestora.
Reducerea facturilor la energie si intretinere, incurajarea controlului consumului individual, facturi detaliate, consiliere in materie energetica, noi locuri de munca sunt principalele schimbari pe termen scurt si mediu anticipate de catre furnizorul de servicii energetice ista Rom?nia, ca urmare a implementarii Directivei Europene 2012/27/UE privind Eficienta Energetica, care intra in vigoare in 4 decembrie. Romania si celelalte state membre au la dispozitie 18 luni pentru a transpune in legislatie nationala prevederile acestei directive. Citește articolul
Bostina si Asociatii obtine in instanta anularea unei corectii pe fonduri UE de peste 11 milioane de lei
Este esențial pentru a înțelege riscurile legate de procedurile de achiziții publice și cum pot fi contestate deciziile care impun corecții financiare din cauza unor presupuse nereguli.
Bostina si Asociatii a obtinut in instanta anularea unei corectii pe fonduri UE de peste 11 milioane de RON dispusa de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) impotriva Consiliului Judetean Maramures in cadrul proiectului de reabilitate a Spitalului Judetean de Urgenta „Dr. Constantin Opris” din Baia Mare. Citește articolul
Interviurile AvocatNet.ro
Dan Schwartz: Vreau sa cred ca Romania nu va repeta greseala altor state europene de a crea bunastare artificiala astazi pe seama generatiilor viitoare
Articolul subliniază necesitatea unei politici atente de control al prețurilor la achizițiile publice, o preocupare care se regăsește și în mediul privat pentru asigurarea eficienței și transparenței proceselor de aprovizionare și contractare.
Generatia actuala nu mai vrea sa plateasca pentru modelul social european, pentru imprumuturile parintilor sau ale bunicilor, spune Dan Schwartz, Managing Partner al RSM Scot, firma de consultanta in fiscalitate si audit, intr-un interviu acordat publicatiei AvocatNet.ro Citește articolul
UPDATE Programul ”Fructe in scoli”. Elevii primesc gratuit mere din aceasta saptamana
Departamentul de Achiziții și Contract Management ar urmări aceste informații pentru a înțelege cerințele programului și a pregăti oferte pentru licitațiile publice, în cazul în care compania vrea să devină furnizor.
Programul de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli va continua si in acest an scolar, dupa ce un act normativ in acest sens a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Distributia fructelor incepe cu o luna mai tarziu fata de anul trecut, cand elevii au primit mere din 31 octombrie. Citește articolul
Investitiile in economia nationala au crescut cu 18% in primele 9 luni ale anului
Dacă departamentul achiziționează utilaje, mijloace de transport sau servicii de construcții, tendințele naționale în investiții îi pot oferi o perspectivă asupra dinamicii pieței furnizorilor, a posibilelor fluctuații de preț și a disponibilității.
Investitiile realizate in economia nationala au crescut atat in trimestrul III 2012, cat si in perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2012, fata de perioadele similare din anul precedent, cu 16%, respectiv cu 17,9%, arata cel mai recent studiu publicat de Institutul National de Statistica. Citește articolul
Curs valutar: Leul incepe luna decembrie in scadere
Pentru acest departament, cursul valutar este crucial, deoarece influențează direct costul materiilor prime, produselor sau serviciilor achiziționate din alte țări. Un leu mai slab scade puterea de cumpărare a firmei la nivel internațional.
Leul scade fata de euro, Banca Nationala a Romaniei anuntand luni, un curs oficial de 4,5191 lei/euro. Citește articolul
Proprietarii au scazut preturile apartamentelor, dupa scumpirile din octombrie
Acest departament monitorizează prețurile pe piața imobiliară pentru a negocia contracte mai bune atunci când închiriază sau cumpără spații pentru birouri, depozite sau locuințe pentru angajați, asigurându-se că obține cele mai bune condiții.
Tendinta de crestere usoara a preturilor, inregistrata in luna octombrie pe segmentul apartamentelor vechi din Bucuresti, nu a fost de lunga durata, in noiembrie proprietarii scazand din nou preturile cu pana la 5%, arata o analiza a AnunturiParticulari.ro. Citește articolul
UPDATE De astazi se pot depune cereri pentru izolarea termica a blocurilor. Cine poate aplica?
Pentru că aceste proiecte implică achiziții de servicii și materiale necesare reabilitării, precum și gestionarea contractelor cu firmele care realizează lucrările.
De astazi se pot depune cereri de finantare in cadrul unui program de crestere a eficientei energetice cu ajutorul fondurilor europene. Mai precis, blocurile din perioada 1950-1990 vor putea fi izolate cu bani europeni, iar beneficiarii vor participa financiar cu 40% din costul total al lucrarilor. Citește articolul
Stat vs. contribuabili. Cine castiga mai mult de pe urma sistemului TVA la incasare?
Acest departament trebuie să înțeleagă că, atunci când cumpără de la furnizori care aplică TVA la încasare, TVA-ul plătit nu poate fi recuperat imediat, ci doar după achitarea facturii, ceea ce poate afecta banii disponibili și relațiile comerciale.
3 Decembrie 2012 | 17 | 9981 | Timp de citire: 5 min.
Noul sistem de TVA la incasare, care trebuie implementat obligatoriu de contribuabilii care au o cifra de afaceri de pana la 500.000 de euro, nu le aduce acestora avantaje considerabile, insa vine cu siguranta cu multe dificultati in aplicare. De cealalata parte, statul, desi va avea propriiile greutati in administrarea noului sistem, tot el pare sa fie marele castigator de pe urma aplicarii sale. Citește articolul
Hotarare UNPIR nr. 3/2012 - modificarea anexei nr. I la Hotararea Congresului UNPIR nr. 3/2007 - aprobarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa
Atunci când o companie dorește să contracteze servicii de la un practician în insolvență, acest departament va fi interesat de taxele profesionale și cerințele de înregistrare ale acestuia, pentru a face o selecție informată și a negocia contracte avantajoase.
Hotararea Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2012 pentru modificarea anexei nr. I la Hotararea Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa si a Codului de etica profesionala si disciplina ale Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 794, din 26 noiembrie 2012. Citește articolul










